U BiH dominira bijela, u EU siva: Koje su mane i prednosti običnih i metalik boja na automobilu?
Prema podacima Udruženja automobilske industrije, siva je na vrhu odabira u Evropskoj uniji, jer svaki treći kupac automobila bira jednu ovu boju za svoje vozilo. Jedan od razloga je što popularna i prilično neupadljiva boja automobila daje poslije veću šansu za preprodaju.
Bh. kupci biraju slično: bijela, siva i crna. Dakle, isti izbor boja dominira i u BiH. Međutim, dok potraga za bijelom bojom u EU opada, u Bosni i Hercegovini je ona najčešće birana. Naime, budući da bh. tržištem novih automobila dominiraju pravna lica, logično je da bijela boja najčešći izbor, i to u oko 40 posto slučajeva. Prvi razlog je ušteda, a drugi mogućnost lakšeg brendiranja. Ne zaboravimo da je bijela boja s perla efektom u jednom trenutku bila hit, posebno na luksuznim automobilima.
Najočiglednija prednost metalik boje je njena neosporna vizuelna privlačnost. Svjetlucanje i dubina koju stvaraju sitne metalne ljuspice ugrađene u boju čine da se vaš automobil ističe iz gomile.
Automobili s metalik završnom obradom pružaju osjećaj luksuza i sofisticiranosti. Metalik boja je poželjan detalj i dolazi u širokom spektru boja, od klasične srebrne do odvažne plave, vatreno crvene, pa čak i zadivljujuće ljubičaste. Svako peto vozilo na tržištu ima jednu od ovih boja.
Zanimljiv potez za privlačenje kupaca ima Peugeot na našem tržištu. U asortimanu su uglavnom zadržali metalik boje, a kupcu se uvijek jedna odabrana - naravno ona s dva sloja premaza, daje besplatno. Kod 208-ice to je žuta, a kod 308-ice plava nijansa. Metalik boja dodaje dubinu i dimenziju karoseriji vašeg automobila. Način na koji svjetlost stupa u interakciju s metalnim pahuljicama stvara dinamički efekat, ističući krivine i elemente dizajna automobila. Ovo može biti posebno efikasno za automobile sa elegantnim, modernim dizajnom.
No, koje su funkcionalne prednosti metalik boje? Suptilno svjetlucanje metalik boje može pomoći pri kamufliranju manjih ogrebotina i nesavršenosti na površini automobila. Ovo ne eliminiše potrebu za odgovarajućom njegom automobila, ali može ponuditi određeni nivo manje upadljivih nedostataka na laku u poređenju sa običnim završnim premazima.
Metalik boja često uključuje dodatni prozirni sloj u poređenju sa običnom bojom. Ovi dodatni slojevi mogu pružiti povećanu zaštitu od UV zraka i manjih ogrebotina, potencijalno produžujući vijek trajanja boje na automobilu.
Studije su pokazale da automobili s metalik bojom imaju tendenciju da bolje drže svoju preprodajnu vrijednost u odnosu na automobile sa običnom bojom. Uočena dodana vrijednost i vrhunski izgled povezan s metalik bojom mogu biti presudni faktor kada kupci biraju polovna vozila.
Uzimajući u obzir drugu stranu, postoje i nedostaci kod metalik boje. Iako metalik boja nudi brojne prednosti, bitno je uzeti u obzir neke potencijalne nedostatke.
Kao prvo, to je viša cijena. Danas ćete doplatiti od 700 do 4.000 KM za neku od metalik boja. Farbanje metalik bojom obično košta više od običnih boja. Dodatni materijali i rad uključeni u proces farbanja doprinose ovom povećanom trošku.
Kao drugo, treba voditi računa o održavanju. Metalik boja može zahtijevati malo više pažnje kako bi zadržala svoj sjaj. Redovno pranje i tretiranje voskom su od ključne važnosti za očuvanje sjaja i sprečavanje metalnih ljuskica od otupljivanja. Ogrebotine i nesavršenosti također mogu biti uočljiviji na metalik završnoj obradi, posebno na tamnijim nijansama.
Treći nedostak je usklađivanje jedinstvene boje i metalik sastava ljuskica ukoliko trebate farbati automobil ili neki oštećeni dio karoserije. Farbanje sigurno može biti izazovnije u poređenju sa običnom bojom.