Savjeti za vozače
12

U BiH dominira bijela, u EU siva: Koje su mane i prednosti običnih i metalik boja na automobilu?

A. M.
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Siva, crna i bijela - i dalje su najpopularnije boje vozila na EU tržištu. Osam od deset vlasnika automobila u EU bira jednu od ovih boja. Kupci u BiH biraju iste boje, ali prednost ima naravno bijela. Tek svaki peti auto je obojen nekom drugom "veselijom" bojom.

Prema podacima Udruženja automobilske industrije, siva je na vrhu odabira u Evropskoj uniji, jer svaki treći kupac automobila bira jednu ovu boju za svoje vozilo. Jedan od razloga je što popularna i prilično neupadljiva boja automobila daje poslije veću šansu za preprodaju.

Bh. kupci biraju slično: bijela, siva i crna. Dakle, isti izbor boja dominira i u BiH. Međutim, dok potraga za bijelom bojom u EU opada, u Bosni i Hercegovini je ona najčešće birana. Naime, budući da bh. tržištem novih automobila dominiraju pravna lica, logično je da bijela boja najčešći izbor, i to u oko 40 posto slučajeva. Prvi razlog je ušteda, a drugi mogućnost lakšeg brendiranja. Ne zaboravimo da je bijela boja s perla efektom u jednom trenutku bila hit, posebno na luksuznim automobilima.

Najočiglednija prednost metalik boje je njena neosporna vizuelna privlačnost. Svjetlucanje i dubina koju stvaraju sitne metalne ljuspice ugrađene u boju čine da se vaš automobil ističe iz gomile.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Automobili s metalik završnom obradom pružaju osjećaj luksuza i sofisticiranosti. Metalik boja je poželjan detalj i dolazi u širokom spektru boja, od klasične srebrne do odvažne plave, vatreno crvene, pa čak i zadivljujuće ljubičaste. Svako peto vozilo na tržištu ima jednu od ovih boja.

Zanimljiv potez za privlačenje kupaca ima Peugeot na našem tržištu. U asortimanu su uglavnom zadržali metalik boje, a kupcu se uvijek jedna odabrana - naravno ona s dva sloja premaza, daje besplatno. Kod 208-ice to je žuta, a kod 308-ice plava nijansa. Metalik boja dodaje dubinu i dimenziju karoseriji vašeg automobila. Način na koji svjetlost stupa u interakciju s metalnim pahuljicama stvara dinamički efekat, ističući krivine i elemente dizajna automobila. Ovo može biti posebno efikasno za automobile sa elegantnim, modernim dizajnom.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

No, koje su funkcionalne prednosti metalik boje? Suptilno svjetlucanje metalik boje može pomoći pri kamufliranju manjih ogrebotina i nesavršenosti na površini automobila. Ovo ne eliminiše potrebu za odgovarajućom njegom automobila, ali može ponuditi određeni nivo manje upadljivih nedostataka na laku u poređenju sa običnim završnim premazima.

Metalik boja često uključuje dodatni prozirni sloj u poređenju sa običnom bojom. Ovi dodatni slojevi mogu pružiti povećanu zaštitu od UV zraka i manjih ogrebotina, potencijalno produžujući vijek trajanja boje na automobilu.

Studije su pokazale da automobili s metalik bojom imaju tendenciju da bolje drže svoju preprodajnu vrijednost u odnosu na automobile sa običnom bojom. Uočena dodana vrijednost i vrhunski izgled povezan s metalik bojom mogu biti presudni faktor kada kupci biraju polovna vozila.

Uzimajući u obzir drugu stranu, postoje i nedostaci kod metalik boje. Iako metalik boja nudi brojne prednosti, bitno je uzeti u obzir neke potencijalne nedostatke.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Kao prvo, to je viša cijena. Danas ćete doplatiti od 700 do 4.000 KM za neku od metalik boja. Farbanje metalik bojom obično košta više od običnih boja. Dodatni materijali i rad uključeni u proces farbanja doprinose ovom povećanom trošku.

Kao drugo, treba voditi računa o održavanju. Metalik boja može zahtijevati malo više pažnje kako bi zadržala svoj sjaj. Redovno pranje i tretiranje voskom su od ključne važnosti za očuvanje sjaja i sprečavanje metalnih ljuskica od otupljivanja. Ogrebotine i nesavršenosti također mogu biti uočljiviji na metalik završnoj obradi, posebno na tamnijim nijansama.

Treći nedostak je usklađivanje jedinstvene boje i metalik sastava ljuskica ukoliko trebate farbati automobil ili neki oštećeni dio karoserije. Farbanje sigurno može biti izazovnije u poređenju sa običnom bojom.