I inače je jako važno da znate sami popraviti i održavati određene stvari kada je u pitanju vaš automobil, a to je posebno važno u vrijeme izolacije, kad majstori nisu dostupni svaki trenutak i kad je najpametnije da održavate dru distancu da biste spriječili širenje virusa. Zato je najsigurnije da sami znate kako popraviti i održavati neke dijelove svog automobila, piše Geico.
Mijenjanje gume
Ovo je jedna od prvih stvari koju mnogi vozači nauče i jedna od najvažnijih. Prvo što trebate napraviti jest parkirati se na sigurno mjesto, podignuti ručnu kočnicu i olabaviti matice na točkovima prije nego što dizalicom podignete svoje vozilo. Pogledajte u upute koje ste dobili uz automobil gdje je najbolje postaviti dizalicu. Rezervne gume trebale bi se nalaziti u stražnjem dijelu automobila. Ako vam se ispraznila prednja guma, zamijenite je i stražnju gumu stavite na njeno mjesto (ako su vam prednje i stražnje gume iste veličine), a rezervnu stavite na mjesto stražnje gume. Montirajte rezervne gume tako da ventil za zrak bude okrenut na vanjsku stranu i zamijenite matice, pritežući ih postepeno, naizmjenično.
Pokrenite auto prespajanjem akumulatora
Kada isključite motore oba automobila, uzmite kablove i povežite njihove akumulatore (pogledajte u upute koje ste dobili uz automobil kako se to radi). Povežite pozitivne (crvene) stezaljke s pozitivnim terminalima, a tokom cijelog procesa pazite da kontaktni vodovi ne dođu u dodir. Negativnu (crnu) stezaljku povežite s negativnim terminalom upaljenog automobila, a drugi kraj s neobojanom metalnom površinom ispod haube automobila koji neće da se pokrene, kao što je šaraf. Pokrenite motor automobila koji treba prenijeti energiju u vaš akumulator i čekajte pet minuta da se on napuni.
Provjerite pritisak u gumama
Nedovoljna količina pritiska može utjecati na upravljanje automobilom i na količinu goriva koje on troši. Prvo provjerite koji je preporučeni pritisak (u uputama koje ste dobili uz automobil) i pričekajte da vam se gume ohlade prije nego što uklonite poklopce s ventila za zrak. Čvrsto postavite manometar na gumu. Ako je pritisak previše nizak ili previše visok, koristite kompresor za zrak koji možete naći na većini benzinskih pumpi da biste pojačali pritisak ili pritisnite dio u ventilu kako biste ispustili zrak. Zapamtite da nije dobro da prenapumpate svoje gume.
Zamijenite metlice brisača vjetrobranskog stakla
Vrlo je lako da ne primijetite da su vam metlice brisača dotrajale sve dok se ne suočite s jakom kišom i ne primijetite da ne čiste staklo dobro. Njih trebate mijenjati svakih šest mjeseci, posebno nakon svega što su pretrpjele zimi, a u međuvremenu osluškujte pljeskaju li, škripe ili cvokoću, što će vam biti siguran znak da je vrijeme da ih zamijenite.
Provjerite nivo tekućina
Tekućine kao što su motorno ulje, hidraulički fluid, tekućina za brisače i rashladna tekućina radijatora jesu životna snaga automobila. Da biste provjerili većinu njih, morate biti donekle upoznati sa svojim motorom pa se posavjetujte s uputama koje ste dobili uz automobil u kojem ćete naći informacije kako pravilno pratiti količinu navedenih tekućina i koliko često to trebate raditi. Prije nego što odlučite provjeriti količinu tekućina, uvijek pustite da vam se motor ohladi.