EX30 predstavlja više gradsku i pristupačniju alternativu električnim SUV-ovima XC40 Recharge i C40 Recharge te je zapravo prvi premium subkompaktni SUV i ukupno četvrti potpuno električni model.
U SAD-u će koštati 34.950 dolara, a u Evropi oko 36.000 eura, dok iz Volva kažu da je cijena slična onoj za SUV približne veličine s konvencionalnim pogonom.
Govoreći o veličini, EX30 je dug 4.233, širok 1.837 i visok 1.555 mm, dok njegovo međuosovinsko rastojanje iznosi 2.650 mm. Njegova šasija je prilagođena kako bi se maksimalno iskoristile njegove kompaktne dimenzije, njegov nizak centar gravitacije i relativno niska i podjednako raspoređena težina koja iznosi 1.830 kg. Također, veoma je agilan i okretan u gradskim sredinama.
Novi model je proizveden u Milanu u Italiji, usvojio je istu šemu imenovanja kao i veći Volvo EX90, a prefiks EX ukazuje na to da je dostupan samo kao potpuno električni model. Usvojio je sličan dizajn kao i EX90 uključujući zatvorenu prednju masku, prednja svjetla u obliku Thorovog čekića, podijeljena stražnja svjetla u sličnom rasporedu i donekle sličan izgled armaturne ploče. Međutim, EX30 nije kopija modela EX90. Profil ima uzlaznu liniju struka koja se završava masivnim C stubom, a koji stvara optičku iluziju "lebdećeg krova". Hauba se dramatičnije spušta prema nosu, a mišićavi lukovi točkova su mnogo vidljiviji u odnosu na model EX90.
U minimalističkoj unutrašnjosti nalazi se 12,3-inčni Single-Screen infotainment ekran, dizajn je karakterističan za skandinavski stil i bogato je opremljena tehnologijom. Zvučna traka zauzima cijeli gornji dio armaturne ploče ispod vjetrobranskog stakla, što je prvi put za jedan automobil.
Volvo je blisko sarađivao s partnerima kao što su Google, Apple i Qualcomm kako bi isporučio najbolje korisničko iskustvo, a udružio se i s ECARX-om na polju zajedničkog softvera HaleyTek kako bi se osigurala "najbolja moguća infotainment platforma" za kupce. EX90 će također primati softverske over-the-air nadogradnje.
Digitalni ključ je kompatibilan s širokom lepezom brendova mobitela i modela, aplikacijom koja nudi sve relevantne funkcije i detalje o automobilu, od lokacije, preko otključavanja i zaključavanja pa do grijanja, a tu je i najnovija generacija Park Pilot Assist sistema koji se može nositi sa svim tipovima parking mjesta.
Kada je riječ o dizajnu unutrašnjosti, kupci mogu birati između četiri teme i pet različitih tema ambijentalnog osvjetljenja.
EX30 će biti dostupan s tri pogonske opcije i dva različita tipa baterije.
Osnovne verzije s jednim motorom imaju motor od 271 KS postavljen nazad i uparen sa 51 kWh LFP baterijom, a domet iznosi 342 km.
Jedan motor će se nuditi i u Extended Range formi koja će koristiti NMC bateriju kapaciteta 69 kWh, koja će omogućiti domet od 474 km. Ista baterija će se koristiti i u najboljem Twin Motor Performance modelu, koji ima i drugi motor od 158 KS postavljen na prednju osovinu, dok kombinovana snaga iznosi 427 KS.
Osnovna LFP baterija se puni snagom do 134 kW, dok NMC modeli podržavaju punjenje do 153 kW.
Naredne godine EX30 stiže i u Cross Country verziji s većim klirensom, 19-inčnim crnim felgama ili 18-inčnim setom sa gumama za sve terene, zaštitom podvozja, specijalnim crnim panelima na prednjem braniku i poklopcu prtljažnika te Cross Country oznakama. Narudžbe za ovaj model se primaju od naredne godine, a proizvodnja će početi nešto kasnije.