Podaci novog istraživanja
2

Skretanja, zora i sumrak problematični su za samovozeće automobile

D. B.
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Novo istraživanje je pokazalo da su autonomna vozila sigurnija od ljudskih vozača, no postoje dva izuzetka.

Istraživanjem je ustanovljeno da su ljudi kao vozači sigurniji u uvjetima slabijeg osvjetljenja te pri oštrim skretanjima. To se pripisuje izazovima za senzore autonomnih vozila prisutnim u pomenutim situacijama. Autori istraživanja, Mohamed Abdel-Aty i Shengxuan Ding, analizirali su podatke saobraćajnih nesreća u Kaliforniji iz perioda između 2016. i 2022. godine. Koristeći ove podatke, oni su napravili poređenje između sigurnosti autonomnih vozila i automobila kojim upravljaju ljudi. Inače, Kalifornija je dopustila kretanje hiljada automobila svojim javnim cestama.

Prema podacima Nacionalne administracije za sigurnost na putevima (NHTSA), 94 posto svih saobraćajnih nesreća rezultat su ljudske greške, no realnost je komplikovanija.

Istraživanja poput ovog mogu pružiti vrijedan uvid u to gdje autonomni automobili nadmašuju ljude, kao i gdje ljudi i dalje imaju prednost. Istraživačima su bili potrebni statistički podaci kako bi napravili dobro poređenje pa su analizirali podatke saobraćajnih nesreća iz 2.100 autonomnih vozila i 35.113 automobila kojim su upravljali ljudi.

Ustanovljeno je da su autonomna vozila generalno sigurnija od onih koje voze ljudi i to u većini okolnosti. Drugim riječima, zaključili su da postoji manji rizik da autonomni automobil učestvuje u saobraćajnoj nesreći u odnosu na vozila kojim upravljaju ljudi u sličnim uvjetima vožnje.

"Analiza sugeriše da nesreće vozila opremljenih naprednim sistemima vožnje generalno imaju manje šanse od sudara u odnosu na vozila kojim upravljaju ljudi i to u sličnim scenarijima", navodi se u istraživanju.

Također, navedena su dva scenarija u kojim su ljudi "bolji" od samovozeće tehnologija, a to su izlazak/zalazak sunca i skretanje. Čini se da se razlog krije u senzorima samovozećih automobila, koji se muče u uvjetima slabijeg osvjetljenja te u kompleksnim situacijama skretanja.

"Nesreće koje uključuju napredne sisteme vožnje se češće događaju u odnosu na vozila koje voze ljudi u situacijama zore i sumraka ili pri skretanjima, preciznije 5,28 i 1,98 puta više", ustanovljeno je.

Istraživači sugerišu da će ukazivanjem na slabosti samovozećih automobila potaknuti proizvođače da riješe ove probleme, što će rezultirati poboljšanjem sigurnosti. Dodali su da samovozeća vozila, slično kao i automobili kojim upravljaju ljudi, postaju sigurnija uz napredak tehnologije.