Nasljednici Twizija
34

Mobilize Duo i Bento: Rješenje za život u velikom gradu u mikro automobilu

A. M.
Gužva u gradskim centrima i mali broj parking mjesta veliki su stres za vozače. I taman kada nađete slobodno parking mjesto uvijek vam nedostaje onih najvažnijih "pola metra". Malo je vozača koji ovo nisu iskusili. Renault ima rješenje s dva nova mikro modela!

Automobili su sve veći i veći, pa je neophodno ponuditi alternative. Nakon serije SUV-ova, red je da se vratimo korjenima. Tako su bar razmišljali u Renaultu kada su osmislili Duo i Bento, dva mikro modela koji dolaze od nove podmarke – Mobilize.

Poznati "Smartov" format kod dva mikro modela s dužinom od 2,5 i širinom od 1,30 metara je Renaultov novi adut nove marke Mobilize s kojom će pokušati dati odgovor kako se snaći u velikom gradu.

Iako je Renault imao prethodno slično rješenje s modelom Twizy, koji se proizvodio čak 12 godina, marka se nije proslavila. Možda će bolje proći Mobilize Duo i Mobilize Bento, modeli koji ustvari mijenjaju Twizy.

Mobilize Duo može da primi dvije osobe, dok Mobilize Bento ima mjesto samo za jednu, ali on kao teretni model ima sanduk pozadi. Bento je ustvari praktični dostavljač za kurire svih vrsta - od dostave pizze do isporuke raznoraznih paketa. Oba su potpuno električni i mogu se lako da klize kroz prepune gradske centre, te da se zavuku u najuže ulice.

Sa svojim kompaktnim dimenzijama (2,43 metra dužine, 1,30 metara širine), Mobilize Duo je upola manji od klasičnog automobila. Vozač sjedi u sredini kao u hiperautomobilu iz Le Mansa. Vrata se ne otvaraju bočno, već prema gore – također kao kod trkaćeg hiperautomobila. Ovo rješenje ne samo da izgleda cool, već i olakšava ulazak i izlazak u uskim prostorima, što i jeste temeljna ideja.

Novinari koji su ga već vozili kažu kada sjedite na grijanom vozačkom sjedištu, gledate u smiješnu kontrolnu tablu koja pomalo podsjeća na konzolu za igre – s pravim dugmićima koji čine upravljanje automobilom lakšim od mikrovalne pećnice.

Ako se pitate zašto je karoserija neobojena, razlog je lako otkriti. Naime, ovo olakšava vlasnicima firmi da istaknu reklame na automobilu ili ga dizajniraju u bojama svoje kompanije. Dva LED prednja svjetla sprijeda i LED svjetlosna traka pozadi upotpunjuju nekonvencionalan Duov izgled.

Dok vozač i suvozač mogu sjediti jedan iza drugog u Duou, Bento ima mjesta samo za jednu osobu. Umjesto suvozačkog sjedišta, Bento ima tovarni sanduk od 649 litara. Sa 2,54 metara dužine, samo je 11 centimetara duži od Dua, a to pomaže oko utovara paketa.

Za pogon se brine 48-voltni električni motor postavljen na zadnju osovinu. Kao i sva električna vozila, Mobilize brzo starta sa semafora i može lako da prati gradski saobraćaj. Maksimalna brzina, zavisno od verzije, može biti 45 ili 80 km/h.

NMC baterija je korisnog kapaciteta 10,3 kWh. Ovo Duou daje domet od 161 km, a Bentu - 149 kilometara. Za punjenje, braća Duo i Bento su zadovoljni s klasičnom kućnom utičnicom. U roku od sat vremena može se generisati domet od 25 km. Da biste dobili od 20 do 80 posto, potrebno je puniti 3 sata i 50 minuta. Sa opcionim utikačem tipa 2, takođe se može pristupiti javnim stanicama za punjenje, što značajno skraćuje vrijeme punjenja.

U skladu s motom marke "Budućnost je sada", Mobilize sa ova dva modela nudi uzbudljivu alternativu za gradski saobraćaj. Ako se pitate koliko košta sva ova zabava, prve informacije kažu da će cijene vjerovatno početi s iznosom malo većim od 10.000 eura.