Samo 554 primjerka
22

Nissan Silvia iz 1965. godine je istinski raritet

D. B.
Čak i oni koji nisu u potpunosti upoznati sa svijetom drifta definitivno su čuli za Nissanovu S seriju sportskih automobila, S10-15 coupeima sa stražnjim pogonom koji su se prodavali pod imenima Silvia, 200SX i 240SX od sredine sedamdesetih do početka 2000-tih. Međutim, prva generacija modela Silvia prava je rijetkost, čak i na domaćem tlu u Japanu.

Silvia je model koji je debitovao na jesen 1964. godine i podsjeća na Lancijin coupe Fulvia s tankim stubovima, koji se pojavio naredne godine. Međutim, za razliku od Lancijinog automobila, Nissanov je imao pogon na stražnje točkove. Ljestvasta šasija u obliku slova X, kao i ovjes, preuzeti su od modela Fairlady, Nissanovog odgovora na MG MGB, a iako se dizajn pripisuje Kazuou Kimuri i Fumiju Yoshidi, utjecaja je u ranoj fazi projekta imao i Albreccht Graf von Goertz, koji je ranije krerirao model 507 za BMW, a onda i Toyotu 2000GT.

Unutrašnjost je zaista impresivna i podsjeća na ono što se može očekivati od Ferrarijevih, Lamborghinijevih i Maseratijevih automobila iz šezdesetih godina prošlog stoljeća, koji su bili mnogo skuplji.

Međuosovinsko rastojanje od svega 2.280 mm pomoglo je da se masa održi ispod 1.000 kg, a to je značilo prilično dobre performanse uprkos 1,6-litarskom četverocilindričnom motoru s dva karburatora, koji je razvijao 90 KS. Silvia se proizvodila uglavnom ručno, a iz fabrike su izašla svega 554 primjerka do završetka proizvodnje 1968. godine. Potom je ime Silvia nestalo sve do ponovnog rođenja 1075. godine i dolaska modela S10.

Većina od 554 automobila prodano je u Japanu, no nešto manje od 10 posto isporučeno je u Australiju i još nekoliko zemalja. Automobil prikazan na fotografijama uvezen je u SAD 2005. godine te sada traži novog vlasnika.

Iako izgleda solidno, automobilu je potrebno pokloniti pažnju kako bi mu se vratio puni sjaj.