Praktični i ekonomični
51

Kupujemo mahom glomazne automobile, ali postoje modeli za preporuku ispod "četiri metra"

A. M.
Foto: Klix.ba
Nekad su automobili Golf klase mjerili do četiri metra u dužinu i pružali dovoljno prostora za četveročlanu porodicu i više nego dovoljan komfor za dalja putovanja. Standardi su se vremenom mijenjali pa su ovu kategoriju prerasli i popularni automobili B segmenta. Ipak, neki su ostali dosljedni temeljnim načelima i zaslužuju preporuku.
U Indiji ćete vidjeti masovni razvoj i proizvodnju automobila koji su najčešće za pet milimetara kraći od četiri metra. Porezne olakšice motivišu proizvođače da se drže granice od četiri metra, a da pri tome kupci niti u jednom trenutku ne osjete neke nedostatke. Bitna je i cijena naravno.

Međutim, nova generacija vozača u Evropi, koji mahom kupuju automobile na metre, potpuno su potisnuli korisne gradske automobile do četiri metra dužine s praktičnim petovratnim karoserijama i bez prevelikog žrtvovanja unutrašnjeg prostora, uključujući i prtljažnik. Doduše, proizvođači su u tržišnoj utakmici sa stalnim pitanjima "ko će više, veće i bolje", ali nametanjem sigurnosnih standarda, hibridnih sklopova i glomaznih točkova, počeli pretjerivati s dimenzijama i već odavno izašli iz zone u kojoj na drugom kraju svijeta nude punopravne automobile bez ikakvih nedostataka, pa čak i u SUV pakovanju.

Italijani su krivi za sve

Evropu su decenijama krasili gradski automobili koji su s malim dimenzijama i komfornim interijerima bili kovači ljudske sreće i pravi borci protiv gradske gužve. Ko bi rekao, ali taj koncept sreće su pokvarili majstori gradskog formata - Italijani. Kada je Fiat Grande Punto osvanuo 2005. godine svi smo bili uzbuđeni s njegovom maskom u Maserati stilu i grandioznim stilom, ne sluteći da će upravo on pokrenuti talas rasta malih formata u velike. Petovratni Punto Dvojka je mjerio u dužinu 3,86 metara, ali nasljednik je morao biti 4,03 metra kako bi opravdao veličinu u skladu s nazivom.

Peugeot je bio sljedeći koji je godinu poslije sa 207-icom (4,03 m) zasjenio sitnu i žgoljavu 206-icu (3,83 m). Onda su i ostali krenuli preskakati barijeru od četiri metra i nisu se zaustavljali s rastom sve dok se nisu pojavili aktuelna Škoda Fabia (4,11 m) i Dacia Sandero Stepway (4,10 m), koji su došli skoro na nivo Golfa 4.

Većina iznad granice, ali postoje šampioni ispod nje

Iako su modeli poput Citroena C3 (4,02 m), Renault Clija (4,05 m) ili VW Pola (4,07 m) blago iznad ove granice, pokušali smo se držati zadatog parametra. Tako smo unutar B segmenta na bh. tržištu pronašli samo dva modela ispod četiri metra i jedan model iz skoro ugašenog A segmenta, koji su šampioni komfora i kraljevi gradske gužve. Uprkos svojoj kompaktnoj veličini, opremljeni su modernom tehnologijom i naprednim sigurnosnim sistemima, koji osiguravaju udobno i sigurno putovanje.

Toyota Yaris – 3,94 metra

S dužinom od 3,94 metra, Toyota Yaris je najveći model na našoj listi i jedan od ukupno dva modela s pet vrata iz B segmenta. Yaris je jedan je od bitnih protagonista urbane mobilnosti već duže od 25 godina. Japanski model se izdvaja po posvećenosti hibridnim motorima koji postižu odličnu potrošnju goriva u gradskoj vožnji, a to je veoma pohvalno, jer su japanski inžinjeri utrpali hibridni sklop u manje od četiri metra. Nema više kliznu zadnju klupu, ali ima dovoljno mjesta za uživanje u vožnji zakrčenim ulicama i lakom traženju sve manjeg broja parking mjesta. Yaris se mimo toga ističe s 10-godišnjom garancijom.

Suzuki Swift – 3,86 metara

Brend koji je veliki stručnjak za gradske automobile je Suzuki. I tu se fokusiramo na Swift, model koji je obnovljen krajem prošle godine slijedeći vrlo sličan stil dizajna prethodnika. Koristeći istu platformu, narastao je na 3,86 metara i nastavio koristiti blagi hibridni motor od 83 KS, ali s cilindrom manje, dostupan sa 5-brzinskim ručnim mjenjačem ili automatskim CVT mjenjačem. Suzuki je specijalist za pogon na sve točkove, a Swift je jedini u segmentu koji ga nudi. Takođe, cijena je i dalje jedan od njegovih istaknutijih aduta.

Hyundai i10 – 3,67 metara

Ne pripada B segmentu, ali unutrašnji prostor u veoma malenoj karoseriji s jedva 3,67 metara dužine kod Hyundaija i10 je fascinirajući. Automobil ima nevjerovatno iskorištenu unutrašnju kapsulu za svoje gabarite i mnoštvo pametnih rješenja u enterijeru. Rođak Kije Picanto, s kojim dijeli mnoge elemente, nudi odličan prostor u svom mini tijelu, a kupcima su na raspolaganju dvije benzinske opcije bez ikakvog sistema elektrifikacije. Složit ćete se s Hyundaijem da je ovo perfektan auto za male prostore i velike trenutke.

Vodeći se isključivo gabaritima, mogli smo ovu listu obogatiti s još nekoliko drugih modela (Panda, Aygo, Mini, Ignis...), ali ti modeli nisu u rangu s gore istaknutom trojkom. Yaris, Swift i i10 su za čistu preporuku. Njihov unutrašnji prostor, manevarske sposobnosti, ekonomični motori i bogata oprema prave razliku u odnosu na ostatak sličnih modela na tržištu.