Plan Volkswagena čini se prilično racionalnim, jer se za aktuelnu osnovnu cijenu (89.650 eura) prilično ostarjelog Phaetona u Njemačkoj trenutno može kupiti mnogo napredniji klasni konkurent Audi A8 koji je čak i jeftiniji (81.000 eura).
Nakon 14 godina neprestane produkcije posljednji Phaeton trebao bi napustiti proizvodne pogone Volkswagenove tvornice u Dresdenu (Njemačka) u martu naredne godine, a ostaje pitanje zašto su u Volkswagenu toliko dugo proizvodili automobil koji nikada nije ispunio planirana tržišna očekivanja.
Volkswagenova tvornica u Dresdenu najmanja je od deset postojećih tvornica koncerna, a Phaeton je u zavisnosti od trenutne potražnje sastavljalo od 300 do 500 radnika koji će se, nakon isporuke posljednjeg primjerka, premjestiti u tvornicu u njemačkom gradu Zwickau gdje Volkswagen proizvodi modele Golf i Passat.
U Volkswagenu kažu da je jedan od razloga za skoro povlačenje Phaetona revidiranje ukupne ponude modela, što je dijelom povezano sa nužnim smanjenjem troškova koje je prouzrokovala nedavna „Dieselgate“ afera. Tvornica u Dresdenu bit će zatvorena oko godinu dana, a nakon njene modernizacije i rekonfiguracije s proizvodnih traka silazit će za sada nepoznati modeli Volkswagena.
Iako je nova generacija Phaetona već potvrđena, u Volkswagenu su ipak donijeli odluku o odgađanju premijernog predstavljanja. Kako sada stvari stoje, novi luksuzni Volkswagen očekuje se do 2020. godine, a nudit će se i u kombinaciji sa elektromotorima.