Auto testovi
57

Testirali smo Hondu Civic Sport Plus: Type R za početnike

E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Uz deseto izdanje jednog od najboljih automobila C segmenta u Hondi su (opet) ponudili karoseriju čiji izgled izaziva žustre polemike, ali polemika nema o vrhunskoj mehanici i osobinama zbog kojih se Civic poštuje već decenijama.

Prošlo je 15 godina od druženja s tada aktuelnim Civicom sedme generacije. Crni trovratni automobil diskretnog izgleda pokretao je 1,7-litarski turbodizelski motor. Razlog za preliminarno odmahivanje rukom je, brzo se ispostavilo, bio potpuno neutemeljen. Nije trebalo više od nekoliko zavoja da zaključim kako je (blago remapiran) štedljiv dizelski Civic pravi Civic Type R za škrtice, jer je Hondin vrhunski uvježban "kvintet" (motor/mjenjač/volan/ovjes/kočnice) odsvirao muziku koju ću pamtiti zauvijek.

Uz misao kako me niska crvena karoserija Civica desete generacije, koja je oplemenjena s nekoliko detalja u crnoj boji neodoljivo podsjeća na meni posebno drag 25 godina star crveno-crni Civic Fastback (Serija MA8), otvorio sam vrata i smjestio se u nisko postavljeno sjedište.

Ah, kako je lijepo i nestvarno u vremenu crossovera, influensera i sličnih budalaština opet sjediti blizu asfalta u automobilu koji, eto, nije trkaći. Ni ovaj put nije trebalo više od dva-tri zavoja za novi zaključak: Aktuelni Civic s paketom opreme Sport Plus pravi je Civic Type R za početnike. Definitivno!

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ne znam da li je istina kada kažu da ljepota dolazi iznutra, ali znam da ima automobila koji poput nekih osoba jednostavno nisu fotogenični. Za pravi utisak treba ih vidjeti uživo što, bez sumnje, važi i za aktuelno izdanje Civica koje pored svojih pozamašnih lažnih otvora za zrak na odbojnicima i neobično izlomljenih kućišta zadnjih svjetala uživo, ipak, izgleda mnogo bolje nego na fotografijama.

U društvu sam koje ne želi da bude blagonaklono prema lažnim otvorima za zrak (koji mi i dalje manje smetaju od trenda s kojim su stigli lažni završeci izduvnih sistema), ali bi svakako trebalo cijeniti prave centralno smještene hromirane završetke izduvnog sistema koji podsjećaju na rješenje koje u Porscheu već godinama nude s polutrkaćim modelom 911 GT3. U svakom slučaju, ako razmišljate o Civicu, obavezno ga pogledajte uživo. Dobijete li priliku i da ga probate, a novac u svemu ne igra značajnu ulogu, vjerovatno ćete ga odvesti kući.

U Hondinom "kvintetu" koji "svira" u ovom slučaju za djelimično "falširanje" krivac je automatski CVT mjenjač koji je, vjerovatno, optimalno rješenje za defanzivne hibridne kombinacije i skutere, ali ne i za automobil kao što je Civic s paketom opreme Sport Plus, preciznim upravljačkim sistemom i adaptivnim amortizerima koji, kad poželite, mirišu na amortizere u pravom Civicu Type R.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Lagodan za korištenje, CVT mjenjač nije jedina opcija koja se nudi uz ovaj automobil, a za manje novca tu je i ručni 6-stepeni mjenjač s nadaleko poznatim kratkim i preciznim hodom ručice mjenjača. Kvintet je tada u punom sjaju, cesta postaje pozornica, a vozaču ostaje da se prepusti čarima vrhunske mehaničke muzike.

I u Hondi su na kraju digli ruke od svojih čuvenih benzinskih atmosferaca. Zaboravimo li na dvolitarsku četverocilindarsku turbobenzinsku opciju u strašnom Civicu Type R, Honda za pokretanje ostalih Civica nudi dva turbobenzinska i jedan turbodizelski motor.

Uz paket opreme Sport Plus u niskom nosu laganog Civica krije se snažniji od dva turbobenzinska motora koji se budi pritiskom na crveni taster. S cilindrom više u odnosu na manju litarsku opciju, tih, uglađen, elastičan i uzorno štedljiv četverocilindarski 1,5-litarski motor nudi 182 KS i 220 Nm najvećeg obrtnog momenta (240 Nm s ručnim mjenjačem). U kombinaciji s izvanredno izbalansiranim automobilom sasvim dovoljno za dinamičan ritam u opuštenoj atmosferi, jer pravci na tegljačima zagađenim bosanskim cestama na kojima se može pretjecati i nisu više tako kratki.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

S adekvatnom zvučnom kulisom koju proizvodi izduvni sistem tu je i razlog više da ovaj odlično opremljen, udoban i natprosječno prostran automobil (u čijoj unutrašnjosti dominira crna boja) bude na čelu kolone koja nastupa iza kolone pravih sportskih modela iz C segmenta koji sa sobom donose više "konja" i oznake R, RS, GTI, ST... Šteta što nasloni prednjih sjedišta ne nude malo bolju bočnu podršku, jer ovaj Civic svoj karakter ponajbolje demonstrira u zavojima kroz koje prolazi kao po šinama.

Svi su pitali za cijenu. Onda su se uglavnom mrštili i odmahivali rukama. Pojedini su se i podrugljivo smješkali, a mnogi su spominjali različite automobile koji se mogu kupiti za iznos koji bi u ovom trenutku trebalo izdvojiti za Hondin ulaz u svijet sportskih automobila. Da, "Type R za početnike" zaista je veoma dobar koktel sačinjen od izvrsnih sastojaka, ali na kraju sam, ipak, pomislio na tek neznatno skuplji Renault Mégane RS Trophy (300 KS, 400 Nm...) s ručnim mjenjačem i Recaro sjedištima.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Honda Civic Sport Plus CVT 1.5 Turbo Cijena osnovnog modela (Honda Civic Comfort 1.0 Turbo): 36.780 KM Cijena testnog modela: 65.828 KM

Honda je u Bosni i Hercegovini opet dostupna putem prodajne mreže Bunjo Grupacije.

Motor: Smješten naprijed poprečno, benzinski, četiri cilindra, četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje, turbopunjač. Radna zapremina 1.498 ccm. Najveća snaga 134 kW - 182 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 220 Nm od 1.700 do 5.500 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, CVT automatski mjenjač, aluminijske felge prečnika 17 inča, gume 235/45 R17 94W (Michelin Primacy 3).

Ovjes: Neovisni, naprijed McPherson, nazad multilink, stabilizatori, adaptivni amortizeri.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 8,2 s. Maksimalna brzina - 200 km/h. Prosječna potrošnja na testu - 6,4 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 7,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 5 l/100 km, kombinovano 6,1 l/100 km Prosječna emisija CO2 - 139 g/km. Zapremina rezervoara - 46 l.

Dimenzije: Dužina - 4.518 mm. Širina - 1.799 mm. Visina - 1.434 mm. Međuosovinsko rastojanje - 2.697 mm. Prtljažnik od 420 do 1.209 litara. Masa praznog vozila – 1.340 kg. Najveća dozvoljena masa vozila – 1.790 kg.

Serijska oprema testnog automobila: 2 x USB / HDMI izlaz, audiokomande na upravljaču, audiosistem veće snage sa 11 zvučnika, Bluetooth, digitalni signal za radio (DAB), Honda CONECT NAVI s Garmin uređajem, osvjetljenje instrumentne table – crveno, priključak 12V (prtljažnik), priključak 12V (naprijed), ABS, zračni jastuk za vozača i suvozača, aktivni nasloni za glavu, BAS (dodatna servo asistencija pri naglom kočenju), bočne zračne zavjese, bočni zračni jastuci (prednji), BSI + CTM (sistem za nadgledanje mrtvog ugla i sistem za nadgledanje unakrsnog saobraćaja), CMBS (sistem za umanjenje posljedica sudara), DWS (senzori za pritisak u gumama), EBD (elektronska distribucija sile kočenja na sve točkove), ELR (prednji pojasevi s dvostepenim zatezačima), ELR (zadnji pojasevi sa zatezačima), FCW (preventivno upozorenje prije potencijalnog sudara), HSA (pomoć pri polasku na uzbrdici), HSS (sistem za kontrolu dugih svjetala), i-ACC (inteligentni-adaptivni tempomat), ISOFIX (priključak za dječije sjedište), LDW (sistem za nadgledanje kolovozne trake), LED dnevna svjetla, LED glavna svjetla, LKAS (sistem za održavanje vozila u kolovoznoj traci), LSF (sistem za praćenje vozila ispred pri malim brzinama), RDM (sistem za upozorenje i vraćanje u kolovoznu traku), treće stop svjetlo, TSR (sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova), VSA (dinamička kontrola stabilnosti vozila), ADS (sistem za kontrolu ovjesa), komande za promjenu brzine na upravljaču, selektivno otključavanje vrata, SIL (indikator promjene stepena prijenosa), ECON mode - asistencija ekonomične vožnje, progresivni servo uređaj, ISL (inteligentni limitator brzine), automatsko gašenje svjetala (dolazak/odlazak od kuće funkcija), pranje svjetala, alarmni sistem, automatsko otključavanje (smart entry), električna parkirna kočnica, ESS (sistem za upozorenje o naglom kočenju), blokada paljenja, pokrivač prtljažnika, crne lajsne oko stakala, daljinska komanda za sklapanje retrovizora, el. podesivi retrovizori s integrisanim grijačima, el. preklapanje vanjskih retrovizora, LED prednja svjetla za maglu, panorama stakleni krov koji se otvara, radioantena s perajem, retrovizori u boji vozila, ručice za otvaranje vrata u boji vozila, zadnja kamera za parkiranje, zatamnjena stakla, 17-inčne alu. felge s gumama dimenzije 235/45/R17, kit za reparaciju guma, automatski dvozonski klima-uređaj, daljinska komanda podizača prozora (samo sa Key fob ključem), džepni držači sa zadnje strane oba prednja sjedišta, el. pod. lumbalnog dijela naslona suvozačevog sjedišta, el. podešavanje lumbalnog dijela naslona vozačevog sjedišta, el. podizači prednjih i zadnjih stakala, grijači prednjih sjedišta, kožni volan, kukice za pričvršćivanje prtljaga pomoću mreže u prtljažniku, naslon za ruke u centralnom dijelu zadnje klupe, naslon za ruke za prednja sjedišta, parking senzori (4 naprijed i 4 nazad), prednji el. prozori s dvostepenom funkcijom gore-dole (DR/AS), samozatamnjujući retrovizor u kabini, senzor za automatsko paljenje svetala, senzor za kišu, upravljač podesiv po visini i dubini, spuštanje i podizanje stakala jednim dodirom, suncobrani s ogledalima i rasvjetom, vozačevo sjedište podesivo po visini, zadnja klupa djeljiva u odnosu 60/40...

Garancija: 3 godine ili 100.000 kilometara.

Vezani članci