“Stinger i dalje postavlja standarde kod Kije, skoro desetljeće od 2011. i prvog predstavljanja konceptnog vozila Kia GT. Još uvijek je Stinger auto fokusiran na užitak u vožnji, koji je sposoban prelaziti velike razdaljine udobno i sa stilom,” rekao je Thomas Schemera, vođa odjela za razvoj proizvoda. “Unaprijeđeni model nastao je na Stingerovom renomiranom grand touring karakteru, s osvježenim dizajnom, novim motorima i tehnologijama, kao i većom praktičnošću što će povećati njegovu privlačnost širom svijeta.”
Unaprijeđeni Kia Stinger ujesen će biti lansiran u Južnoj Koreji, a do kraja godine očekuju ga u ostatku svijeta.
Novi 2,5-litarski T-GDi benzinski motor
Poboljšani Stinger pruža obogaćenu ponudu turbo benzinskih motora, koji se mogu pohvaliti dobrim ubrzanjem i brzim odazivom na vozačeve inpute, dok ujedno nude prefinjeno grand touring iskustvo u dugim vožnjama.
Američki kupci Stingera ekskluzivno će imati u ponudi i novi motor i to ‘Smartstream’ 2.5 T-GDi motor snage 304 KS pri 5.800 okr./min. Najveći okretni moment novog 4-cilindraša od 422 Nm raspoloživ je između 1.650 i 4.000 okretaja na minutu, što znači da vozači lagano održavaju brzinu u svim uslovima vožnje.
Najsnažniji motor u Stingerovoj motornoj ponudi - 3,3-litarski T-GDI twin-turbo 6-cilindraš iz Kijine motorne porodice Lambda - ostaja neizmijenjen. Može se pohvaliti najvećom snagom od 370 KS pri 6.000 okr./min i okretnim momentom od 510 Nm u rasponu od 1.300 do 4.500 okr./min. 2,0-litarski turbo benzinski 4-cilindrični Theta motor, koji je kod Stingera još od 2017., praktično je nepromijenjen, što znači da je njegova najveća snaga 255 KS pri 6.200 okr./min, dok je najveći okretni moment od 353 Nm između 1.400 i 4.000 okr./min.
Sva tri motora prenose snagu do točkova preko uglađenog 8-stepenog automatika, koji je odlično usklađen s gran turismo karakterom.
Novi široki zaslon na dodir i digitalni zaslon među mjeračima
U središtu Stingerove osvježene kabine je unaprijeđeni zaslon na dodir s infotainment sistemom koji s novom funkcionalnošću zadovoljava visoka očekivanja kupaca.
Zavisno od tržišta Stinger će od sada opcionalno nuditi novi 10,25-inčni zaslon na dodir. Bluetooth multi-povezivost korisnicima omogućava povezivost dva uređaja istovremeno – jednog za handsfree telefoniranje i upotrebu multimedije, a drugog samo za upotrebu medija. Napredni, fleksibilan i djeljiv zaslon korisnicima omogućava istovremenu kontrolu ili praćenje različitih funkcija vozila. Sistem standardno omogućava upotrebu platformi Apple CarPlay i Android Auto, s glasovnim upravljanjem većine funkcija, kao što su npr. grijanje i hlađenje, audio uređaj i navigacija.
Umjesto prijašnjeg 7,0-inčnog sada je tu 8,0-inčni zaslon na dodir, koji omogućava povezivost preko platformi Android Auto i Apple CarPlay.
Vozači zavisno od opreme vozila mogu birati između dvije instrument ploče. Dosadašnji standardni 3,5-inčni mono-TFT zamijenio je 4,2-inčni kolor TFT LCD zaslon, koji vozaču nudi bolju vidljivost i prikazuje širi izbor informacija. Pored toga na raspolaganju je i potpuno digitalni visokorezolucijski 7,0-inčni ‘Supervision’ mjerač – kolor zaslon s živahnom grafikom za različite načine vožnje koji vozaču nudi kristalno čiste informacije.
Tehnologije koje unaprijeđuju svakidašnju praktičnost
Unaprijeđeni Stinger donosi nova pomagala za povezivost vozila, koja povećavaju udobnost svih putnika u vozilu. Zavisno od tržišta i opremljenosti vozila među ove tehnologije spada daljinsko paljenje motora (Remote Engine Start), koje vlasnicima Stingera omogućava daljinsko paljenje motora upotrebom pametnog ključa.
Na određenim tržištima će se pomoću Kijine aplikacije UVO daljinski predaktivirati grijanje i hlađenje sjedišta kako bi se prije ulaska u vozilo u kabini napravio prijatan ambijent i izbjeglo neprijatno sjedenje na vrućem ili hladnom sjedištu.
Nove asistencijske tehnologije (ADAS) kao pomoć vozaču i za zaštitu putnika Poboljšani Kia Stinger ima iste asistencijske sisteme ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) kao prije, a dobio je nekoliko novih pomagala i nadgradnji, koji pružaju još veću zaštitu vozaču, saputnicima i ostalim učesnicima u saobraćaju.
Zavisno od tržišta i opremljenosti vozila Stingerov ADAS ima sljedeće unaprijeđene funkcije: • Sistem za spriječavanje naleta sprijeda (FCA), koji nudi zaštitu tako što kod približavanja raskrsnici prepoznaje saobraćaj na drugoj strani ceste. Pored toga nudi veću zaštitu i zbog prepoznavanja vozila, pješaka ili biciklista • Sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LKA) sada može prepoznati rub ceste i crte na saobraćajnici kako bi upozorio vozača kod napuštanja vozne trake bez aktiviranja pokazivača smjera • Sistem za pomoć pri spriječavanju sudara u mrtvom uglu (BCA) predstavlja nadgradnju postojećeg sistema za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu (BCW). Umjesto jednostavnog upozoravanja vozača na vozila na susjednoj traci na autocesti, BCA kočenjem pomaže vozaču pri izbjegavanju eventualnog sudara • U Evropi će unaprijeđeni Stinger sada nuditi inteligentnu asistenciju kod ograničenja brzine (ISLA), koja se temelji na prepoznavanju saobraćajnih znakova • Upozoravanje vozača na dekoncentraciju (DAW) sada je proširio djelovanje i to do brzine od 210 km/h, a i vozača upozorava ako ne reaguje na zaustavljanje vozila ispred • Na navigaciji djelujući radarski tempomat (NSCC) pomaže vozaču na krivudavim dionicama autoceste tako što prije krivine automatski smanjuje brzinu vozila na odgovarajući nivo. Nakon što vozilo izađe iz krivine sistem vraća na prvobitnu brzinu • Sistem za pomoć kod izbjegavanja sudara kod vožnje unazad (RCCA) sada pomaže kod spriječavanja sudara s vozilima koji se nalaze na njegovoj putanji (prethodni sistem je samo upozoravao vozača)
Sljedeće nove ADAS tehnologije Stinger je dobio po prvi put: • Safe Exit Warning (SEW) prepoznaje vozila koja dolaze otpozadi ili s boka Stingera, kada je parkiran ili zaustavljen, a putnike upozorava zvučno i vizuelno ako pokušaju otvoriti vrata • Kijina najnovija tehnologija praćenja mrtvih uglova (BVM - Blind-Spot View Monitor) djeluje kao ‘drugi par očiju’ za vozača, jer uklanja vozačeve mrtve uglove na lijevoj i desnoj strani. Na digitalnom Supervision zaslonu na instrument tabli u visokoj rezoluciji prikazuje događanje ako vozač najavi promjenu vozne trake na traku na kojoj je vozilo u njegovom mrtvom uglu. Video se prikazuje pomoću diskretno postavljenih širokougaonih leća, koje su sakrivene ispod kućišta bočnih ogledala što vozačima omogućava širi pregled u mrtvom uglu • Lane Following Assist (LFA) održava vozilo na sredini vozne trake • Highway Driving Assist (HDA) održava siguran razmak do vozila ispred na autocesti, dok ujedno održava vozilo na sredini vozne trake i na krivudavim cestama • Rear Occupant Alert (ROA) vozača upozorava ako napusti vozilo, a na zadnjim sjedištima ostavi dijete ili kućnog ljubimca.