Zaboravljeni klasici
5

Suzuki Whizzkid: Bio je malen poput kutije žitarica, a srčan da se uvijek vozio s nogom na gasu do poda

A. M.
Foto: Classic & Sports Car
Foto: Classic & Sports Car
Rijetka kultna klasika s pozadi montiranim motorom, Suzuki Whizzkid, automobil je koji je dizajnirao čuveni Giorgetto Giugiaro. Zadnji pogon, nezavisni ovjes na sva četiri točka, koncept sjedišta 2+2 i četverocilindarski motorić od svega 970 "kubika" bio je pokušaj prodaje Kei automobila u Evropi.
U suštini, Suzuki Whizzkid je bila verzija Suzukija SC100 na britanskom tržištu, koja je ustvari bila bazirana na modelu Suzuki Cervo – modelu koji je izvorno kreiran kao Kei automobil na japanskom tržištu razvijenog da ispuni ekonomska ograničenja nakon Drugog svjetskog rata.

Kei automobili, dizajnirani da minimiziraju upotrebu materijala i maksimiziraju pristupačnost, pomogli su japanskom stanovništvu da pokrene mobilnost uz korištenje manje resursa. Japanci su u godinama poslije nanjušili potencijal tržišta u ostatku svijeta pa su u prilagođenom formatu izvozili svoje minijature na određena tržišta.

Tako je Suzuki Whizzkid bio razvijen za Evropu, odnosno za Veliku Britaniju, ali se prodavao i na brojnim drugim tržištima, uključujući Hong Kong, Južnu Afriku, Novi Zeland i brojne zemlje Južne Amerike.

Foto: Silodrome
Foto: Silodrome

Whizzkid bi postao bestseller u Britaniji, s potražnjom koja je daleko nadmašivala ponudu, da su Japanci mogli osigurati količine. Poznata priča, zar ne. No, sada je postao kultni klasik i taj status mu niko ne može oduzeti sve dok ih ima na cesti.

Automobil pod nazivom Suzuki Cervo lansiran je u Japanu 1977. godine, s trocilindarskim dvotaktnim motorom od 539 ccm i snagom od 28 "konja" koji je udovoljavao propisima Kei automobila. Kada je stigao u Veliku Britaniju 1979. godine nazvan je Whizzkid, a imao je moćniji motorić prebačen preko zadnje osovine sa zapreminom od 970 ccm i moćnijih 47 KS s četiri lonca na auspuhu. Suzuki je morao dodati balast na prednji branik kako bi izbalansirao težinu motor od 970 kubika.

Foto: Silodrome
Foto: Silodrome

Minijaturna karoserija s dužinom od svega 3,19 i širinom od 1,22 metra, postavljena na male točkove od 12 inča, omogućavala je ubrzanje od 16,5 sekundi do 100 km/h, a motorić se lako vrtio do 7.000 obrtaja u minuti. Moment se prenosio preko 4-stepenog ručnog mjenjača na zadnju osovinu, a oni sretnici koji su ga vozili prepričavaju da se svuda vozio s nogom na gasu do poda, "lomeći" motor u visokim obrtajima.

Maleni i zabavni za vožnju Japanac je odmah privukao sljedbenike, a ukupno je 4.693 primjerka prodato radoznalim britanskim kupcima u tri godine. Međutim, zbog tanke i nezaštićene karoserije, koja je korozirala brže od truljenja kore banane, ostalo ih je samo 20-tak na tamošnjim cestama. Sada se smatra kultnim klasikom zbog svog neobičnog dizajna i ograničenog broja preostalih primjeraka.