Tesla je brend s najvjernijim kupcima, jedan model se ističe iznad svih ostalih
Zakoni marketinga nalažu da je zadržavanje kupca pet puta jeftinije od privlačenja novog. Svi brendovi u svijetu, bilo da su proizvođači automobila, odjeće, naočala ili mobilnih telefona, nastoje stvoriti zajednicu oko svojih proizvoda.
Američka studija pokazuje da Tesla ostaje brend s najlojalnijim kupcima u automobilskoj industriji.
Mora se reći da je posao koji je preduzela kompanija Elona Muska koliko hvale vrijedan, toliko i nevjerovatan. Kršeći sva dosad poznata pravila marketinga, američka kompanija Tesla je uspjela doći do kupaca, a da nije potrošila niti jedan dolar na tradicionalno oglašavanje.
Kompanija iz Austina je koristila tradicionalni format "od usta do usta" kako bi osvojila svijet, koristeći prednost širenja na alternativnim kanalima kao što su društvene mreže. Danas kompanija nastavlja da izdvaja minimalni dio svog budžeta odjelu za marketing, ali to ih nije spriječilo da nastave s uspjehom.
Najnovija analiza američke konsultantske kuće S&P Global Mobility pokazuje da kompanija Tesla ima najveću lojalnost kupaca. Njihovo istraživanje pokazuje da je tokom prve polovine godine stopa lojalnosti brendu iznosila 67,8 posto, dok je industrijski prosjek 52,5 posto. Očigledno, ovo se odnosi na američko tržište.
S&P u svom izvještaju navodi da prvi put od 2021. godine, prve godine nakon pandemije, rekordi lojalnosti u automobilskoj industriji rastu za 1,9 posto više nego u istom periodu prethodne godine.
Među istraživanim modelima, postoji jedan koji se ističe iznad ostalih - Model 3. Najjeftiniji automobil kompanije je lider u anketama sa impresivnom stopom lojalnosti od 72,1 posto. Odnosno, tri od četiri kupca bi ponovila kupovinu ovog modela.
Uz ove brojke na tabeli, normalno je da je kompanija pristupila redizajnu Tesla modela 3 kao jednom od svojih najosjetljivijih poslova do sada. Istim putem ide i Tesla Model Y, koji se prošle godine pokazao kao najprodavaniji automobil na cijeloj planeti.
Uprkos Teslinim dobrim rezultatima, privlačnost brenda je opadala tokom godina, veoma sporo, za manje od 1 posto godišnje. Pojava novih rivala jedva da je narušila povjerenje kupaca kada je u pitanju ponavljanje iskustva posjedovanja Tesle, ali na drugim tržištima će to itekako imati uticaja u budućnosti.