Umjesto teških baterija
100

Njemačka testira trole i vodove iznad autoputa za električne kamione

D. B.
Mercedes, Volvo i druge kompanije su imale velike najave za budućnost i električne kamione, ali zasad imao samo kamione za završnu fazu dostave koji imaju mali domet. Međutim, Njemačka testira rješenje za električne kamione koji prelaze velike udaljenosti.

Testiranje takozvanih trola namijenjenih električnim kamionima obavlja se u Lubecku u Njemačkoj. Ova tehnologija na autoputevima nije posebno nova, no mogla bi pomoći u realizaciji ideje električnih kamiona koji se kreću autoputevima i prelaze velike udaljenosti. Korištenjem trola i vodova za napajanje, sličnih koje koriste neki tramvaji i vozovi, kamioni bi koristili električnu mrežu umjesto baterija.

Kablovi, odnosno vodovi, nalaze se iznad autoputa te omogućavaju kamionima da podignu konektore i na taj način napajaju motore koji ih pokreću. Testiranje traje već gotovo dvije godine i bit će nastavljeno u narednoj.

S obzirom na činjenicu da će konektori "klizati" po žicama, kamioni će moći preći unutrašnji pogon, električni ili dizelski, a to će činiti u situacijama kada moraju prestići drugo vozilo ili se skloniti s autoputa. Ipak, većinu svog putovanja će koristiti energiju električne mreže te time smanjiti potrebu za teškim baterijama.

Ova nova mreža bi trebala biti dostupna na trećini njemačkih autoputeva, što bi smanjilo emisiju gasova kamiona za dvije trećine.

Naravno, sistem bi funkcionisao samo za kamione koji koriste uglavnom autoputeve, no dalje bi posao preuzeli kamioni koji prelaze manje udaljenosti poput Mercedesovog eActrosa.

Infrastrukturni projekt je skup, ali bi se mogao sam finansirati prodajom struje koja bi bila pristupačna i smislena za kamiondžije.