Ako vozači igdje prave kompromis na vozilima to su gume. Iako bi trebalo biti suprotno, praksa je nažalost takva da cijena često bude prvi i osnovni kriterij.
S konstantnim rastom cijena guma i posebno naglašenih usluga vulkanizera, taj kompromis postaje izraženiji. Mimo rasta cijena ostalih troškova, jedan od razloga viših cijena usluga je zasigurno nedostatak radne snage. Najbolji pokazatelj imali smo uoči ove zimske sezone, gdje je uočeno da su gužve veće zbog manjeg broja radnika.
Pored toga, cijena montaže i balansiranja za gume do 17 inča su se popele do 15 KM po točku, a za veće gume cijena ove usluge se kreće i do 25 KM po jednom točku. Niža cijena usluga je očekivano prisutna u manjim sredinama ili po periferijama većih gradova, gdje se takođe može naći niža cijena ovih usluga.
Koliko god usluga hotela za gume smatrana luksuzom među prosječnim vozačima, vulkanizeri će se požaliti da nemaju mjesta u svojim skladištima što znači da je potražnja za ovom vrstom uslugom visoko tražena. I kada napravite računicu, da ćete za usluge zamjene i balansiranja seta guma u predzimskoj sezoni, uključujući uslugu hotela platiti u prosjeku oko 80 KM za gume do 17 "cola", te da ćete isti iznos izdvojiti za pet mjeseci s povratkom na ljetne gume, prvo što vozačima pada na pamet to je alternativa sa sve popularnijim cjelogodišnjim gumama.
U periodu od četiri ili pet godina koliko možete "razvući" dva seta guma - ljetnih i zimskih, samo na cijenu montaže, balansiranja i hotela platit ćete otprilike jedan solidan set cjelogodišnjih guma s odgovarajućom specifikacijom koja omogućava zakonski propisano korištenje i u zimskoj sezoni.
Ako se odlučite na ovaj kompromis, sve što trebate s ovim gumama, jeste da - s vremena na vrijeme - provjerite pritisak, što se uostalom preporučuje i sa bilo kojim drugim tipom guma, te mnogo važnije – da ih rotirate bar jednom godišnje, što je zahvat koji bi svaki vozač mogao samostalno obaviti. Preporučljivo ih je i balansirati, što u konačnici da takvu uslugu ukrojite sa rotiranjem i platite vulkanizeru, neće pokvariti ukupnu računicu.
Zanimljivo je recimo da Goodyear posljednjih godina uspio postati tržišni lider među poznatim premium brendovima u Njemačkoj, zahvaljujući garanciji na gume koja je uvedena prije nekoliko godina. Pazite ovo, 10 mjeseci nakon ugradnje, kupci dobijaju prijateljsko pismo u kojem se od njih traži da zarotiraju prednje i zadnje gume. Nastali troškovi se nadoknađuju odgovarajućim vaučerom za gorivo, a garancija se potom produžava na još godinu dana i svi su zadovoljni.
Ne zaboravimo da obično nabavljamo i onaj nedostajući set guma kako bi pokrili obje sezone, što znači da je naš trošak mnogo veći. Moramo uzeti u obzir i vrijeme koje gubimo rotirajući dva puta godišnje gume, tako da jedan set cjelogodišnjih guma djeluje kao sve privlačniji izbor.
Naravno, uvijek ćemo preporučiti nabavku i korištenje dva različita seta za različite sezone. Međutim, ko ne prelazi mnogo kilometara godišnje i nema vozilo iznadprosječnih performansi, vjerujemo da "all season" pneumatici, u krajevima gdje vladaju promjenjivi vremenski uslovi, mogu biti kompromis koji će pored novaca sačuvati i vrijeme vlasniku vozila kao sve važniji faktor.