Slavno ime za offroad
60

Dan sa Land Rover Defenderom: Savršen spoj britanske tradicije i bosanskih krajolika

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Land Rover je odavno sinonim za vrhunske terenske automobile koji čine savršen spoj luksuza i napredne tehnologije za najteže terene. Ipak, u svijetu ove marke ime Defender zauzima posebno mjesto među ljubiteljima offroada, pa smo krenuli na posebno jednodnevno druženje isključivo sa ovim modelom.
Land Rover Defender svakako je jedno od najpoznatijih i najviše cijenjenih imena u svijetu pravih terenaca, a takav status zaslužio je širom svijeta, kako u službi vojske, policije, vatrogasaca, ali i svakog pustolova, entuzijaste ili takmičara. Mnogima su još uvijek u memoriju urezana sjećanja na ekstremno teško Camel Trophy u kojem su takmičari sa Defenderima a kasnije i Discovery-ima prolazili kroz terene i krajolike koji zaustavljaju dah.

Izvorni Defender prošao je kroz brojne evolucije i poboljšanja u svojoj dugoj karijeri koja je trajala još od 1947. godine, pa sve do 2019. godine kada je svjetlo dana ugledala potpuno nova generacija, koja sa prethodnikom u suštini dijeli samo ime.

Stoga poziv iz Land Rover BiH da sa njima i vlasnicima Defendera provedemo dan je svakako nešto što se ne odbija, te je jasno da Jaguar Land Rover vidi Defender kao zasebnu marku koja zahtjeva potpuno drugačiji pristup u odnosu na ostale modele Land Rovera koji više naginju luksuzu.

Land Rover Defender iskustvo započelo je okupljanjem ispred prodajnog centra Land Rovera i Jaguara u Sarajevu, na Betaniji, a pored cijelog niza novih Defendera sve je začinio Land Rover Defender iz 1991. godine koji je prigodno bio na čelu kolone.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Najkraćim putem van grada i asfaltom do prvog makadama na Bjelašnici kolona od ukupno 9 primjeraka Land Rover Defendera u različitim izdanjima očekivano je privlačila pažnju prolaznika. Iako su predstavljali samo dio ponude opcija i modela za Defender, modeli koji su učestvovali na ovoj vožnji pokazali su razlike između ulaznih verzija sa S paketom opreme, preko modela sa brojnim fabričkim dodacima i zaštitama za terensku vožnju, pa do prestižnih HSE xDynamic verzija.

Možda se ovdje najviše i može primijetiti koliko se Defender promijenio u odnosu na izvorni model koji je bio prije svega podređen terenskoj vožnji i teškim radnim zadacima. Iako je i Defender novog doba jednako, a vjerovatno i više, sposoban na terenskoj vožnji, to ne znači da je lišen luksuza. Naprotiv. Defender nudi niz opcija i nadogradnji koji će zadovoljiti sve državne i privatne službe, ali i sve prohtjeve za luksuzom i prestižom.

Slično oslikava i ponuda motora za Defender, pa su se u koloni prema Bjelašnici sreli i Defenderi sa 3.0-litarskim rednim dizelskim motorima sa 6 cilindara od 250 KS, kao i model sa istim motorom u snažnije izdanju od 300 KS, dok je očekivano najviše pažnje privlačio model sa moćnim 5,0-litarskim motorom od 500 KS koji uz prepoznatljiv zvuk ima i posebno upečatljiv izgled sa četiri ispušna "topa" i posebnim dodacima na karoseriji.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Odmah nakon silaska sa asfalta kolona Defendera je kao po dogovoru izvršila "transformaciju" pa su zahvaljujući vrlo sposobnom i ugodnom zračnom ovjesu povećali rastojanje od tla i jednakim tempom nastavili šumskim putem i makadamom do prve stanice. Javorov do na Bjelašnici poznato je izletište koje posebno vikendima privlači veliki broj posjetilaca, a u ovako sunčan jesenji dan posebno je ugodna lokacija. Istina, do ove stanice Defenderi se nisu ni "oznojili", pa je bilo vrijeme za nastavak ture.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Logična destinacija bio je Lukomir. Selo na najvećoj nadmorskoj visini u Bosni i Hercegovini u zadnjih 10-ak godina pravi je mamac za turiste, pa iako su ugostiteljstvo i sve negativne strane masovnog turizma stigle i u ovaj dio BiH, ipak je to destinacija koju itekako vrijedi posjetiti. Najprije, sam put do Lukomira je nešto u čemu se zaista uživa zahvaljujući fantastičnim krajolicima kroz Dugo polje koji ujedno učine da se osjećate tako malim i ranjivim, ali i da se divite još uvijek poprilično netaknutoj prirodi. Ipak, i ovaj put je bio prelagan izazov za Defendere, čak i one na 20-inčnim točkovima koji u više prikladni gradskoj nego terenskoj vožnji. U suštini, ovakve terene, uključujući poneke pregibe, vododerine i lokve Defender prolazi sa na takav način da smo u stvari najviše bili fascinirani udobnošću i brzinom kojom smo prešli ovaj dio puta. Sajan pogon i zračni ovjes i ovdje su blistali, pa Defender po teškom makadamu vozite jednako bezbrižno kao i po asfaltu, a to i dalje ne mogu ni najbolji SUV-ovi, te upravo to otkriva za šta je sposoban moderan ali pravi terenac.

Nakon sunčanja i pauze u Lukomiru povratak preko Bjelašnice i nešto zahtjevnijeg terena pokazao nam je još jednu dimenziju njegovih sposobnosti, gdje na izuzetno oštrim nizbrdicama sa lakoćom kontroliše brzinu i trakciju, pa i od potpuno neiskusnog vozača naizgled čini "offroad" eksperta.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Nakon 102 pređena kilometra, obilja prašine i blata stižemo čistih cipela i odjeće ispred Tarčin Forest Resorta na "afterparty" i skupljanje svih utisaka sa dugog ali vrlo zabavnog dana. Upravo ovim zadnjim činom Land Rover nam je na najbolji način pokazao da sa Defenderom možete krenuti i na teške izazove kroz blato i kamen i na kraju dana da stignete odmorni i čisti. Dodatnu dimenziju svemu daje zajednica vlasnika i vozača Defendera koju veže zajednička ljubav, a uz postojeće vlasnike u to su se uvjerili i oni kojima je Defender do sada bio nepoznanica.

Na kraju smo ostali uvjereni da nismo ni "zagrebali" po svim terenskim mogućnostima Defendera, ali smo sigurni da je savršen izbor za istraživanje nepreglednih i netaknutih krajolika.