Struja i performanse
1

Društvu hibridnih super sportskih automobila priključio se i McLaren Artura

E. L.
Duhovni nasljednik čuvenog hibridnog McLarena P1 nudi neznatno slabije performanse za znatnu nižu cijenu.

McLaren P1 predstavljen je 2012. godine, a hibridno čudovište britanske kompanije (koja je do tada bila najpoznatija po učešću u Formuli 1) sa sobom je donijelo 3,8-litarski V8 motor koji je u kombinaciji sa elektromotorom vozaču nudio nešto više od 900 KS, što je bilo dovoljno da P1 iz mjesta do „stotke“ stigne za 2,8 sekundi i razvije 350 km/h. Cijena: više od milion dolara.

Osam godina poslije McLaren je predstavio produkcijsko izdanje „plug in“ hibridnog modela Artura koji pokreće centralno smješten trolitarski biturbo V6 motor potpomognut elektromotorom.

Sa kombinovanih 680 KS pri 7.500 obr/min i 720 Nm najvećeg obrtnog momenta pri 2.250 obr/min Artura od 0 do 100 km/h stiže za tri sekunde i razvija 340 km/h. Neznatno slabiji rezultat u odnosu na McLaren P1, ali znatno povoljnija priča, jer za Arturu treba izdvojiti samo četvrtinu od spomenute cijene modela P1.

Novi McLarenov hibridni model zasnovan je na novorazvijenoj ultralaganoj aluminijsko-karbonskoj platformi, a njegova masa s tekućinama i 90 posto goriva u rezervoaru iznosi 1.498 kilograma. Kapacitet baterija dovoljan je za prelazak 30 kilometara bez asistencije motora s unutrašnjim sagorijevanjem, a za 80 posto napunjenosti baterija preko obične kućne utičnice potrebno je 2,5 sati.