Podaci koju su skinuti sa automobila pokazuju da se vozilo kretalo brzinom 120 kilometara na sat dok je na tom dijelu ceste maksimalna dozvoljena brzina 105 kilometara na sat. Stradali vozač Joshua Brown je za vrijeme nesreće koristio Teslin autopilot koji uključuje autonomno kretanje uz praćenje horizontalne signalizacije i okoline.
Automobil se zabio u prikolicu pod uglom od 90 stepeni uništivši gornji dio električnog vozila koje je kasnije proletjelo na drugu stranu.
Kompanija Tesla zajedno sa Agencijo za sigurnost saobraćaja na autocestama ranije su izdali saopćenje u kojem je istaknuto kako autopilot nije uspio raspoznati prikolicu zbog činjenice da se njena boja podudarala sa bojom dnevne svjetlosti.
Autopilot nije primijetio vozilo s prikolicom pa nije aktivirao kočnice. Također, ni vozač najvjerovatnije nije primijetio prepreku na cesti. Tesla je u više navrata napomenula kako autopilot nikada ne smije biti razlog za potpuno opuštanje vozača koji u svakom momentu mora biti spreman preuzeti kontrolu nad autom.