Novi Rio, Kijin predstavnik u razredu B, kupcima će nuditi potpun paket – atraktivan izgled, izvanrednu praktičnost, vrhunski ugođaj, najsavremenije sigurnosne tehnologije, nove usluge povezivosti i unaprijeđene vozne osobine.
Novi Rio će igrati važnu ulogu u Kijinoj gami modela. Razred B je najveći na evropskom automobilskom tržištu i u tom razredu Kia očekuje da novi Rio privuče više od 100.000 kupaca u prvoj godini prodaje što će ga postaviti rame uz rame s druga dva Kijina najprodavanija modela u Evropi - Sportaga i cee’da.
Novog Rija će proizvoditi u južnokorejskoj fabrici u mjestu Sohari, odakle u prvom kvartalu 2017. započinje njegov prodajni put.
Eksterijer: ravne linije i glatke površine
Za Riov progresivno dizajnirani eksterijer i interijer najzaslužniji su Kijini dizajnerski centri u Njemačkoj i Kaliforniji, koji su tijesno sarađivali s glavnim centrom u korejskom Namyangu.
Izgled Rija karakterišu ravne linije i glatke površine, što daje vozilu potpuno nov izgled i zreliji karakter u odnosu na prethodnika. Sprijeda najprije primjećujemo najnoviju evoluciju Kijine maske hladnjaka u obliku tigrovog nosa, koja je sada crne boje, tanja u visinu i nešto šira nego prije. Maska je povezana s novim prednjim svjetlima, zaobljenija je zbog postizanja oštrijeg izgleda, a ima i nova LED svjetla u obliku slova U.
Bok Rija četvrte generacije je duži, dok mu stabilniji izgled pružaju duži poklopac motora i 10 milimetara duži prevjes (sada 2.580 mm), tanji, ali uspravniji C stubić i kraći zadnji prevjes. Rio je s ukupno 4.065 mm sada duži za 15 mm i niži za 5 mm (sada 1.450 mm). Zahvaljujući ravnim, vodoravnim linijama, koje se rastežu od ramena, prednjih i zadnjih vrata do zadnjeg dijela vozila, novajlija odiše samopouzdanjem.
Pozadi je Rio dobio mišićaviji stav, sa gotovo vertikalnim zadnjim staklom i kraćim prevjesom. Ravne linije, koje se rastežu od maske preko svjetala i gornjih rubova stakala sve do zadnjeg dijela vozila, odlično se uklapaju s tanjim, zaobljenijim zadnjim svjetlima koja su dobila nova LED svjetla u obliku strelica. Kao i sprijeda i širi izgled zadnjeg dijela Rija pruža mišićav stav.
Unutrašnjost: moderna kabina s “plutajućim” interfejsom
Novi Kia Rio donosi modernu kabinu, sa zaobljenijim oblinama i ergonomskijim izgledom u odnosu na prethodnika. Armaturna ploča, blago okrenuta ka vozaču, nudi sportskiji i vozaču prilagođen dizajn s premium karakterom.
U središtu armaturne ploče je novi infotainment sistem, ‘plutajući’ HMI interfejs (human-machine interface), koji je raspoloživ sa 5,0-inčnim visokorezolucijskim ekranom na dodir.
Ispod je centralna konzola s ergonomskijim, konkavnim prekidačima i kružnim dugmetom za podešavanje grijanja i hlađenja. Novi Rio je na raspolaganju s crnim ili sivim tapacirungom odnosno crnom ili sivom kožom. ‘Crveni paket’ je namijenjen kupcima koji više vole crno-crveni kožni tapacirung po čitavoj kabini.
Atraktivnost kabine dodatno povećavaju nove tehnologije: paljenje motora na dugme, pametno otključavanje i zaključavanje vozila, grijana sjedišta i volan, senzor za kišu i automatsko djelovanje prednjih svjetala. Kupci mogu naručiti i radarski tempomat, pomoć kod parkiranja unazad s kamerom za prikaz događanja iza vozila i još mnogo toga.
Praktičnost: više prostora i vidljivosti
Rio će imati najprostraniju kabinu i jedan od najvećih prtljažnika u klasi (325 litara), s velikom praktičnošću kojoj su u samom razvoju modela namijenili puno pažnje.
10 milimetara duži međuosovinski razmak i 15 milimetara duža karoserija su najzaslužniji za veće dimenzije kabine i prtljažnika. Tako je prostor za noge sprijeda narastao na 1.120 mm i pozadi na 770 mm, a istovremeno novi model nudi više prostora za ramena nego konkurencija – sprijeda 1.375 mm i pozadi 1.355.
Uprkos činjenici da je novi Rio za 5 mm niži od prethodnika prostor za noge sprijeda (1.021 mm) i pozadi (966 mm) spada među najveće u razredu B. Inženjeri su zbog postizanja veće prostranosti djelimično izmijenili kabinu: drugačije su obloge vrata, novi materijali tapacirunga neba, promijenjena armaturna ploča, a osjetne promjene je doživjela karoserija Rija, npr. duži međuosovinski razmak.
Tanji stub C (za 87 mm) i pomjerena bočna ogledala (sada postavljena bliže stubu A) smanjuju vozačev mrtvi ugao i poboljšavaju vidljivost oko vozila. Niži rubovi prozora i novi četvrtinski prozori na zadnjem dijelu zadnjih vrata vozaču i saputnicima takođe doprinose boljem pogledu iz vozila.
Riova kabina može se pohvaliti i s više pretinaca za pohranjivanje nego prije. Tu su pretinac za mobilne uređaje u centralnoj konzoli, krovni pretinac za sunčane naočale, pretinac ispred suvozača, držači za boce u vratima (sprijeda za boce od 1,5 l, pozadi za 0,5 l) i dva velika pretinca između sjedišta. Na raspolaganju je i naslon za ruke, koji nudi dodatni prostor. Zapremina prltljažnika je sada veća za 26 litara (sada ukupno 325 litara po VDA, što je 13 % više nego prije), čime postaje jedan od najvećih u svojem razredu.
Taj dodatni prostor su u Kiji dobili uprkos 15 milimetara kraćem zadnjem prevjesu. Novi Rio donosi dijeljeno prtljažno dno, što vlasnicima omogućava promjenu visine dna prtljažnika, čime se spriječavaprevrtanje stvari ili sklanjanje predmeta od radoznalih pogleda prolaznika. Posuda za gorivo, koja se nalazi ispod klupe sada može pohraniti 45 litara, što je 2 litra više nego prije.
Motori: odazivni 1.0 T-GDI s niskim emisijama
Najveća novost kod motora je Kijin najnoviji 1.0 T-GDI motor s tri cilindra. Radi se o Kijinom prvom downsized motoru, prvi put predstavljenim 2015. godine u modelu cee’d, koji bi trebao biti najtraženiji kod kupaca Rija.
Pored izvrsne učinkovitosti i niskih emisija motor odlikuju mala težina i odlična upravljivost u zavojima. 1.0 T-GDI biće raspoloživ u dvije varijante – sa 100 ili 120 KS. Slabiji motor postiže najveću snagu pri 4.500 okretaja u minuti, a najveći okretni moment mu je 172 Nm između 1.500 i 4.000 okretaja u minuti. Jači trolicindraš uz identičan okretni moment postiže najveću snagu pri 6.000 okretaja u minuti. Obe varijante će imati emisije CO 2 niže od 100 g/km (NEDC, kombinovano). Sistem automatskog gašenja i paljenja motora, Idle Stop & Go (ISG), dodatno će sniziti emisije.
Pored 1.0 T-GDI motora Rio će nuditi dobro poznate motore - benzinske 1.25 sa 84 KS i 1.4 MPI sa 100 KS i dizelski 1.4 CRDi snage 70 KS ili 90 KS, koji će u obje varijante imati emisije CO 2 ispod 90 g/km (s ili bez ISG).
Za prenos snage na prednji par točkova zaduženi su 5-stepeni ručni mjenjač (1.25 i 1.0 T- GDI sa 100 KS) i 6-stepeni ručni mjenjač za 1.4 benzinski, jači 1.0 T-GDI i obe dizelske varijante 1.4 CRDi motora.
Sigurnost: ADAS tehnologije i 5 zvjezdica po Euro NCAP
Novi Rio s Kijinim naprednim sistemom asistencije (Advanced Driver Assistance Systems - ADAS) biće jedan od najsigurnijih automobila u svojem razredu.
Njegova karoserija je ojačana s čelikom visoke tvrdoće, a tu su i brojna pomagala za pasivnu sigurnost. Novi Rio je zbog svoje globalne prisutnosti testiran po najstrožim sigurnosnim standardima širom svijeta. Rio u varijanti s tehnologijom ADAS opravdano očekuje maksimalnih 5 zvjezdica na Euro NCAP simulacijama sudara.
Ujedno će to biti prvo vozilo u razredu B, koje će nuditi sistem automatskog kočenja u nuždi (AEB) s prepoznavanjem pješaka. Riov AEB sistem koristi radar dugog dometa, koji detektuje eventualni sudar s ostalim vozilima ili pješacima i pomaže kod zaustavljanja vozila. AEB djeluje u kombinaciji sa sistemom za upozoravanje kod nenadane promjene vozne trake (Lane Departure Warning System - LDWS), koji vozača upozorava kada napušta svoju voznu traku bez upotrebe pokazivača smjera. Karoserija novog Rija je dobila osjetno veći udio naprednog čelika visoke tvrdoće (AHSS), što je plod Kijinih napora pri dostizanju željenog 5-postotnog smanjenja prosječne težine novih karoserija do 2020. (u odnou na 2014.). 51% karoserije novog Rija je napravljeno od tvrdog, ali laganog AHSS čelika AHSS (33% kod prošle generacije ovog modela).
Vožnja: Više užitka u vožnji, upravljivosti i udobnosti
Pored sigurne vožnje će novi Rio kupcima nuditi i više užitka od prethodnika. Stručnjaci zaduženi za razvoj šasije omogućili su okretniju i trenutno upravljivost, a istovremeno i poboljšali udobnost u vožnji.
Pored ADAS tehnologije je novi Rio već u standardnoj opremi opremljen i pomoćnim sistemom stabilnosti (Vehicle Stability Management - VSM) sa sistemom stabilnosti ESC. VSM detektovanjem gubitka kontakta s podlogom i upotrebom ESC pomaže vozaču kod održavanja željenog smjera vozila, čime pruža stabilnost pri kočenju i vožnji u zavoju.
Povezivost: Android Auto i Apple CarPlay
U središtu armaturne ploče je novi infotainment sistem s najnovijim HMI (human-machine interface) interfejsom. Novi Rio već u standardnoj opremi nudi ‘plavajući’ 5,0-inčni infotainment sistem s ekranom na dodir i zvučnim sistemom sa šest zvučnika. Kupci među brojnom dodatnom opremom mogu naručiti i Android Auto™ ili Apple CarPlay™.
Novi Rio će kupcima nuditi Kia’s Connected Services, sistem povezivosti proizvođača TomTom®. Novi paket povezivosti pruža mnoštvo najnovijih informacija, između ostalog informacije o saobraćaju uživo, obavještenja o lokacijama kamera za mjerenje brzine i upozoravanje, lokalni pretraživač i vremensku prognozu. Usluga Kia’s Connected Services je za sve kupce u Evropi u potpunosti besplatna 7 godina od dana kupovine.
Za potpunu integraciju pametnih telefona Rio će nuditi platforme Android Auto™ ili Apple CarPlay™, koje će se prikazivati na plavajućem ekranu na dodir.
Riov sistem Android Auto™ djeluje na telefonima s operacionim sistemom Android 5.0 (Lollipop) ili novijim. Android Auto™ povezuje telefon korisnika i omogućava mu pristup njegovim aplikacijama i funkcijama, kao što su npr. glasovno naređivanje navigaciji Google Maps, telefoniranje bez ruku i pisanje poruka, kao i prepoznavanje glasa. Tako Android Auto™ korisnicima omogućava emitovanje muzike preko Google Play Music™ ili ostalih usluga. Apple CarPlay™ (za iPhone 5 ili novije telefone) omogućava potpuno glasovno upravljanje različitih funkcija i aplikacija preko Sirija, npr. navigacija preko Apple Maps, pozivi i diktiranje poruka.
Apple CarPlay™ podržava i ostale audio aplikacije koje ima korisnik na svojem telefonu iPhone, npr. emitovanje muzike ili audio knjiga. Kia Rio će biti prvi model u razredu B s USB ulazima u prednjem i zadnjem dijelu kabine, što će korisnicima omogućiti povezivost mobilnih uređaja s infotainment sistemom i punjenje baterija na putu. Kia se inače može pohvaliti činjenicom da su svi njeni modeli, koji se prodaju na našem tržištu, opremljeni USB priključkom u standardnoj opremi.
Početak prodaje u Evropi u prvom kvartalu 2017. Novi Kia Rio dolazi u Evropu u prvom kvartalu 2017., a kao i svi modeli Kia dolazi sa 7-godišnjom garancijom na čitavo vozilo (do 150.000 kilometara; prve 3 godine bez ograničenja pređenih kilometara).