Njemačka se protivi
0

Sve više evropskih gradova koristi skener vozilo za provjeru nepropisno parkiranih automobila

A. M.
Foto: Shutterstock
Njemačka razmatra da li bi korištenje visokotehnoloških automobila za skeniranje i provjeru ilegalnog parkiranja predstavljalo kršenje privatnosti građana. Oni se već koriste u brojnim evropskim gradovima u kojima su prihodi za parkiranje u značajnom porastu.

Grad Brisel uveliko primjenjuje jako efikasnu tehnologiju skeniranja vozila kako bi provjerili da li su parkirana vozila uredno platila parking. Ukupno 13 skener vozila patrolira gradom kako bi provjerilo ispravnost parkiranja na 30.000 uređenih parking mjesta. Godišnje se skenira 5,3 miliona registarskih tablica i izda oko 450.000 kazni. Otkako je uveden ovaj sistem provjere, prihod od parkinga se skoro utrostručio u ovom gradu.

Električna vozila za skeniranje, koje isporučuje ACI SCANACAR, opremljena su visokokvalitetnim kamerama koje prepoznaju registarske tablice i saobraćajne znakove. Tokom vožnje automobil skenira registarske tablice parkiranih automobile i slike šalje u kontrolni centar na provjeru.

Eric Dubois iz parking.brusselsa objašnjava kako to funkcioniše: “Neko kupi kartu na parking-aparatu ili putem SMS poruke. Automobil koji prolazi i skenira između parkiranih vozila, snima fotografije, uključujući registarske tablice. Ovi podaci se prosljeđuju u bazu podataka i ako se ispostavi da nije plaćeno parkiranje, kazna se šalje vlasniku automobila.”

“Naši parking službenici pješke kontrolišu oko 500 vozila dnevno, dok sa skener vozilom možemo prekontrolisati 1.000 automobila na sat. S obzirom na sve veći pritisak oko parkiranja u Briselu, potrebno je češće provjeravati”, kaže Dubois. Kontrolori u parking centru mogu provjeriti oko 750 vozila u radnom danu.

Iako sve više evropskih gradova prepoznaje dodatnu vrijednost digitalne kontrole parkiranja pomoću skeniranja vozila, Njemačka se ipak protivi uvođenju ovog sistema. Tamošnja vlada je, na lobiranje aktivista za zaštitu ličnih podataka, zaustavila ovaj projekat. No, sve više evropskih gradova koristi ovaj efikasni sistem za provjeru i naplatu parkinga. Postoje i drugi modeli poput onog u Amsterdamu, gdje je policija uvela automatizovani mobilni sistem koji prodaje karte za parkiranje. S jedne strane, budžet se zanačajno više puni nego prije, a s druge se vlasnici automobila u gusto naseljenim gradovima motivišu da više koriste javni saobraćaj ili bicikla.