Proizvodnja u Turskoj
75

Renault Megane GrandCoupe preživio kliničku smrt, još se prodaje na nekoliko tržišta

A. M.
Nakon skoro tri decenije na tržištu, konvencionalni Megane je pod pritiskom elektrifikacije nedavno ugašen. Ipak, trovolumenski GrandCoupe provukao se ispod giljotine i još uvijek se prodaje u nekoliko evropskih zemalja, uključujući i Bosnu i Hercegovinu.
Kompaktni Renault Megane s motorima na unutrašnje sagorijevanje prestao je da se prodaje na gotovo cijelom evropskom kontinentu. Model koji je lansiran polovinom devedesetih proizvodio se u četiri generacije skoro 30 godina.

Renault je s lansiranjem Meganea od starta ponudio niz različitih karoserijskih varijanti kako bi zadovoljio što širi profil kupaca. Konfigurator je pored petovratnog hatchbacka obuhvatao varijante s troja vrata (coupe), zatim Cabrio, pa karavan i sedan, da bi isto ime poslužilo za monovolumenski Megane Scenic, a na kraju i električni Megane E-Tech. Nama u Bosni i Hercegovini, ali i regionu, uvijek je bila zanimljiva verzija Sedan, koja je s trećom generacijom preimenovana u Fluence, odnosno u elegantni GrandCoupe u zadnjoj izvedbi.

Budući da je Renault preko noći penzionisao Megane, malo je čudo što je GrandCoupe, kao "žohar", preživio prisilnu radijaciju, ali samo u nekoliko zemalja, uključujući i jedno EU tržište. Iako je Renault bacio karte na elektrifikaciju i u zadnje vrijeme komercijalizuje baterijske novitete, kupci u BiH, Srbiji i Češkoj su zadržali elegantnu limuzinu s motorima na unutrašnje sagorijevanje.

Megane GrandCoupe se proizvodi u Turskoj i ispunjava novi sigurnosni standard GSR2 i zato se može prodavati i u EU. Zanimljivo je da se od nedavno ponovo prodaje na češkom tržištu koje je, pretpostavljamo zahvaljujući popularnosti Octavije, postalo zadnje EU utočište za limuzine.

Česima su, slično kao i u BiH, na raspolaganje stavljena dva paketa opreme, ali samo jedan benzinski agregat, dok se kod nas i u susjednoj Srbiji još uvijek nudi i dizel. S proizvodnjom u Bursi, Megane GrandCoupe je dostupan s 1.3 TCe benzinskom verzijom od 140 KS, odnosno s dizelskim dCi sa 115 KS. Bez obzira na odabir, oba agregata se mogu upariti sa šestostepenim ručnim ili sa sedmostepenim automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom, poznatim pod skraćenicom EDC.

Elegantna kupe limuzina sa zahvalnim prtljažnikom zapremine 550 litara u Češkoj je dostupna od 18.760 eura, odnosno 36.691 KM preračunato u bh. valutu, što je značajno povoljnije od ponude u BiH (41.900 KM) i u Srbiji (42.050 KM).