Nakon što je Mercedes-Benz Trucks na Sajmu komercijalnih vozila IAA u Hanoveru 2016. godine predstavio koncept kamiona za teški distributivni transport za gradska područja, u 2018. godini počelo je praktično testiranje 10 prototipova eActrosa u saradnji sa kupcima u Njemačkoj i drugim evropskim zemljama. Cilj "eActros Innovation Fleet" bio je lansiranje eActrosa spremnog za serijsku proizvodnju na tržište u 2021. godini.
"Razvoj eActrosa fokusiran je na partnerstvo sa našim kupcima. Sve što smo naučili iz projekta Inovation Fleet, sada je inkorporirano u serijsku proizvodnju. U poređenju sa prototipom, nekoliko karakteristika kao što su domet, pogonska snaga i bezbjednost znatno su poboljšane u serijskom modelu.“, objašnjava Andreas von Wallfeld, Rukovodilac prodaje i marketinga u kompaniji Mercedes-Benz Trucks.
U tehnološkom srcu eActrosa je pogonska jedinica sa dva integrisana elektro-motora zajedno sa dvostepenim mjenjačkim prenosnikom. Oba motora pružaju impresivnu udobnost u vožnji i sjajnu dinamiku vozila, dok tihi električni pogon bez emisije znači da se kamion može koristiti i za noćne isporuke, kao i za ulazak u centar gradova gdje inače važe zabrane za dizel vozila. U zavisnosti od verzije, eActros snagu crpi iz 3 ili 4 paketa baterija – svaki kapaciteta od oko 105 kWh. Zahvaljujući maksimalnom kapacitetu od 420 kWh, domet do 400 km je realan.
Sa kapacitetom punjenja od 160 kW, baterijama je potrebno malo više od sat vremena da se napune od 20 do 80 procenata kada su povezane na regularnu 400A jednosmjernu stanicu za punjenje (DC). "Stoga je eActros savršeno opremljen za svoje svakodnevne operacije u distributivnom transportu, s obzirom na raspoloživost i performanse.“, dodaje von Wallfeld.
Kako bi pomogao transportnim kompanijama korak po korak pri prelasku na elektromobilnost, kompanija Mercedes-Benz Trucks je inkorporirala eActrosa u sveobuhvatni sistem koji uključuje savjetnike i servisne proizvode za kupce, i zauzvrat najbolju moguću upotrebu vozila, optimizaciju ukupnih troškova i uspostavljanje infrastrukture za punjenje. Pored toga, električni kamion posjeduje visok stepen povezanosti i digitalizacije.
Ovo se također odnosi i na bezbjednost vozila. U posljednjoj generaciji Actrosa sa konvencionalnim dizel pogonom, kompanija Mercedes-Benz Trucks je već pružila impresivnu demonstraciju bezbjednosnih standarda koji su danas mogući na putevima, kao i onoga što proizvođač radi kako bi ostvario svoju viziju saobraćaja bez nesreća. Sa modelom eActros, kompanija Mercedes-Benz Trucks ne samo da pomno prati aktivnu bezbjednost, u vidu standardno integrisanih sistema kao što su MirrorCam, Sideguard Assist S1R ili peta generacija Active Brake Assist (ABA) sistema sa mogućnošću detekcije pješaka, već također vodi računa i o izazovima povezanim sa električnim vozilima i njihovim visokonaponskim sistemima.
Od jeseni 2021. godine, serijski model će se proizvoditi u najvećem Mercedes-Benz Trucks pogonu u mjestu Wörth na Rajni. Posljednjih mjeseci vršene su intenzivne pripreme za nove tamošnje proizvodne procese. To uključuje izgradnju nove montažne linije. U početnoj fazi model serijske proizvodnje eActrosa biće dostupan u Njemačkoj, Austriji, Švajcarskoj, Italiji, Španiji, Francuskoj, Holandiji, Belgiji, Velikoj Britaniji, Danskoj, Norveškoj i Švedskoj. Ostala tržišta će tek usljediti.