gac aion hyper ht suv
0

Kinezi se vratili starom zanatu i iskopirali Teslin Model X

A. M.
Kineski brend GAC Aion je upravo predstavio Hyper HT SUV. Riječ je o modelu koji izgleda kao klon Tesle Model X. Kinezi ne bježe od te činjenice, ali ističnu da je njihov model sa kultnim Gullwing vratima ipak jeftiniji.

GAC Aion Hyper HT je treći model Hyper podbrenda, a sva tri su lansirana unutar jedne godine. Crossover krasi minimalistički dizajn i spektakularna Gullwing vrata, slična onima na Tesla Modelu X. U vozilu se nalaze stražnja sjedišta koja se mogu preklopiti, plus upravljač s ravnim dnom ispred digitalne instrumentne ploče.

Panoramski krov, ekran osjetljiv na dodir koji upravlja većinom funkcija automobila, dva bežična punjača i plutajuća centralna konzola dio su standardne opreme. Ovaj model odiše premium stilom, ali je cjenovno dosta ispod njemačkih ili američkih automobila u premium segmentu.

Lansiran još u septembru 2022., Hyper je novi potpuno električni podbrend u okviru GAC Group (Guangzhou Automobile Corporation). Do sada je Hyper predstavio tri modela. Prethodno je lansirana limuzina Hyper GT, a zatim sportski Hyper SSR, koji su se početkom ovog mjeseca počeli isporučivati na lokalnom tržištu. Sada je na red došao trendovski SUV model.

Proizvođač automobila predstavio je novi model na svojoj Weibo stranici, objavivši nekoliko fotografija i detalja. Sve četiri varijante dostupne na početku prodaje s jednim motorom na zadnjoj osovini, a opremljenije verzije imaju LiDAR senzore i 800V arhitekturu. Ulazna varijanta HT SUV nalazit će se na platformi od 400V, a električni motor postavljen na zadnju osovini isporučuje 241 KS i 355 Nm obrtnog momenta. Ova verzija može ubrzati od 0 do 100 km/h za 6,8 sekundi.

Nema podataka o kapacitetu baterije ni za jednu od četiri trenutno dostupne izvedbe, ali, kineski proizvođač tvrdi da bazni model ima domet od 600 kilometara prema kineskom CLTC ciklusu testiranja. U samo 10 minuta baterija se može napuniti za domet od 140 kilometara. Ostale tri verzije dolaze s 800V arhitekturom i također jednim elektromotorom, ali sa 335 KS i 430 Nm momenta. Sva tri mogu ubrzati od 0 do 100 km/h za 5,8 sekundi. Dvije srednje verzije imaju autonomiju od 670 kilometara s jednim punjenjem, a baterija se u samo 15 minuta može napuniti za 415 kilometara dometa. Top verzija Hyper HT SUV-a, vjerovatno s najvećom baterijom, može preći 770 kilometara, a očekuje se da će se verzija s dvostrukim motorom i pogonom na sve točkove pojaviti u ponudi sljedeće godine. Kinezi za sada ne otkrivaju da li će u ponudi biti verzija s tri elektromotora kao kod Tesle X.

Dostupni podaci takođe otkrivaju da je Hyper HT dimenzijama sličan Tesli X. Naime, Kinez je dug 4,94 metra (Tesla X – 5,06 m), širok 1,92 m (Tesla X – 2 m) i visok 1,7 m (Tesla X – 1,68 m), dok je međuosovinski razmak rastegnut na 2,94 metra (Tesla X – 2,97 m).

Iako nema službenih informacija o cijenama, očekuje sa da ulazna verzija starta s cijenom od oko 30.000 američkih dolara. Iako to nije drastično jeftinije od Teslinog predstavnika, budući da Model X s jednim motorom i pogonom na zadnje točkove u Kini starta s 32.890 USD – što je takođe ispod svake normalne cijene u ostatku svijeta, Kinezi smatraju da će cijena ići više u korist Hyperovog SUV-a u opremljenijim varijantama.