Na tragu uspješne evolucije
0

FOTO+VIDEO / TEST: Hyundai i20 1.2 16v iSmile

Tekst i fotografije: Elvir Zubović
Kada je Hyundai počeo sa uvođenjem novih modela u svoju ponudu, a koji su u imenu nosili predznak "i", postalo je jasno da je ovaj proizvođač odlučio značajno ubrzati evoluciju svojih automobila. Nakon najmanjeg i10 i vrlo uzornog i30, došlo je vrijeme i za i20 koji se namjerava ozbiljno pozabaviti evropskom konkurencijom.

Prije dolaska "i" modela autmobili Hyundaija su bili u neravnopravnoj borbi sa jakom konkurencijom iz Evrope. Pored nedovoljno definisanih klasnih granica, na ruku im nije išao ni određeni zaostatak u tehnološkim ali i dizajnerskim rješenjima. Nakon što je model i30 predstavljen kao nesumnjiv konkurent kompaktima kao što su Golf ili Astra, te nakon malog i10 koji se bori sa Twingom, C2 i sličnim superminijima, red je došao na i20 koji na sličan način želi ugroziti dokazane bestsellere kao što su Polo, Corsa ili Clio.

Sa dizajnom nove generacije, znatno poboljšanim kvalitetom izrade ali i samih materijala u Hyundaiju su i sa novim i20 zadržali taktiku pristupačnih cijena, koje u suštini predstavljaju presudni faktor u odnosu na ponekad precjenjene konkurente iz Evrope. Svoju dobro odmjerenu cijenu Hyundai i20 je u Bosni i Hercegovini već potvrdio osvajanjem nagrade za "best buy" automobil koju je zaslužio prema ocjeni Udruženja specijaliziranih autonovinara u BiH.

Dorečen i proevropski dizajn

U skladu sa novom filozofijom, i20 je dizajniran prateći neke ustaljene smjernice skladnog dizajna koje su bliske kupcima u Evropi. Ako se možda model i30 zbog velikih stop svjetala i neobičnog prednjeg dijela mogao opisati avangardnim, onda je i20 mnogo smirenija varijacija na zadanu temu. U Hyundaiju su bili svjesni da su automobili ovog segmenta nosioci prodaje većine ostalih marki, pa su dizajnerski eksperimenti izostali, i zauzvrat je predstavljen skladno oblikovan automobil koji će zadovoljiti većinu ukusa. U kombinaciji sa jarkom i neobičnom bojom, kao što je bila zelena boja na testnom primjerku, Hyundai i20 će istaći i nekoliko fluidnih linija na karoseriji kao što su one na bokovima, te pregib na poklopcu motora koji čini logotip Hyundaija centralnim elementom prednjeg dijela. Ukratko, i20 nema namjeru šokirati svojim izgledom, nego se želi, i već uspjeva, neprimjetno uvući pod kožu evropskim kupcima, a tako i među redove najvećih konkurenata.

Skladna unutrašnjost uz nekoliko nedostataka

I pri uređenju unutrašnjosti primjenjena je slična filozofija dizajniranja, s tim da za udobnu i ergonomski promišljenu unutrašnjost automobila treba ipak nešto više od tek privlačnog izgleda na prvi pogled. Za razliku od Hyundaija starijih generacija koji su obilovali oblogama od monotone sive plastike, kod i20 je taj nedostatak ispravljen. Crna boja unutrašnjosti uvijek je provjereno rješenje koje uspješnije prikriva i nedostatke u kvalitetu materijala, s tim da su u Hyundaiju možda i malo pretjerali sa crnom bojom, pa bi poželjan bio tek jedan svijetliji umetak da "razbije" monotoniju crnila. Dobar estetski detalj predstavljaju sjedišta sa razigranim uzorkom na sjedećim površinama, pa je prava šteta što su pretjerano tvrda, čime je značajno narušena ukupna udobnost vožnje. S druge strane, završna obrada je na zavidnom nivou, a dobra opremljenost u odnosu na cijenu i sasvim pristojno podesiv položaj iza upravljača omogućuju vozaču da se brzo privikne na ovaj gradski auto.

Nedovoljno promišljeni detalji poput predaleko smještenog prekidača za ionako nedovoljno informativan putni računar, te samo dva stepena brzine prednjih brisača vjerovatno će u početku biti izvor frustracija, pogotovo za vozače koji su navikli na rješenja iz evropskih automobila ove klase. U pogledu ponude prostora i20 spada u sam prosjek klase, pa na zadnjim sjedištima nema obilje prostora, ali će četiri putnika sasvim ugodno putovati i na dužim relacijama. Prtljažnik zapremine 295 litara i vrlo praktičnog i pravilnog oblika je, s druge strane, u samom vrhu klase, pa prtljag putnika i prevoz kabastih predmeta zaista ne bi trebao predstavljati problem u ovom automobilu.

Napokon uzorne vozne osobine

Područje u kojem je Hyundai definitivno napravio najveći, ili možda najvažniji pomak, su tehnička rješenja koja su omogućila dobar i siguran, pa gotov i zabavan, osjećaj u vožnji, nešto čime se modeli starijih generacija i nisu mogli pohvaliti. Provjerena kombinacija McPherson ovjesa potpomognutog stabilizatorom i klasičnim sprialnim oprugama na prednjoj osovini i torzione osovine sa uzdužnim ramenima na zadnjoj osovini obezbjedila je komapktnom i20 zaista uzorne reakcije u svim uslovima vožnje. U kombinaciji sa odličnim upravljačem, kod kojeg pri većim brzinama do izražaja dolazi progresivan servo ojačivač, i20 se može zaista žestoko voziti sa osjećajem kontrole. Najlošija karika ovjesa su prilično uske gume na naplacima prečnika 14 inča, pa bi izbor većih točkova i boljih guma tek pokazao prave mogućnosti dobro zamišljenog i realizovanog ovjesa. Ono što u prvom pokušaju inžinjeri Hyundaija ipak nisu uspjeli ostvariti, je da naprave ovjes koji je podešen da uz direktne reakcije i odlične vozne osobine ponudi i udobnost za putnike. Naime, prilično kruto podešenje ovjesa će na neravnim balkanskim putevima vrlo brzo dosaditi putnicima, a u prilog mu ne ide ni vrlo bučan rad zadnjeg trapa koji znatno narušava ugođaj putovanja.

Klasičan, ali i odličan osnovni motor

U pravilu osnovna ponuda motora kod automobila ove klase znači da ćete dobiti mali motor koji neće potrošiti puno goriva, ali ujedno neće biti na nivou zadatka pri iole većim zahtjevima. U slučaju hyundaijevog četverocilindarskog benzinca sa četiri ventila po cilindru i radne zapremine 1,2 litra, situacija je ipak nešto drugačija. U vrijeme kada se svi okreću prisilnom usisu zraka, uglavnom putem turbopunjača, Hyundai je uspio konstruisati vrlo poletan motor, čije su performanse dovoljne u većini uslova. Skoro 80 konjskih snaga "na papiru" ne djeluju posebno uvjerljivo, ali ravnomjerno raspoređena snaga i obrtni moment kroz cijelo radno područje i vrlo poletan temperament omogućavaju neočekivano dinamičnu vožnju. Ujedno, potrošnja goriva je sasvim prihvatljiva, pa se u gradskim uslovima bez većih problema prosjek kreće oko 7 litara benzina na 100 kilometara. Za prosječnog kupca koji od svog gradskog automobila nema megalomanske zahtjeve ovaj osnovni motor biće i više nego dovoljan, pogotovo jer je u kombinaciji sa njim i cijena Hyundaija i20 vrlo pristupačna.

Opravdana "best buy" titula

Pored velikog napretka u razvoju i samom dizajnerskom približavanju kupcima Hyundai je, srećom, zadržao težište svoje filozofije da za ključni faktor za privlačenje novih i starih kupaca bude cijena, i ono što automobil nudi za tu cijenu. Iako je u odnosu na stariju generaciju Hyundaija, nova porodica "i" modela značajno skuplja, ipak nude tehnologiju i prije svega opremljenost koja kod direktnih evropskih konkurenata košta značajno više. U nastavku evolucije Hyundai će vjerovatno na svojim modelima, a pogotovo na i20, poraditi na finesama i detaljnijem podešavanju estetskih ali i tehnoloških osobina, a tada će razvikani Evropljani biti primorani da svoju ponudu podignu na viši nivo i to po pristupačnijim cijenama.

Osnovni podaci testnog automobila:

Hyundai i20 1.2 16v iSmile Cijena osnovnog benzinskog modela: 17.990 KM Cijena testnog modela: 19.990 KM Motor: Zapremina 1.248 ccm, snaga: 57,2 kW/78 KS, obrtni moment: 118 Nm pri 4.000 o/min

Dimenzije: dužina 394 cm, širina 171 cm, visina 149 cm, međusovinski razmak: 252,5 cm Zapremina prtljažnika: 295 litara Masa: 1.085 kg Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 12,9 s, najveća brzina: 165 km/h Potrošnja: grad 6,4 / otvoreno 4,5 / prosječno 5,2 l/100 km

Osnovna oprema iSmile paketa: daljinsko centralno zaključavanje, zračni jastuk za vozača i suvozača, elektronska blokada paljenja, progresivni servo upravljač podesiv po visini i dubini, radio cd mp3 uređaj, ABS, električno pokretana prednja stakla, prednja svjetla za maglu, hlađeni pretinac za rukavice, vozačevo staklo sa zaštitom od priklještenja, električno podešavanje vanjskih ogledala, podešavanje vozačevog sjedišta po visini, manuelni klima uređaj.

Vezani članci