Peta generacija
0

KIA teaserom najavila novi Sportage, specijalna verzija za Evropu

D. B.
Peta generacija modela Sportage stiže u julu, a KIA je objavila teasere kojim ga najavljuju.

KIA obećava radikalne vizuelne promjene modela Sportage koji će "potresti" segment porodičnih crossovera i predstavljati konkurenciju za Volkswagen Tiguan te Peugeot 3008. Također, prvi put stiže model specijalno dizajniran za evropsko tržište.

"S novim Sportageom nismo samo željeli napraviti jedan korak naprijed, nego se podići na potpuno novi nivo u SUV klasi", izjavio je šef dizajna Karim Habib.

Teaseri otkrivaju da na prednjem dijelu dominira velika rešetka hladnjaka koja predstavlja najveći KIA-in "tigrov nos" dosad. Velika LED dnevna svijetla će biti u obliku slova C, dok su nazad istaknuta ramena i full LED stražnja svjetla te osvjetljena linija koja se prostire vratima prtljažnika.

KIA je objavila i teaser unutrašnjosti koji ukazuje na to da će dio armaturne ploče biti i zakrivljeni ekran da digitalni klaster i centralni infotainment sistem. Bit će to vjerovatno isti setup kao u slučaju novog Hyundai Tucsona, koji koristi dva 10,25-inčna ekrana.

Kao i aktuelni Sportage, novi model će dijeliti mnogo toga s novim Tucsonom, uključujući mehaniku, sigurnosne sisteme i ostalu tehnologiju u automobilu.

Ako Sportage preuze i ponudu Tucosnovih motora, bit će dostupan pogon na prednje, ali i na sva četiri točka. Također, očekuje se elektrifikacija u cijeloj ponudi, jer Hyundaijeva ponuda počinje s benzinskim i dizelskim motorima s 48-voltnim blagim hibridnim sistemom.

Ovaj sistem se već nudi s nekim motorima u slučaju aktuelnog Sportagea, a skuplja energiju prilikom kočenja i usporavanja kako bi punio malu bateriju. Time se smanjuje opterećenje na motor prilikom ubrzavanja. MHEV tehnologija će biti uparena s manuelnim mjenjačem Intelligent Manuel Transmission, koji ima elektronski kontrolisano kvačilo kako bi se omogućilo krstarenje u brzini s isključenim motorom.

Sljedeći korak u hibridnoj ponudi bit će tradicionalnija benzinsko-električna kombinacija, odnosno 1,6-litarski benzinski motoro i električni motor od 59 KS, čija će kombinovana snaga iznositi 227 KS i 350 Nm obrtnog momenta. Manje distance će se moći prelaziti u potpuno električnom modu.

Plug-in model će imati najveći potencijal kad je riječ o manjim troškovima za gorivo.

Sportage će prvi put ponuditi prilagodljivi ovjes, a govori se i o poluautonomnom sistemu vožnje zahvaljujući kojem će Sportage moći ubrzavati, kočiti i upravljati samostalno u kraćim periodima.