Proizvodnja u Rumuniji
10

Ford predstavio crossover Puma ST

D. B.
Mnogi fanovi su kritikovali Ford zbog upotrebe imena Puma za mali crossover, a kompanija bi mogla ponovo pridobiti simpatije novim modelom, crossoverom Puma sa ST oznakom koji stiže na evropsko tržište.

Puma ST donosi sve ono što kupci vole kod Fieste ST, ali uz nešto veći klirens, odnosno rastojanje od tla. Ovaj model je posudio 1,5-litarski trocilindrični turbobenzinski motor koji može raditi na samo dva zahvaljujući tehnologiji deaktiviranja cilindara kako bi se uštedjelo na gorivu u situacijama kada puna snaga nije potrebna.

Mali, ali ipak moćni EcoBoost motor razvija 197 KS i 320 Nm obrtnog momenta, a uparen je sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem. Crossover od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,7 sekundi prije nego dostigne maksimalnih 220 km/h. Fiesta ST je brža za 0,2 sekunde i dostiže veću maksimalnu brzinu od 232 km/h.

Puma ST je u odnosu na standardnu osim boljeg motora dobila i opcioni mehanički diferencijal s ograničenim proklizavanjem. "force-vectoring" opruge i modove vožnje među kojima je i Eco, a to je prvi put za Ford Performance model. Stražnji ovjes je za 40 posto krući u odnosu na onaj koji ima Fiesta ST, a 50 posto krući u odnosu na standardnu Pumu. Naprijed i nazad su stabilizatori koji poboljšavaju stabilnost crossovera.

Fordovi inžinjeri su također unaprijedili upravljački sistem koji je sada za gotovo 25 posto brži u odnosu na standardnu Pumu, a prednje kočnice su veće za 17 posto kako bi se povećala zaustavna moć. Specijalna pažnja posvećena je izduvnom sistemu s aktivnim ventilima kako bi zvuk bio atraktivniji. Interesantno, izduvni sistem je za jedan decibel tiši u odnosu na onaj koji ima Fiesta ST.

Puma ST je dobila i vizuelna poboljšanja, a čine ih 19-inčne felge sa Michelin Pilot Sport 4S gumama, kao i šest različitih boja uključujući Mean zelenu boju ekskluzivnu za ST. Bez obzira na glavnu boju, krov, okvir rešetke hladnjaka, bočni retrovizori i stražnji spojler su u sjajnoj crnoj boji.

U unutrašnjosti su Recaro prednja sjedišta te upravljač s ravnim donjim dijelom, kao i ST ručica mjenjača. Retrovizori sadrže projektore koji projektuju ST logo na tlo kada se vozilo otključa.

Puma ST će se proizvoditi u Fordovom postrojenju u Rumuniji uz standardni model.