Ženeva 2018
119

Pokret #MeToo i u Ženevi: Sve manje hostesa na sajmu automobila

Klix.ba
(Foto: Klix.ba)
U jeku svjetskog pokreta #MeToo, čiji je cilj borba protiv seksualnog uznemiravanja, objektivizacija žena isključivo za zadovoljstvo muškaraca u automobilskoj industriji nailazi na žestoke kritike. Ranije je Formula 1 najavila da u novoj sezoni neće biti djevojaka pored bolida uoči utrka te da će njihova mjesta zamijeniti djeca. Pokret je očigledno utjecao i na Sajam automobila u Ženevi.

Na velikom broju štandova ovogodišnjeg sajma u Ženevi uopće nije bilo hostesa, a na pojedinim štandovima su bile hostese koje nisu oskudno odjevene, kako je to dosad bilo uobičajeno. Znatan broj proizvođača automobila se odlučio da uz hostese budu i muškarci.

Među kompanijama koje su odlučile izložiti svoje automobile bez atraktivnih djevojaka je Toyota, dok su Alfa Romeo, Jeep i Maserati odlučili da pored njihovih automobila budu žene u društvu muškaraca. Njihova matična kompanija Fiat Chrysler Automobiles je zabrinuta zbog kritika #MeToo pokreta. Neke kompanije ove godine nisu dozvolile fotografisanje hostesa.

Umjesto da koriste djevojke za privlačenje pažnje, neke kompanije su zaposlile muškarce i žene te su zajedno informisali posjetitelje o automobilima. Na ovakav potez su se odlučili također Peugeot i Renault.

Lamborghini je također obučio muškarce i žene kako bi na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi posjetiteljima objasnili karakteristike izloženih automobila.

Promjena demografije u kupovini automobila također dovodi do promjene stavova prema objektivizaciji žena u automobilskoj industriji. Sve više žena širom Evrope kupuje automobile, što pokazuju podaci iz Njemačke, koja je najveće evropsko tržište. Žene u Njemačkoj kupuju trećinu svih novih vozila.