Sa svjetske premijere u Kelnu
0

FOTO / Vozili smo karavanski Chevrolet Cruze

Piše: Dalibor Bošnjak
(Foto: D.Bošnjak/Klix.ba)
Nakon što je Chevrolet Cruze zabilježio izuzetan uspjeh u petovratnoj i trovolumenskoj verziji, za potpunu ponudu nedostajao je ipak karavanski model. Imali smo priliku među prvima na svijetu isprobati Chevrolet Cruze SW, i provjeriti da li je njegove već poznate kvalitete adekvatno poboljšao dodatni prostor i praktičnost karavanske forme.

Keln kao jedan od najstarijih gradova u Sjevernoj Evropi ujedno je jedan i od kulturološki najraznovrsnijih i najsvestranijih gradova na cijelom kontinentu, te je upravo svojom raznolikošću i spojem tradicionalnog i modernog poslužio kao odlična kulisa za inicijalno upoznavanje s jednim modernim porodičnim automobilom.

Predstavljen 2009. godine, Cruze je Chevroletov globalno najuspješniji model koji se do prvog kvartala 2012. godine prodao u preko 1,3 miliona primjeraka. Chevrolet sada nudi novu verziju ovog modela koja je namijenjena porodicama i pojedincima aktivnog stila života.

Od B nosača krova prema kraju automobila, karoserija Cruzea SW je sasvim nova. Snažan stav tipičan za karavane dodatno je naglašen masivnim izgledom koji je postignuti smještajem točkova u krajeve karoserije, ali i snažni izraženom linijom "ramena" i zakrivljenom linijom krova koja se strmo spušta do D nosača krova. Tanki krovni nosači posebno su oblikovani kako bi istakli sportski izgled karavanskog Cruzea.

Među dizajnerskim novostima Cruzea iz 2013. modelske godine donosi četvrtastiji prednji dio s vodoravnim otvorima koji će zamijeniti dosadašnju rešetku. Promjenjen je i prednji branik sa svjetlima za maglu koja su smještena u novodizajniranim kućištima koja daju automobilu oštriji i sportskiji izgled.

Na zadnjem dijelu oštri ugao pod kojim se nalazi izduvna cijev pravi dinamičan profil koji naglašava spušten prednji dio. Zanimljivo je kako će sve verzije Cruzea iz modelske 2013. godine dolaziti isključivo s dizajnom točkova s pet krakova. Zavisno o paketu opreme, čelični ili aluminijumski naplatci dolaze u prečniku 16 ili 17 inča.

Modernija, fleksibilnija i udobnija unutrašnjost

Što se unutrašnjosti tiče, pažnja je posvećena modernizaciji i udobnosti. Cruze karavan nudi modernu i luksuzno opremljenu putničku kabinu s nivoom fleksibilnosti koja odgovara zahtjevima i aktivnim stilovima života porodica i pojedinaca.

Vozila opremljena sistemom Start/Stop dolaze sa centralnim ekranom s menijem pomoći pri ekološkoj vožnji, a nudi i intuitivan način kretanja kroz podatke vezane za ekološke aspekte vožnje, posebno potrošnju goriva.

Zahvaljujući PEPS-u (Passive Entry, Passive Start; pasivan ulazak, pasivno kretanje), kod Cruzea, pokretanje i zaustavljanje karavana je jednostavan. Taj sistem omogućuje vozačima otključavanje i zaključavanje te pokretanje vozila pritiskom dugmeta dok je ključ u torbi ili džepu.

Kupcima je ponuđeno na izbor dvije vrste tkanina za sjedišta ili se mogu odlučiti za grijana kožna sjedišta. Zavisno o paketu opreme, klimatizacijski sistem može biti ručni ili automatski i sadržavati filter koji smanjuje dotok čestica i nečistoća koje mogu uzrokovati astmu i druge smetnje dišnih puteva.

Sistem MyLink povezuje automobil sa pametnim telefonom

Iako ga nismo imali priliku isprobati u Kelnu, Cruze nudi i novi multimedijsko-informacijski sistem. Chevrolet MyLink postavlja nove standarde u praktičnosti i fleksibilnosti time što povezuje vozilo s pametnim telefonom.

Chevrolet MyLink prenosi sadržaj pametnog telefona na ekran osjetiljiv na dodir visoke rezolucije, dijagonale sedam inča. Uređaji za masovnu pohranu, kao što su MP3, iPodi, iPadi i slični, mogu se povezivati sa sistemom putem USB-a ili Bluetootha. Za ostale muzičke reproduktore i pametne telefone koji ne koriste USB ni Bluetooth tu je posebna utičnica.

Zadnja kamera bit će standardna kod automobila s MyLinkom, kao i u modelima sa čijim je multimedijsko-informacijskim sistemima integrisan navigacijski uređaj. Taj paket uključuje i Bluetooth tehnologiju za reprodukciju multimedije i korištenje mobilnih telefona bez ruku, Aux i USB utičnice, kontrole na upravljaču, CD player i šest zvučnika.

Komotnost i mnogo mjesta za prtljag

Svrha karavanskog Cruzea je da ponudi dosta mjesta za putnike i prtljag. Ni jednog ni drugog ne nedostaje u Cruzeu SW, pa tako prostora za glavu ima 999 mm na prednjim i 988 mm na zadnjim sjedištima, dok prostora za noge naprijed i nazad ima 1.074 i 917 mm, a prostora za ramena 1.391 i 1.370 mm.

Prtljažnik je dug 1.024 mm i u osnovnoj konfiguraciji nudi mogućnost pohrane do 500 litara volumena prtljaga do donjeg ruba prozora. Kada se preklopi naslon zadnjih sjedišta koji je djeljiv u odnosu 60/40, u povećani prtljažnik može stati čak 1.478 litara prtljaga do krova. Maksimalna nosivost iznosi oko 530 kg, zavisno o odabranom motoru.

Cruze u karavanskoj verziji, očekivano, standardno dolazi s krovnim nosačima i krovnom nosivosti od 100 kg.

Novi 1,4 benzinac i 1,7 dizelaš osvježili ponudu motora

Ispod poklopca motora, već poznatim 1.6 i 1.8-litarskim benzincima i 2.0-litarskom dizelašu pridružuje se 1.4-litarski benzinski motor s turbopunjačem, te 1.7-litarski dizelski motor.

Benzinski 1.4-litarski motor s turbopunjačem nudi performanse usporedive s agregatima veće zapremine, a pritom troši manje goriva i emituje manje štetnih plinova. Sa šestostepenim ručnim mjenjačem razvija maksimalno 140 KS i 200 Nm u rasponu od 1.850 do 4.900 obrtaja u minuti, dok mu je za ubrzanje od 0 do 100 km/h dovoljno 9,5 sekundi. U kombinovanom ciklusu 1.4-litarski benzinski motor s turbopunjačem troši 5,7 litara na 100 km i emituje 134 g CO2 po km.

Dizelski 1.7-litarski motor koji je opremljen turbopunjačem s hlađenjem zraka, sistemom Start/Stop i električnim servo upravljanjem, daje 130 KS koji pogone Cruze SW do 100 km/h u 10,4 sekundi, te do najveće brzine od 200 km/h. Ovim dobrim performansama pridružuje se i maksimalni obrtni moment od 300 Nm u rasponu od 2.000 do 2.500 obrtaja u minuti.

Uz potrošnju goriva od 4,5 litara na 100 km u kombinovanom ciklusu i emisiju štetnih plinova od 119 grama po kilometru 1.7-litarski dizelski motor je ujedno i najštedljiviji agregat ikad ugrađen u Chevrolet Cruze.

Cruze u karavanskoj verziji s 1.6-litarskim benzinskim motorom prodavat će se standardno s električnim servo upravljanjem na svim tržištima, što će pomoći smanjiti potrošnju goriva i emisiju ugljičen-dioksida. Na većem broju evropskih tržišta 2.0-litarski dizelski motori od ovog će ljeta dolaziti s EPS-om i sistemom Start/Stop.

Turbo benzinski 1.4-litarski motor, te 1.7-litarski i 2.0-litarski dizelski motori dolaze sa šestostepenim manuelnim prijenosom, a 1.6 i 1.8-litarski benzinski motori s petetostepenim prijenosom. 1.8-litarski benzinski i 2.0-litarski dizelski motor također se nude sa šestostepenim automatskim mjenjačem.

Sigurnost na prvom mjestu

Inženjeri zaduženi za razvoj podvozja i ovjesa pobrinuli su se da upravljanje i vožnja karavanom budu u skladu sa sportskim izgledom automobila. Cruze je osvojio World Touring Car Championship (WTCC) dvije godine zaredom, 2010. i 2011., a iskustvo stečeno na trkaćoj stazi dobro je iskorišteno tokom usavršavanja putničke verzije ovog vozila.

Cruze karavan dijeli isto uvjerljivo "ležanje" na cesti koje je već prepoznatljivo za petovratni i limuzinski model. Također, Cruze se može pohvaliti i izuzetnom čvrstoćom karoserije, a to je postignuto obilnom upotrebom vrhunskog čelika visoke čvrstoće, gdje je tačnije više od 60 odsto takvog čelika upotrijebljeno za izradu konstrukcije Cruzea SW.

Dokazana kombinacija McPherson ramena naprijeda i polukrute osovine nazad posebno je dorađena za potrebe karavanske karoserije, kako su smislu dinamične vožnje, tako i u pogledu tovarnih mogućnosti koje nudi ovaj model. U prilog ugodnoj i dinamičnoj vožnji ide i činjenica da Cruze ima izraženo nisko težište, zbog čega je uzavojima iznenađujuće siguran i zabavan.

Chevrolet Cruze SW dolazi u Bosnu i Hercegovinu početkom septembra po cijeni od 24.100 KM za benzinski model s 1.6 motorom s 124 KS i paketom opreme LS+ koji uključuje: ABS, ESC, klima uređaj, 6 zračnih jastuka, električne podizače prednjih stakala, radio CD MP3, podešavanje prednjih sjedišta u 4 smjera itd.

Vezani članci