Pravo rješenje?
0

Spajanje Honde i Nissana pod znakom pitanja: Ni glavni šef Honde nije siguran

Klix.ba
Honda CEO, Toshihiro Mibe
Honda CEO, Toshihiro Mibe
Šutnja koja je nastala o potencijalnom spajanju Honde i Nissana u jednu od najvećih svjetskih automobilskih grupacija podstiče sumnje u izvodljivost i stratešku svrhu ovog poteza.

Trenutak neugodne iskrenosti od strane generalnog direktora Honde, Toshihiroa Mibea na nedavnom novinarskom događaju samo je podstakao sumnje u spajanje ove dvije kompanije. Na pitanje zašto bi Nissan bio idealan partner za Hondu, Mibe je iskreno i kratko odgovorio: "To je teško za reći", što je izazvalo smijeh publike ali i podstaklo nelagodu oko spajanja ove dvije marke.

Ovaj iskreni odgovor pokrenuo je i neka očita pitanja: da li bi to trebao biti transformativni savez između dva poznata japanska brenda ili očajnička mjera dva proizvođača automobila koji se bore da upravljaju industrijom koja se brzo mijenja?

Tako je Honda u relativnoj dobroj situaciji, ali je daleko od toga da napreduje u segmentu EV automobila. Iako su i dalje dominantne na hibridnim i tradicionalnim tržištima, Hondine EV ambicije su male i spore. Partnerstvo sa GM-om je propalo nakon slabog debija Honde Prologue, a Hondin prvi nezavisno razvijeni EV velikog dometa se očekuje tek sljedeće godine.

S druge strane, Nissan ima veće probleme. Zastarjela ponuda električnih modela, slabe financije i tekući problemi upravljanja zastupnicima postali su prilično veliko breme. Ipak, Nissan ima neke prednosti kao što je impresivna proizvodna mreža, posebno u jugoistočnoj Aziji, ali i izuzetan domaći prodajni hit Nissan Sakura.

Zagovornici spajanja ukazuju na to da bi Nissanovo iskustvo u električnim vozilima moglo bi podržati Hondine praznine u elektrifikaciji, dok bi Hondino hibridno znanje moglo revitalizirati Nissanovu ponudu. Ali skeptici nisu uvjereni, pa tako automobilska analitičarka Julie Boote iz Pelham Smithers Associates kaže: "Honda treba da sarađuje sa drugom kompanijom kako bi pojačala svoje napore na električnim vozilima i softverski definisanim vozilima zbog toga što je proizvođač automobila srednje veličine. U idealnom slučaju, to bi bila zdrava i finansijski zdrava kompanija, a ne Nissan.”

Činilo se da je čak i sam Mibe ponovio ove zabrinutosti, javno izjavljujući da Nissan prvo mora stabilizirati svoje finansije prije nego što se Honda u potpunosti posveti. S obzirom da će se formalizacija spajanja ove dvije marke, navodno, izvršiti već za nekih šest mjeseci, vremenski okvir je u najboljem slučaju optimističan. Konsultantska firma AlixPartners upozorava da bi se bilo kakve stvarne koristi od spajanja mogle osjetiti tek za tri do pet godina što je u ovom dinamičnom vremenu za autoindustriju jednostavno predug period.

Također, ne treba zaboraviti ni politički zaplet gdje postoje glasine da je japansko ministarstvo ekonomije, trgovine i industrije (METI) možda potaknulo ovo spajanje kako bi se blokirale glasine o preuzimanju Nissana od strane tajvanskog tehnološkog giganta Foxconna. Bivši izvršni direktor Nissana, Carlos Ghosn, bio je otvoren u svojim kritikama takvog uplitanja, rekavši: “To znači da stavljate kontrolu iznad performansi. Lično mislim da to neće biti uspješno.”

Spajanje, ako se nastavi, moglo bi zacrtati nesiguran kurs za oba proizvođača automobila. Honda se i dalje suočava sa kašnjenjima u svojim EV ambicijama, dok se Nissan bori sa stabilizacijom svoje finansijske osnove. I dok se Mibe muči da predstavi uvjerljivu viziju za partnerstvo, promatrači industrije se pitaju da li je ovaj savez više kockanje nego strateški majstorski potez.