Traži se rješenje
0

Vrućine postaju nepodnošljive: FIA testira ugradnju pojednostavljenog klima uređaja u F1 bolide

A. M.
Pojednostavljena verzija sistema klimatizacije, koja će biti testirana u sklopu FIA-nih istraživanja o poboljšanju zdravlja F1 vozača u ekstremnim vrućinama nakon kontroverzne VN Katara 2023. godine, "vruća" je tema ovog vikenda u Mađarskoj.

FIA će pokušati da ugradi i testira pojednostavljeni sistem klimatizacije u kokpite bolida Formule 1 nakon što su pojedini vozači jedva "preživjeli" ekstremne vrućine na Velikoj nagradi Katara prošle godine.

Kada se katarska staza vratila u kalendar F1 prošle godine, održavanje Velike nagrade početkom oktobra značilo je da čak i tokom noćne trke, temperature zraka nikada nisu padale ispod 31 stepen Celzijusa. Williamsov pilot Logan Sargeant povukao se iz trke zbog toplotnog udara, vozač Alpinea Esteban Ocon je povraćao u kacigu, dok je vozač Aston Martina Lance Stroll bio nakratko izgubio svijest.

Nakon toga, uz konsultacije sa svim timovima, FIA je pokrenula istragu o iscrpljujućoj trci u Kataru, koja bi se mogla ponoviti već ovog vikenda na Hungaroringu. Dio napora FIA-e uključivao je konsultacije s medicinskom komisijom o naknadnim koracima koji su brzo stigli u tehnički pravilnik F1 za 2024. koji su omogućili da se dodatni otvor za hlađenje postavi na vrh nosa bolida na prednjem dijelu kokpita kako bi se poboljšao protok zraka prema vozačima.

Međutim, već od VN Holandije, u jedan bolid će biti ugrađen eksperimentalni sistem za testiranje metode direktnog hlađenja u kokpitu koji FIA istražuje. Ipak, za razliku od standardnog i za bolide kompleksnog klima uređaja koji koriste automobili, FIA se zalaže za jednostavniji sistem raspoređen u nekoliko manjih struktura oko kokpita bolida, koji bi adekvatnije kanalisao ohlađeni zrak do vozača.

Planirani testovi bit će eksperimentalnog karaktera i ako se pokažu uspješnim, FIA će uvesti sistem kao obavezan u F1 pravilnik. Međutim, FIA se zalaže da timovi ugrade uređaje samo ako uslovi zahtijevaju njihovu upotrebu, mada se recimo nedavni eksperiment s "blatobranima" za ekstremne kišne uslove, koji su također trebali biti korišteni po potrebi, pokazao neuspješnim.

Druge opcije ostavljaju mogućnost za pomjeranje datuma održavanja trka na kritičnim stazama. Iako se vozači tokom treninga i prije trke rashlađuju na razne načine, timovima će biti odobrene dodatne mjere da rashlade opremu i kokpit što je više moguće prije izlaska na stazu. Mjere uključuju da se timovima dopusti da uklone vozačko sjedište i druge dijelove kokpita kako bi ih ohladili prije upotrebe na sesijama, što je trenutno zabranjeno po F1 pravilima.