Brže i profitabilnije
11

Nissan kopira najgore čuvanu Teslinu tajnu, žele pojeftiniti i ubrzati EV proizvodnju

A. M.
Teslina najbolja tehnologija nisu njeni električni automobili, već postupak koji koristi za njihovu masovnu proizvodnju. Amerikanci su uspjeli ponovo "izmisliti točak" i svi rivali pokušavaju kopirati njihovu ideju.

Nissan je bio jedan od prvih brendova koji se upustio u električnu mobilnost, čak i prije Tesle. Vođeni željom da budu drugačiji, Japanci su svijetu predstavili prvi masovni električni automobil Nissan Leaf.

Iako su dominirali tržištem dugi niz godina, evolucija i rađanje novih rivala srušilo je Nisssan s vrha. Međutim, Japanci imaju velike planove da preokrenu situaciju. Jedan od ključnih faktora će biti da svoje električne automobile učini profitabilnim, a da bi to postigli nameravaju da kopiraju Teslinu najgore čuvanu tajnu.

Kompanija koju vodi Elon Musk pokazala je da su električni automobili realnost i da itekako mogu biti profitabilni. Sa samo četiri modela na tržištu, Tesla je osvojio međunarodno tržište, a Model Y postao najprodavaniji automobil na svijetu u 2023. godini. Kroz ovaj proces, profitabilnost je od suštinskog značaja za kontinuitet u poslovanju. Tesla je jedan od brendova koji najviše zarađuje za svaki prodati automobil, što se ne može reći za Nissanove električne automobile. Nakon što je praktično zaboravljen, Leaf je napustio tržište ne ostavivši nasljednika.

Nissan prelazi na proces proizvodnje zvani "gigacasting" kako bi poboljšao profitabilnost svojih električnih vozila. Sljedeći Nissan Leaf stiže 2025. godine sa potpuno drugačijom karoserijom od one koju smo do sada poznavali. Biće to kompaktni SUV i njegove brojne nove karakteristike će uključivati novu i pojednostavljenu proceduru proizvodnje, dobro poznatu "Tesla metodu". Bez sumnje, gigacasting je najgore čuvana tajna američke kompanije. Amerikanci "štampaju" velike komade metala u gigantskim pećima za lijevanje čelika, a zatim oblikuju dijelove karoserije u nekoliko sekundi nakon primjene upotrebe prese.

Proces montaže je značajno skraćen i moguće je proizvoditi više i brže, uz smanjenje troškova tokom cijelog procesa. To je ideja koju Nissan želi primijeniti u svojim sljedećim električnim automobilima. Leaf će biti prvi, ali neće biti posljednji. Japanci žele lansirati 27 novih automobila prije kraja ove decenije, a 19 bi trebali biti potpuno električni. Među njima možemo uključiti električni Qashqai i Juke. Oba modela će biti dostupni od sljedeće godine, a njihova proizvodnja će se i dalje odvijati u Evropi.

Nissan se nada da će početi koristiti gigacasting metodu od 2027., godinu dana prije nego što bi mogli ponuditi čvrste baterije, još jedan važan preduslov za novu generaciju baterijskih vozila. Japanci su već nabavili specijalne prese za bržu obradu metala. Iako nisu velike kao one koje koristi Tesla, veće su od onih koje koristi Toyota. Međutim, primjena gigacastinga također zahtijeva velike i važne promjene na ostatku vozila, kao što je platforma. To također donosi velike i važne promjene u postprodajnom sektoru.

Vezani članci