Nekako s proljeća
0

Donosimo vodič za F1 sezonu 2025: Jednosjedi, vozači, kalendar, očekivanja i Brad Pitt u "glavnoj" ulozi

A. M.
Foto: Screenshot/Youtube
Foto: Screenshot/Youtube
U petak su okončana predsezonska testiranja na stazi Sakhir u Bahreinu. Bila je to prilika za predstavljanje 16 starih i četiri nova pilota, novih kolorita jednosjeda i mini odmjeravanja snaga pred sezonu koja polovinom ovog mjeseca zvanično starta u Australiji. Šta možemo očekivati?

Ovo vjerovatno nije jedna od najiščekivanijih sezona u historiji Formule 1, ali pošto dolazi povodom 75. godišnjice premijerne discipline motorsporta, novih vozačkih rokada unutar timova i našpanovanih vozača, fanovi se nadaju istinskom spektaklu, mada tako nešto možemo očekivati tek iduće sezone s drastičnom promjenom tehničkog pravilnika nakon 2014. godine.

Šampionat F1 u 2025. ipak obećava da će biti jedno od najkonkurentnijih i jedno od najzanimljivijih za praćenje posljednjih godina. Sve s dobrim razlogom, jer se jaz između ekipa smanjio još u drugoj polovini prošle sezone kada Red Bull više nije bio tako dominantan.

Tu je i nova generacija talentovanih vozača koja će odmjeriti vještine sa seniorima, mada su neki od njih već odavno spremni i za neki od motorsport staračkih domova. Međutim, svi oni imaju samo jednu ideju, a to je da spriječe Maxa Verstappena od osvajanja pete uzastopne titule.

Foto: Red Bull
Foto: Red Bull

Optika bez većih promjena i četiri nova vozača

Tokom londonske večeri 18. februara otkriveni su svi jednosedi za ovu sezonu. Do promjena u optici će sigurno doći, jer ono nisu bili zvanični F1 bolidi za 2025. Neki od njih su predstavljeni kasnije tokom shakedowna, sesije finog podešavanja ograničenog na 200 kilometara vožnje, a ono što je zanimljivo i na kraju očekivano ovogodišnjih izgled jednosjeda se vrlo malo promijenio kod većine timova u odnosu na prošlu sezonu.

Od prethodne godine izdvaja se samo Racing Bulls s bijelom livrejom, koja podsjeća na specijalno izdanje Red Bulla RB16 s Velike nagrade Turske iz 2021. godine. Ferrari SF-25 odlikuje se mat, tamnije crvenom i širokom bijelom prugom na poklopcu motora koja predstavlja njegovog novog sponzora. Što se tiče Alpine A525, koji će teže biti ukrotiti novajliji Doohanu (vozio zadnju trku u 2024.) nego starosjediocu Pierru Gaslyu i, Francuzi su miješali nijanse iz 2024. s nešto izraženijom dominacijom roze nego plave što je u skladu sa sponzorskim ugovorom.

E sad, vozačke postave. Dok prošle sezone nije bilo promjena, grid za 2025. je transformisan. Lista onih kojih nema u prvom planu je podugačka: Sergio Perez, Valteri Bottas, Daniel Ricciardo, Kevin Magnussen, Logan Sargeant i Guanyu Zhou. Neki su protjerani tokom prošle sezone, dok su neki novi klinci poznati od ranije. Francuz Isack Hadjar je došao u Racing Bulls, Gabriel Bortoleto (prvak F3 i F2) u Sauber, dok se Jack Doohan pridružio Alpineu, iako je lani krajem sezone "radio" kao treći vozač. Oči će biti uprte i u najmlađeg vozača na gridu, Italijana Kimija Antonelija (18) u Mercedesu, koji je prije nešto više od mjesec dana položio vozački ispit.

Što se tiče dijela transfera, Lewis Hamilton je prešao u Ferrari, Carlos Sainz u Williams, Nico Hulkenberg u Sauber, Liam Lawson je zamijenio Pereza u Red Bullu, a Esteban Ocon zamijenio Alpine s Haasom.

Ponovo natrpan kalendar

Jednako kao i prošle sezone, 24 Grand Prix vikenda su u kalendaru za 2025. godinu. Međutim, sezona počinje dvije sedmice kasnije nego 2024. godine, a završava se 7. decembra. I ove godine će se održati tri trostruka trkaća vikenda zaredom. Protesti vozača i timova F1 zbog prenatrpanosti kalendara, očigledno, nisu imali odjeka. Međutim, redoslijed utrka je revidiran kako bi se ograničila putovanja na velike udaljenosti što je više moguće.

Australija dobija inauguralnu trku na stazi u Melbournu (14.-16. marta). Timovi će se zatim uputiti u Aziju sa VN Kine (21.-23. marta) i VN Japana (4.-6. aprila) itd. Finalna trka sezone ponovo će se održati u Abu Dabiju, na stazi Yas Marina 7. decembra. Konačno, ove godine je na programu šest sprint trka (Kina, Majami, Belgija, SAD, Brazil i Katar), a jedina razlika u odnosu na prošlu godinu je što se umjesto u Austriji ove godine vozi u Belgiji.

Novost je da će u Monaku morati biti dvije obavezne promjene guma, čak i u uslovima kišne trke. Pravilo je uvedeno kako bi se oživjela inače umrtvljena trka.

Foto: Scuderia Ferrari
Foto: Scuderia Ferrari

Titula ili opet fritula

Neka nam ne zamjere navijači Ferrarija i NK Hajduka, ali oba tima zadnjih 20-ak godina krenu u visokom "hajpu" i s visokim ambicijama, a onda sezona završi bez trofeja i šaljivo-ironičnom porukom koja se jednako može primijeniti i na Ferrari: Ništa titula – samo fritula. Previše je Ferrari prokockao šansi od 2008. naovamo i jeftino prosipao titule da su i navijači svjesni da samo uz jaku dominaciju od samog početka, kontinuiniran razvoj bolida tokom cijele sezone i moć prilagođavanja u hodu - odlika koju godinama pokazuje Red Bull - mogu osvojiti titulu.

Brz je Ferrari bio u Bahreinu na testiranjima, ali brz je bio i Lando Norris u McLarenu, kao i George Russell u Mercedesu, a bljesnuo je i Sainz u Williamsu koji sanja i očekuje da se bar bori u sredini poretka. Naravno, vremena iz Bahreina ne znače mnogo, ali o prvoj tituli svjetskog prvaka ponajviše sanjaju i Norris i Leclerc.

Ima i onih s prepoznatljivom žutom kacigom koji se nadaju da će osvojiti osmu krunu u svom rekordu i postati najuspješniji vozač u historiji, a to je Lewis Hamilton (40). Britanski vozač napustio je Mercedes i prešao u Ferrari kako bi pronašao novu energiju, koju je zadnjih godina izgubio u Mercedesu. Od objave njegovog transfera početkom februara 2024., svi navijači F1 bili su nestrpljivi. Štaviše, tokom ceremonije predstavljanja tima i vozača koja je okupila čak 15.000 gledalaca u Londonu, italijanski tim je oborio rekorde aplauza. Da li će ih biti tokom sezone, to je pravo pitanje.

Red Bull ne smijemo otpisati, iako su se Bikovi patili s mladim Lawsonom koji tek treba da pronađe sebe u jednom od najbržih bolidu na gridu, ali i manjim mehaničkim problemima koji su osujetili prvaka da spusti razularenu masu. Iz tabora Red Bulla nismo čuli nikakve spektakularne najave, osim pritužbi da Ferrari i McLaren (ponovo) imaju asistenciju mini DRS-a. Gle čuda, pa se šampioni sive zone žale na rivale.

Uostalom, sačekajmo otvaranje sezone u Australiji polovinom ovog mjeseca i već tada ćemo dobiti prvu sliku o snazi timova i pojedinaca.

I Brad Pitt se latio volana, ali nastupa u junu

Vjerovatno ćete se složiti da F1 gubi svoju nekadašnju draž, jer postaje spektakl više van staze nego na njoj, ali činjenica je da F1 nikada u svojoj historiji nije bila toliko gledana i primamljiva.

Stoga, ako ste fan ove nove Formule 1, ne zaboravite da se sedma sezona serije "Drive to Survive" vraća 7. marta, dok se premijera velikog filmskog događaja na temu najbržeg cirkusa na svijetu održava 25. juna. Glavnu ulogu penzionisanog vozača, koji se vraća u prvi plan kako bi bio mentor vatrenom novajliji u potrazi za slavom, igra Brad Pitt. Valjda je i to pokazatelj da u F1 pušu neki novi vjetrovi čim se zvijezda "Troje" i "Legende o jeseni", umjesto mača i pištolja, odlučio latiti volana i boriti protiv G sile.