Električni crossoveri su sve popularniji, ali većina njih ima jednu zajedničku karakteristiku, dva reda sjedišta. Iako ima nekoliko izuzetaka među kojima su Rivian R1S i Tesla Model X, električni automobili s tri reda sjedišta su rijetki i relativno skupi. Kia je sada predstavila potpuno novi električni SUV EV9, koji ima tri reda sjedišta.
EV9 postaje flagship južnokorejskog brenda, najavljen je konceptom 2021. godine, a produkcijski model je prilično vjeran originalu. Odlikuje ga odvažan, premium izgled koji je usvojio Oposites United filozofiju dizajna i podsjeća na električni Telluride.
Prednji dio izgleda sportski zahvaljujući "digitalnom tigrovom licu" s vertikalnim svjetlima i dnevnim LED svjetlima, izvajanom haubom, "lažnom" zaštitnom pločom i širim donjim usisom.
Profil modela EV9 je vjerovatno i njegov najbolji ugao zbog atraktivne kombinacije "blagih krivina" i oštrih linija. "Oštri" branici i lukovi točkova odmah privlače pažnju, ali se nakon toga uočavaju manji detalji kao što su kvake na vratima, zatamnjeni stubovi i "plutajući" krov.
EV9 je dobio felge s četiri kraka koje imaju aerodinamičan dizajn, kao i dvobojni izgled. Dizajneri su crossoveru dali dinamičnu pojasnu liniju, koja je uzdiže iznad C stuba, a tu su i hromirane lajsne.
Upečatljiv dizajn se nastavlja stražnjim svjetlima i velikim spojlerom, a niže se nalazi sjajna crna obloga koja pravi kontrast srebrnom braniku dizajniranom da podsjeća na zaštitu podvozja.
Iako je treći red sjedišta u fokusu, ipak je "sramežljivo" pokazan na fotografijama, međutim, iz Kije poručuju da će EV9 biti ponuđen u konfiguracijama sa šest i sedam sjedišta, koje će ponuditi mnogo prostora i udobnosti za sve putnike.
Sjedišta u drugom redu se mogu okrenuti za 180 stepeni, tako da putnici mogu komunicirati s onima koji sjede u trećem redu. Putnicima na trećem redu sjedišta su na raspolaganju držači za čaše i priključci za punjenje.
EV9 je opremljen "plutajućom panoramskom kontrolnom tablom" koja sadrži široki ekran sačinjen od kombinacije 12,3-inčne digitalne instrument table, 12,3-inčnog infotainment sistema i 5-inčnog ekrana koji "poboljšava digitalno iskustvo". Detalja o malom ekranu nema, no čini se da je posvećen kontrolama klima uređaja. Ispod se nalazi niz "digitalnih dugmadi" za infotainment sistem, a tu su i minimalističke kontrole klime i jačine zvuka.
Takđer, EV9 je opremljen ambijentalnim osvjetljenjem, prepoznatljivom centralnom konzolom i ima "prozračni" dvobojni dizajn unutrašnjosti. Prisutni su metalni ukrasi, kao i rešetke zvučnika s geometrijskim uzorkom.
Model je baziran na E-GMP platformi, a može se očekivati domet do 480 kilometara. Proizvodnja bi trebala početi na jesen. Što se tiče cijena, špekuliše se da će EV9 koštati između 56.000 i 70.000 dolara. Ipak, zvanični podaci će biti objavljeni krajem ovog mjeseca.
Kia EV9 će se prodavati i u Evropi.