Lagan, tehnološki napredan i bez krova. Krajem osamdesetih i početkom devedesetih Renault je kao i većina drugih proizvođača zamislio sportski automobil iz snova, koji je kod Francuza utjelovio prototip Laguna Roadster.
Predstavljen na Salonu automobila u Parizu 1990. godine, ovaj koncept, inspirisan performansnim kabrioletima iz pedesetih i šezdesetih, kao i kultnim sportskim automobilima kao što je prvi Alpine A110, prikazuje avangardni dizajn i mnoga iznenađujuća rješenja za stvaranje maksimalnog užitka u vožnji. Tome pridodajmo centralnu konzolu inspirisanu rezervoarom kod motocikala.
S niskom, zakrivljenom siluetom dužine od 4,11 metara, Renault Laguna Roadster izgledala je kao da je došla pravo iz budućnosti, barem prema stilskim standardima iz 1990-ih. Plavo obojena karoserija, ukrašena sivim detaljima, prenosila je osjećaj dinamike i fluidnosti, dok su elektronski kontrolisana vrata s leptir krilima kombinovala tehnologiju s nagovještajem egzotičnih superautomobila.
Ipak, jedinstvena karakteristika ovog Renaulta bio je Cruising Stereo uređaj. Riječ je o specijalnim kacigama opremljenih vizirom koji štiti oči, s obzirom na nepostojanje vjetrobrana, dok su integrisane slušalice u njima poboljšavale zvuk u ušima. Uređaj je na poseban zahtjev Renaulta razvio Philips, a veza se prenosila putem infracrvene veze, što je takođe omogućavalo komunikaciju između vozača i suvozača.
Aktivna sigurnost dolazila je, ne od kaciga koje su izgledale kao rekviziti iz nekog SF filma već, od roll-bara koji bi iskočio za desetinku sekunde prije sudara. Nisko vjetrobransko staklo obećavalo je određeno olakšanje od intenzivnih sila vjetra.
Kada je pokrenut projekat ZO2, Jean Pierre Ploué je bio najdostupniji dizajner u Renaultovom timu. Bio je vrlo mlad, imao je samo 26 godina, ali je imao solidnu prošlost. Zadatak koji je dobio nije mogao biti privlačniji - "dizajniraj automobil svojih snova".
Na prve skice utjecale su njegove dvije strasti na točkovima koje je redovno vozio – Alpine A110 i Austin Healey. Nije mu trebalo dugo da definiše opšte linije automobila. Iako će Ploué kasnije postati direktor dizajna za sve PSA Peugeot-Citroen automobile, Laguna Roadster je bila zamišljena kao stilska vježba ili bolje rečeno prototip koji će predstaviti roadster za novu deceniju. Koncept je imao iznenađujuće suzdržan pogon u obliku prednje postavljenog 2,0-litarskog četverocilindarskog motora, izvedenog iz Renaulta 21 Turbo, koji je pokretao sva četiri točka.
Snaga je bila pojačana na 210 KS, što je ovom roadsteru omogućavalo vrijeme sprinta od 0 do 100 km/h za samo 6 sekundi, iako je s obzirom na skromnu težinu karoserije i aerodinamički profil koncepta, to bilo očekivano.
Četverocilindarski turbak omogućavao je maksimalnu brzinu veću od 250 km/h. Impresivne vrijednosti u odnosu na snagu, ali lagana struktura karoserije od karbona i kevlara je odigrala svoju ključnu ulogu u tome.
Nažalost, Lagunu Roadster nije pratio serijski model, ali bilo je zanimljivo razmišljati kako bi ova rješenja našla primjenu na serijskim automobilima iz devedesetih. Bar je takva praksa bila uobičajena u prošlom stoljeću, jer su proizvođači bili mnogo lepršaviji i smjeliji za razliku od aktuelne scene u kojoj je domet povećavanje broja asistenata u vožnji i rast dijagonale multimedijalnog sistema.
Za utjehu Renaultovim fanovima, između 1996. i 1999. godine Francuzi su proizvodili model Sport Spider koji je djelimično dijelio filozofiju Lagune Roadster, s kojim je Renault razbio stereotipe kao rijedak predah od banalnosti i dodvoravanju američkom tržištu. Izrađeno je manje od 2.000 primjeraka.
U međuvremenu, model Laguna, kao nasljednik Renaulta 21, ušao je u proizvodnju i uzburkao mirno more u nizu neupadljivih automobila srednje klase tri godine nakon debija koncepta iz 1990. godine.
Jean Pierre Ploué, koji je poslije dizajnirao Megane prve i Clio druge generacije, nije se dugo zadržao u Renaultu. Već 1999. godine postao je direktor Citroen Design Centra. Bio je odgovoran za C4, drugu generaciju C5, C6 i DS3, kao i za spektakularne prototipove kao što su C-Métisse i Metropolis. Trenutno je zadužen za dizajn za Stellantis Grupacije, a posebno dizajna za Lanciju.