Reinbeckhallen u Berlinu
15

Klix.ba na predstavljanju Dacia Bigstera: Spreman za osvajanje tržišta

D. B.
Dacia je zvanično predstavila svoj novi model Bigster, kojim ulazi u segment C-SUV vozila. Novinar portala Klix.ba je bio među pozvanim predstavnicima medija na pretpremijeri ovog velikog SUV-a, koja je upriličena u Berlinu u Njemačkoj.

Bigster je otkriven na lokaciji Reinbeckhallen, na kojoj se nalazi grupa zaštićenih zgrada izgrađenih prije više od jednog stoljeća. Riječ je o historijskim halama, koje su decenijama služile kao proizvodna lokacija za transformatore i visokonaponske sisteme, prvo za Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (AEG), a zatim za Transformatorenwerk Oberschöneweide (TRO). Ubrzo nakon prijelaza u 21. stoljeće, u ovim objektima planiran umjetnički i kulturni centar te je otvoreno novo poglavlje u historiji ovog mjesta. Reinbeckhallen je renoviran pažljivo čuvajući industrijsku prošlost i dom je Stiftung Reinbeckhallena i njegovih izložbenih prostora.

No, vratimo se Bigsteru, koji je najavljen u sklopu strateškog plana Renaulution u januaru 2021. godine predstavljanjem koncepta. Sada je konačno stigao u produkcijskoj formi, a Dacia ga želi iskoristiti da pokori C-segment, dok trenutno vlada evropskim B-segmentom. Prema riječima zvaničnika kompanije, dizajniran je i razvijen da istakne Dacijine vrijednosti, odnosno da bude suštinski i "cool", ekološki "pametan", robustan i spreman za avanture na otvorenom.

Također, cilj mu je zadovoljiti specifične zahtjeve rastućeg tržišta, odnosno kupce koji žele kupiti novi automobil bez kompromisa koji se odnose na udobnost, performanse i prostor, kao i visoke troškove. Dacia ulazi u C-SUV segment s pažljivo planiranom strategijom proizvoda, a nakon Bigstera stižu još dva vozila. Rumunska kompanija namjerava nastaviti sa svojom politikom najboljeg omjera "uloženo - dobijeno".

Praktičan, prostran i robustan dizajn, napredna tehnologija

Bigster odlikuje robustan dizajn, kao i mogućnosti da zadovolji potrebe kupaca koje su vezane za njihov posao, slobodno vrijeme i porodične aktivnosti. Velikodušne dimenzije su naglašene zategnutim, geometrijskim oblicima i volumenima s jednostavnim linijama. Dužina iznosi 4,57, širina 1,81, visina 1,71, a međuosovinsko rastojanje 2,70 metara. Velika krila iznad točkova, položaj prednjih i stražnjih svjetala na krajnjim ivicama vozila dodatno naglašavaju Bigsterov asertivni stav na putu. Tome doprinosi kompaktan, vertikalan prednji dio tipičan za SUV vozila. Ovaj prednji dio je vjeran Dacijinom dizajnu sa svojom širokom, sjajnom crnom rešetkom i logotipom u sredini koji je osvijetljen. "Izrezana", horizontalna hauba je dizajnirana tako da vozač ima dobar pogled na cestu ispred. Karakteristike grafičkog dizajna daju dašak ležerne elegancije na prednjem dijelu i na vratima, kao i iznad stražnje registarske oznake. Umjesto da slijede trend crnog sjaja, dizajneri su se odlučili za mješavinu sjajne i mat crne boje te su na taj način dobili robusniju i otporniju završnu obradu.

Bigster je robustan, cool i ekološki pametan. Njegove prednje i stražnje zaštite podvozja su obojene u procesu proizvodnje, zbog čega su izdržljivije i otpornije. Zaštita se proteže oko cijele karoserije, preko bokova, lukova točkova pa do donjih dijelova branika, a napravljena je od materijala Starkle. Dacia koristi ovaj materijal u održivijem pristupu. Razvili su ga njeni inženjeri te sadrži reciklirane materijale, a koristi se u neobrađenom neobojenom obliku. Rumunska kompanija je prestala koristiti kožu i hrom, a smanjila je upotrebu papira.

Novi SUV standardno dolazi sa 17 ili 18-inčnim setom aluminijskih felgi, no opciono je moguće dobiti i 19-inčni set s grafičkim dizajnom u najboljem paketu opreme Journey. Također, u boljim paketima opreme kupci mogu dobiti crni krov, koji omogućava dvobojni dizajn automobila i naglašava linije vozila. Ova opcija je prvi put dostupna za jedan Dacijin model. Kupci će moći izabrati i novu boju karoserije, a to je Indigo plava. Riječ je o metalik nijansi ekskluzivnoj za Bigster, koja zrači elegancijom i sugeriše statusni karakter, ali je istovremeno i jednostavna.

Unutrašnjost je fokusirana na jednostavnost, odnosno na osnovne faktore, a to su prostor, ergonomija i udobnost. Visoko postavljena vertikalna armaturna ploča povećava prostor za putnike u prvom redu.

U cilju jednostavnosti i efikasnosti, informacije o vožnji su grupisane na 7 ili 10,1-inčnoj digitalnoj instrument tabli ovisno o paketu opreme, dok se informacije povezane s multimedijalnim sistemom prikazuju na 10,1-inčnom centralnom ekranu osjetljivom na dodir, koji je standardan za sve modele Bigstera. Elegantna zelena linija se proteže između dva ekrana te ih vizuelno integriše na armaturnoj ploči.

Ovisno o paketu opreme, Bigster se dolazi s tri vrste centralne konzole, niskom, srednjom i visokom konzolom s naslonom za ruke opremljenih hlađenim pretincem, što je prvi put u historiji Dacije, a na raspolaganju je i bežični punjač te velikodušni prostor za odlaganje različitih predmeta.

Poseban naglasak je na presvlakama sjedišta. Ovisno o nivou opreme, fokus je na jednostavnosti i privlačnosti (Essential i Expression), izdržljivosti i lakom čišćenju (Extreme) ili na poboljšanoj udobnosti (Journey).

Dacijin poznati potpis u obliku slova "Y" naglašava vezu između dizajna eksterijera i unutrašnjosti. Unutra se nalaze ventilacijski otvori u obliku slova "Y" (bakarna boja u Extremeu), a to važi i za ručke na vratima. Kada je riječ o eksterijeru, svjetlosni potpis prednjih svjetala je također u obliku slova "Y", a to prate i LED stražnja svjetla.

Bigster je zasnovan na CMF-B platformi, koja je u srcu Dacijine industrijske strategije. Odlikuje je fleksibilnost, koja omogućava posebno velikodušan prostor u unutrašnjosti. Karakteristike vozila su dizajnirane kako bi se zadovoljili zahtjevi kupaca vozila iz C-SUV segmenta, a među njima su akustika (akustično vjetrobransko staklo, deblja stakla, akustika motora), završna obrada (novi tapacirung, Touch LED) i udobnost sjedišta (lumbarno podešavanje za sjedište suvozača, naslon stražnjeg sjedišta i slično), kao i dvozonska klima naprijed s ventilacijskim otvorima nazad.

Iz kompanije naglašavaju da je Bigster jedno od najprostranijih vozila iz C-SUV segmenta te da zadovoljava osnovne zahtjeve kupaca vozila na ovom tržištu. U ovaj model se bez problema može smjestiti pet osoba zajedno s njihovim prtljagom

Prostor za glavu putnika naprijed i nazad je najbolji u klasi te doprinosi osjećaju prostranosti. Putnici na stražnjim sjedištima imaju najveći prostor za noge u klasi, što rezultira komforom na dugim putovanjima. No, to nije sve, jer Bigster sa svojih 667 litara ispod police ima najveću zapreminu prtljažnika u klasi. Može se reći da visina i dužina prtljažnog prostora postavljaju nove standardne na tržištu C-SUV vozila.

Kupci će cijeniti niz praktičnih karakteristika i detalja, koji će im omogućiti da maksimalno iskoriste unutrašnji prostor. Stražnja klupa je podjeljena u omjeru 40/20/40 te omogućava utovar glomaznih predmeta bez ugrožavanja udobnosti putnika. Kada samo dva putnika sjede nazad, udobnost se može dodatno poboljšati preklapanjem centralnog dijela naslona, koji postaje naslon za ruke s dva držača čaša i držačem mobitela. Obaranjem naslona stražnjeg sjedišta maksimalna dužina tereta koji se može utovariti iznosi 2,7 metara. Easy Fold funkcija olakšava preklapanje naslona iz prtljažnika korištenjem dvije poluge smještene lijevo i desno.

Gumena prostirka za prtljažnik predstavlja odličnu zaštitu utovarnog prostora, a kada se ne koristi, može se smotati i odložiti. Ona je standardna u Extreme paketu opreme te je dostupna kao dodatna oprema za sve modele Bigstera.

SUV je dobio Dacijin novi jednostavni sistem za pričvršćivanje širokog spektra dodataka na ključnim tačkama u unutrašnjosti na praktičan i robustan način, a nazvan je YouClip. Standardno je opremljen s pet YouClip tačaka, koje se nalaze na armaturnoj ploči, na bočnoj strani suvozačke konzole, na stražnjem dijelu centralne konzole, u prtljažniku i na unutrašnjoj strani vrata prtljažnika. Kupci mogu dodati još dvije tačke koristeći naslon za glavu. YouClip tačke se mogu koristiti za držač tablet kompjutera, torbicu za odlaganje, držač telefona sa ili bez indukcijskog punjača, vješalicu za kapute ili genijalan "3 u 1" uređaj koji kombinuje držač za čaše, kuku za torbu i prijenosnu baterijsku lampu. Ovaj "3 u 1" sistem je standardan za Bigster Extreme. Svi dodaci kompatibilni sa sistemom YouClip dostupni su u Dacijinom mreži.

Ulazak u vozilo je olakšan hands-free otključavanjem, a utovar tereta elektronskim sistemom otvaranja vrata prtljažnika. Za Bigster Journey je ovaj sistem standardan, dok je za Extreme dostupan kao opcija. Njime se upravlja na tri načina, pritiskom dugmeta do svjetla za registarsku oznaku, pritiskom dugmeta na armaturnoj ploči ili dugmeta na ključu.

Bigster Essential i Expression imaju Media Display multimedijalni sistem s pet zvučnika, kao i mogućnost bežičnog povezivanja s Apple CarPlay i Android Auto sistemima. Bigster Extreme i Journey su opremljeni Media Nav Live multimedijalnim sistemom, koji pruža povezanu navigaciju te infomacije o saobraćaju u realnom vremenu, dok su nadogradnje mapa osigurane u periodu od osam godina. Media Nav Live dolazi sa Arkamys 3D Sound System ozvučenjem sa šest zvučnika.

Kao što je već navedeno, Bigster standardno dolazi sa 7-inčnim (Essential i Expression) ili 10-inčnim (Extreme i Jorney) digitalnom instrument tablom. Prilagođeni ekran u boji omogućava vozaču da odabere prikaz informacija koje smatra najkorisnijim. Pored također pomenutog dvozonskog klima uređaja i namjenskih ventilacijskih otvora za putnike nazad, kupci mogu računati na panoramski krov koji se otvara, bežični punjač i drugo, ova oprema je dostupna standardno ili opciono, ovisno o paketu opreme.

Ergonomija položaja za vožnju je ključno pitanje sigurnosti. Journey standardno ima elektronske kontrole visine i nagiba vozačevog sjedišta, kao i ručno podesivu lumbalnu potporu. Journey i Extreme hibridi su standardno opremljeni adaptivnim tempomatom korisnim na dugim putovanjima.

Bigster zadovoljava GSR II, najnoviji evropski sigurnosni standard te je opremljen bogatom sigurnosnom opremom na svim nivoima opreme, a ona uključuje napredni sistem kočenja u hitnim situacijama sa sistemom detekcije vozila, pješaka, biciklista i motociklista, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova s upozorenjem na brzinu, pomoć pri parkiranju unazad, signal za hitno zaustavljanje, sistem upozorenja prilikom prestrojavanja, sistem za održavanje vozila u traci, upozorenje na pažnju vozača i sistem hitnog poziva eCall. Ne treba zaboraviti funkciju My Safety, koja omogućava vozaču da prebaci određene sisteme u prilagođeni mod pri pokretanju automobila, čime se izbjegava prilagođavanje svakog sistema posebno.

Novi elektrificirani pogoni

Bigster je prvo vozilo s Dacijinim novim elektrificiranim pogonima, koji nude najbolju efikasnost u klasi.

Hybrid 155 kombinuje četverocilindrični benzinski motor od 107 KS s dva elektromotora (motor od 50 KS i visokonaponski starter/generator), sa 1,2 kWh baterijom (230V) i automatskim električnim mjenjačem. Dostupna su četiri stepena prijenosa za SUS motor, kao i dva za električne motore. Ova kombinovana tehnologija je omogućena odsustvom kvačila. Hybrid 155 upotpunjuje Hybrid 140 ponudu dostupnu za novi Duster i Jogger. Isporučuje više snage (15 KS) i više obrtnog momenta (20 Nm za ukupnih 170 Nm za SUS motor) te ima veći kapacitet vuče (250 kilograma za ukupno oko jedne tone). Efikasnost je također unaprijeđena, potrošnja goriva i emisija su smanjene za 6 posto, za šta je zaslužno optimizovano upravljanje brzinom motora. Kombinovanjem regenerativnog kočenja s visokim kapacitetom povrata energije baterije i efikasnošću automatskog mjenjača, Bigster može ostati u potpuno električnom modu do 80 posto vremena prilikom gradske vožnje. Pored toga, automobil se uvijek pokreće u električnom modu.

TCe 140 je dostupan prvi put u Dacijinoj ponudi s ovim nivoom snage. Riječ je o pogonskom sklopu baziranom je na motoru TCe 130 dostupnom za novi Duster. Ovaj prvi nivo elektrifikacije kombinuje novu generaciju 1,2-litarskog trocilindričnog turbobenzinca baziranog na Millerovom ciklusu i 48V blagi hibridni sistem, kao i 6-stepeni manuelni mjenjač. Hibridni sistem podržava SUS motor tokom faza pokretanja i ubrzavanja optimizirajući iskustvo vožnje i smanjujući prosječnu potrošnju na 5,6 l/100 km te emisije CO2 za 10 posto na 129 g/km u poređenju sa SUS motorom jednake snage. Regenerativno kočenje puni 0,8 kWh bateriju kao dio procesa koji je u potpunosti transparentan vozaču.

Bigster dolazi i sa ECO-G 140 pogonom. Poznato je da je Dacia lider kada je riječ o LPG-u u Evropi te je jedini proizvođač koji nudi opciju pogona na benzin/LPG za sve svoje međunarodne modele s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem pod oznakom ECO-G. U slučaju Bigstera Dacia ide korak naprijed kombinujući pogon na dva goriva s 48V blagim hibridnim sistemom. Ovaj blagi hibridni sistem podržava 1,2-litarski trocilindrični turbobenzinski motor, bez obzira da li on koristi benzin ili LPG, prilikom pokretanja i ubrzavanja., a rezultat su ugodnija vožnja i efikasnost. Regenerativno kočenje puni bateriju. Koristeći LPG, ECO-G 140 emituje oko 10 posto manje CO2 u odnosu na nehibridnu benzinsku varijantu. S dva rezervoara koji sadrže ukupno 99 litara goriva (50 litara benzina i 49 litara LPG-a), domet iznosi do 1.450 kilometara. LPG rezervoar je postavljen ispod poda prtljažnika te nema utjecaj na zapreminu prtljažnika. Dugme na armaturnoj ploči omogućava brzu tranziciju s jedne na drugu vrstu goriva.

TCe 130 4x4 ima pogon na sva četiri točka i spreman je za avanture. Posjeduje 6-stepeni manuelni mjenjač i 48V blagi hibridni sistem za maksimalnu efikasnost. Ovaj hibridni sistem podržava 1,2-litarski trocilindrični turbobenzinski motor prilikom pokretanja i ubrzanja, čime se smanjuju potrošnja i emisija. Regenerativno kočenje puni 0,8 kWh bateriju i u ovom slučaju. Ovaj model posjeduje Terrain Control 4x4 prijenos s pet modova vožnje, a to su Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road i Eco.

Recimo i da je sistem za kontrolu spuštanja nizbrdo standardna oprema za model Bigster Extreme. Posebno je koristan prilikom off-road vožnje, kao i na strmim padinama pri manjim brzinama. Ovaj sistem konstantno prilagođava kočenje za kontrolisano spuštanje adekvatnom brzinom između 0 i 30 km/h. Sistem radi sa svakim stepenom prijenosa uključujući rikverc. Vozači se u tom slučaju ne moraju brinuti za papučicu gasa i kočnice, samo kontrolišu upravljač.

Četiri paketa opreme

Dacia Bigster će biti dostupan u četiri paketa opreme, a to su Essential, Expression, Extreme i Journey. Essential uključuje 17-inčne felge, fiksne krovne nosače, Media Display s 10,1-inčnim centralnim ekranom na dodir, 7-inčnu digitalnu instrument tablu, manuelni klima uređaj, stražnje parking senzore i kameru, električne podizače prednjih i stražnjih stakala. Expression dodaje dvozonski automatski klima uređaj, električnu parking kočnicu, senzore za kišu, električne sklopive retrovizore te modularno stražnje sjedište u omjeru 40/20/40 s Easy Fold funkcijom. Extreme uz navedeno ima 18-inčne felge, modularne krovne nosače, bakreno smeđe vanjske i unutrašnje detalje, panoramski krov koji se otvara, hands-free ključ, gumene patosnice u unutrašnjosti i prtljažniku, 10,1-inčnu instrument tablu, Media Nav Live sistem s 10,1-inčnim centralnim ekranom osjetljivim na dodir i povezanu navigaciju, Arkamys 3D Sound ozvučenje sa šest zvučnika te sistem kontrole spuštanja nizbrdo. Journey je najbolji paket opreme, koji uz navedeno posjeduje 18-inčne felge, dvobojnu karoseriju, električna stražnja vrata, hands-free ključ, visoku centralnu konzolu s naslonom za ruku, vozačevo sjedište s elektronskim podešavanjem, 10,1-inčnu digitalnu instrument tablu, New Media Nav Live sistem s 10,1-inčnim centralnim ekranom osjetljivim na dodir i povezanom navigacijom, Arkamys 3D Sound ozvučenje sa šest zvučnika, bežični punjač za mobitele i adaptivni tempomat.

Cijena i dolazak na bh. tržište

Kada stigne na tržište, verzije Bigstera sa SUS motorom koštat će manje od 25.000 eura, dok će za hibride biti potrebno izdvojiti manje od 30.000 eura. Na tržištu u BiH se Bigster očekuje u maju ili junu 2025. godine.