U saradnji sa slavnom britanskom kompanijom Cosworth, Mercedes je na osnovici modela 190 E napravio automobil koji je u drugoj polovini osamdesetih i početkom devedesetih godina trebao biti adekvatan odgovor na BMW-ov M3 koji je tih godina dominirao na kružnim trkama turističkih automobila u nekoliko nacionalnih šampionata.
U Mercedesu su, doduše u početku, razmišljali o reliju i nastupu u čuvenoj (strašnoj) Grupi B, ali su se zbog apsolutne dominacije Audijevih automobila s integralnim pogonom ubrzo okrenuli kružnim trkama, što je bio ispravan potez.
Nakon prve verzije koju je pokretao 2,3-litarski četverocilindarski viševentilski motor (185 KS), radna zapremina motora 1988. godine povećana je na 2,5 litara, a u svom posljednjem izdanju (Evolution II) Mercedesov automobil, koji je zbog potreba homologacije proizveden u samo 502 primjerka, "guralo" je 235 konjskih snaga koje su se na zadnju osovinu distribuirale preko Getragovog 5-stepenog mjenjača.
Vlasniku automobila koji će u organizaciji kompanije RM Sotheby’s biti ponuđen 19. i 20. januara na aukciji u Arizoni (SAD) očigledno nije bilo dovoljno sve što su na automobilu uradili u Mercedesu pa je svoj 190 E 2.5-16 Evolution II "pojačao" i nekolicinom komponenti koje su korištene samo na trkaćim verzijama.