Handsfree kartica
1

Renault kartica: 20 godina inovacije na dlanu

Klix.ba
Električni prozori, servoupravljač, klima-uređaj, kamera za vožnju unazad i GPS su tek neke od inovacija koje su zauvijek promijenile prirodu automobila, a samim tim i svakodnevicu savremenih vozača. Kartica "handsfree" umnogome je olakšala upotrebu automobila. Ovaj 20 godina star izum marke Renault u trenu je osvojio brojne vozače, iako na početku i nije sve išlo tako glatko.

Iako je na početku djelovala kao ekskluzivna naprava dostojna Jamesa Bonda, karticu "handsfree" postepeno su prigrlili proizvođači automobila širom svijeta i ubrzo je postala dio serijske opreme brojnih vozila. Kao i kompakti koji su postali popularni ranih 60-ih, ovaj mali predmet tek nešto veći od kreditne kartice s vremenom je prerastao u jedan od vodećih Renaultovih izuma i ostavio neizbrisiv trag u historiji automobilske industrije.

Sve je počelo 2001. godine. Bližio se službeni početak prodaje Lagune II, limuzine koja je trebala da obilježi životni stil 21. stoljeća. Međutim, dizajneri ovog modela nisu bili u potpunosti zadovoljni završnim proizvodom i smatrali su ga nedovoljno inovativnim.

Neposredno prije službenog predstavljanja Lagune II, voditelj proizvoda Bernard Dumondel je odsjeo u nekom luksemburškom hotelu. U trenutku kada se sa magnetnom karticom u ruci zaputio prema vratima svoje sobe da bi ih otključao, iznenada mu je sinulo: zašto i automobile ne bismo otključavali beskontaktnom karticom umjesto ključem? I tako se rodila ideja o "handsfree" kartici. Dumondel je izložio svoju zamisao voditelju programa i zadivio izvršni odbor Renault Grupe (uključujući i samog Louisa Schweitzera, tadašnjeg direktora Grupe Renault). Projekt je ubrzo prihvaćen, a patent prijavljen.

Nakon modela R16 TX iz 1973., prvog francuskog automobila sa elektronskim mehanizmom središnjeg zaključavanja, i Fuega iz 1982., sa revolucionarnim sistemom daljinskog otključavanja i zaključavanja vrata, Laguna II je postala prvi serijski automobil namijenjen širokom krugu kupaca koji je bio opremljen karticom "slobodne ruke”. Zbog ovog specifičnog sistema u prvi mah je nazivana "automobilom koje se otključava bez ključa". Renault je u narednim godinama doradio svoj sistem beskontaktnog otključavanja i zaključavanja i implementirao ga u modele Espace i Vel Satis. Zatim je svoj izum proširio na čitavu svoju ponudu vozila, od Clija preko Scenica do Meganea.

Inovacija kao spoj tehnologije i pristupačnosti

Iza minimalističkog izgleda plastične kartice "slobodne ruke" krije se napredno elektronsko jezgro, programirano da neprestano komunicira sa vozilom sa kojim je povezano.

Kada se korisnik približi vozilu, karticu očitavaju odašiljači-prijemnici raspoređeni po čitavom vozilu. Nakon što prepozna zahtjev za potvrdu kartice, vozilo emituje radio signal koji sadrži pristupni kod. Ako vozilo prepozna kod, automatski će otključati vrata. Sve to traje tek 80 milisekundi – brže od treptaja oka! Kada osoba koja kod sebe ima karticu "slobodne ruke” napusti vozilo, ugrađeni računar će u pravilnim razmacima provjeravati da li su kartica odnosno njen korisnik još uvijek u blizini. Kada kartica prestane da emituje signale, ugrađeni računar će automatski zaključati sva vrata.

Tehničke neizvjesnosti i prepreke

Prema Pascalini, razvoj kartice "slobodne ruke” je bio "veliki izazov sa brojnim rizicima". Uprkos osvojenih 5 zvjezdica na testiranjima sigurnosti Euro NCAP-a, prvi mjeseci prodaje Lagune II su protekli u znaku raznih tehničkih problema. U ovom razdoblju su prijavljeni i problemi sa prvom verzijom kartice "slobodne ruke”. Njen signal su olako ometali drugi predmeti u blizini, na primjer neonska svjetla parkirališta. Treba spomenuti i to da je i sama tehnologija kartice u to vrijeme bila u početnim stadijumima razvoja. Uprkos precizno razrađenom dizajnu, zasnovanom na podacima o životnom stilu, navikama i očekivanjima 6000 ispitanih kupaca, Renaultu je ponestalo vremena za izradu prototipa, njegovo testiranje u svim situacijama upotrebe i otklanjanje svih eventualnih poteškoća.

U želji da udovolje svojim kupcima, Renaultovi inženjeri i dizajneri su odlučili da "u cjelosti prerade dizajn kartice kako bi s vremenom bila još efikasnija”, dodaje Pascaline.

20 godina tehnološkog razvoja

U 20 godina otkako je predstavljena, Renaultova kartica "slobodne ruke" je doživjela niz poboljšanja – kako u pogledu dizajna tako i u pogledu tehnologije.

Prvu "praktičnu" karticu ove vrste je izradio dobavljač opreme Valeo 2001. godine. Korisnici su uz pomoć nje mogli da otključaju automobil pritiskom dugmeta na kartici ili na ručici vrata. Serijske kartice su funkcionisale kao daljinski upravljač, dok su sofisticiranije verzije kartica omogućavale pristup vozilu bez upotrebe ključa. Na središnjoj konzoli se nalazilo mjesto za karticu i dugme za pokretanje motora.

Renault je 2007. godine osmislio "čarobnu" karticu. Sa karticom u džepu, vozač je samo trebao da dotakne ručicu vrata i vozilo bi se otključalo. Mjesto za karticu u unutrašnjosti automobila od tada je uklonjeno.

Renault je 2015. godine predstavio Espace V, monovolumen sa još efikasnijom i modernijom verzijom kartice. Model je svojim korisnicima izražavao dobrodošlicu svjetlosnim i zvučnim efektima.

Dizajn kartice, predstavljen 2019. godine, je u punom smislu omogućio upravljanje slobodnih ruku. Automobil se automatski zaključavao kada bi se korisnik udaljio sa karticom i ponovno otključavao kada bi mu se korisnik približio.

Novi Megane E-TECH Electric, koji će biti predstavljen 2022., donosi novo iskustvo upravljanja slobodnih ruku. Zahvaljujući efikasnijim prijemnicima, vozilo brže prepoznaje vlasnika u čitavom okruženju vozila. Približavanje korisnika vozilu popraćeno je efektima dobrodošlice, skrivene ručice vrata, inače stopljene sa karoserijom, odjednom iskaču, a poklopac priključka za punjenje automatski se otključava.

Kakva je budućnost Renault kartice?

Renault, predvodnik u području tehnoloških inovacija, posljednjih godina je nastojao da karticu "slobodne ruke” učini još jednostavnijom za upotrebu. U tu svrhu je smanjio elektronske dijelove u njenom jezgru, povećao domet i optimizovao životni vijek ugrađene baterije. Poboljšan je i sigurnosni sistem kartice pa ju je sada još teže hakovati.

Budući da bi pametni telefoni uskoro mogli da zamijene kartice, Renault je odlučio da iskoristi sve što one pružaju i da im ne dopusti da odu u zaborav.

Šta više, ovogodišnji podaci o porudžbinama Renaultove dodatne opreme pokazuju da kupci itekako cijene kartice za upravljanje slobodnih ruku. Gotovo svaki drugi od tri prodata Renaulta poručena su sa karticom. Neki modeli, kao što su ZOE i Espace, su u 100 % slučajeva naručivani zajedno sa karticom, dok su neki drugi, kao što su Scenic, Captur, Kadjar, Talisman, Koleos i Megane Conquest, naručeni sa karticom u više od 90 % slučajeva.