Vozili smo novi Bigster: Najveći i najluksuzniji Dacia model ikada za izlazak iz svijeta skromnosti
Ako putujete u Francusku i odlučite posjetiti Marseille, preporučujemo da probate lokalni riblji specijalitet bouillabaisse (bujabes). Dok budete uživali u "ribljoj čorbi" u nekom lokalnom restoranu u luci ili u unutrašnjosti, nemojte se iznenaditi brojem Dacia koje krstare ulicama ovog grada, ali i općenito u Francuskoj.
Kako bi ostalo za zabavu, kvalitetno vino i riblje specijalitete, Francuzi uglavnom voze automobile lokalnih marki, ali veoma često biraju i pristupačne modele Dacije. Naime, prošle godine, rumunska marka je bila treća najprodavanija marka na tržištu sa isporučenih skoro 145.000 automobila, a Sandero je bio drugi najtraženiji model. I tako već godinama unazad. Dacia ovdje prodaje više i od Toyote, i od Volkswagena, i od Citroena i od niza drugih renomiranih brendova.
Zato je prezentacija Bigstera održana na francuskom tlu, gdje smo napravili prve kilometre u najvećoj i najluksuznijoj Daciji svih vremena. Možda je konačno red da Dacia izađe iz svijeta skromnosti. Taj iskorak se zove Bigster.
Uvjerili smo se još jednom da Dacia zadnjih 20 godina, zahvaljujući Renaultu, radi odličan posao i gradi reputaciju na realnim osnovama bez previše mudrovanja. Sada su vidjeli priliku za širenje asortimana, a gdje drugo nego u popularnom segmentu, u kojem vladaju Tucson, Tiguan, Qashqai, 3008 i ostalo društvo traženih SUV-ova i na svoj prepoznatljivi način postaju dio njega.

Aduti počinju s cijenom
Naime, prosječna cijena SUV-a iz C segmenta u 2023. godini je bila 29.000 eura, da bi prošle godine prosjek skočio na 38.000 eura. Bigster koji u EU počinje s 24.100 eura već ima jedan adut, ali ne i jedini. Između ostalog toliko košta ulazni model i u BiH – 47.800 KM, što znači da je ovo najpovoljniji model u segmentu.
Ako uzmemo u obzir da su auti zadnjih godina postali prenakrcani opremom koja logično ima za cilj da isprazni džepove kupaca, a opšti je stav da oni ne razumiju, niti koriste pola funkcija novih asistenata, dolazimo do drugog Bigsterovog aduta.
Treći bi bio njegov izgled. Novi Bigster nije samo rastegnuti Duster. To su još jednom podcrtali iz Dacije. To je samostalni model koji sa svojih 4,57 metara dužine, s 22 cm odignutim trbuhom i 19 colnim točkovima u najvišim paketima opreme djeluje mnogo impozantnije na cesti od Dustera ili bilo kojeg drugog Dacia modela.

Najveći i najluksuzniji model s Karpata
Još u njegovim povojima, čelni ljudi odlučiše da oko tehnike ne treba komplikovati. Iako je kao i Duster postavljen na CMF-B modularnu platformu, novi Bigster svojim dimenzijama spada u tipični evropski C-SUV segment i to je ono što odgovorne osobe u rumunskom brendu zanima. U mini usporedbi s Dusterom, Bigster mjeri u dužinu 23 cm više od Dustera, 5 cm više u visinu, a međuosovinski razmak povećan je za 4 cm na 2,70 metara.
Estetski je novi Bigster ostao maksimalno vjeran konceptu od prije tri godine. Naravno, neki elementi karoserije su "dotjerani" kako bi bili u skladu sa svim važećim sigurnosnim propisima. Dizajnerski tim se fokusirao na robustan karakter, na jednostavne, geometrijske i dobro razgraničene oblike. Okomiti prednji kraj osmišljen je sa isklesanim naborima na haubi koji pomažu u vožnji, prednjim svjetlima gurnutim prema krajevima, sa svjetlosnim potpisom u obliku slova Y, širokom maskom hladnjaka i već dobro poznatim amblemom "Dacia Link".
Felge mogu biti veličine od 17 do 19 inča. Modularni krovni nosači, koje poznajemo iz Dustera, jednostavnim se manevrom pretvaraju u poprečne šipke. Oni su standardni na Extreme verziji i opcijski na ostalim paketima.

Obnovljivi materijali i četiri paketa opreme
Iz razloga održivosti napušteni su standardni hromirani ukrasi. Umjesto njih, prisutno je više crnih umetaka, sa sjajnim i mat završnim slojevima. Iz istih razloga, oko 20 posto plastike koja se koristi u Bigsteru se reciklira.
Najvidljivije su, naravno, prednje i stražnje zaštitne ploče. Kod njih je boja impregnisana direktno u materijal. Zatim, bočne zaštite, one na lukovima točkova i one na dnu prednjeg i stražnjeg spojlera izrađene su od Starkle materijala, koji smo već susreli na novoj generaciji Dustera. Materijal koji su izumili Dacia inžinjeri sadrži do 20 posto recikliranog polipropilena i koristi se u sirovom obliku. Stoga je smanjen karbonski otisak povezan s procesom proizvodnje.
Novi Bigster dostupan je u četiri nivoa opreme: Essential, Expression, Extreme i Journey. Kao i kod Dustera, posljednja dva su komplementarna. Ako je Extreme namijenjen ljubiteljima avantura na otvorenom, Journey je za one koji preferiraju eleganciju i udobnost.

Panoramski krov – Premijerno u Daciji
Bigster kao novi predvodnik marke je prvi u mnogo čemu. Tako kupci mogu naručiti model s crnim krovom. Treba spomenuti i atraktivnu novu vanjsku boju Indigo Blue – veoma efektnu boju koju vidite na slikama. Kao i do sada, Extreme verzija se može prepoznati po elementima obojenim u boju bakra.
Prostor, ergonomija i udobnost. Ovo su tri ključna kriterija na koje su se Dacijini dizajneri usredotočili kada su razmišljali o unutrašnjosti novog Bigstera. Općenito gledano, kabina podsjeća na onu iz Dustera, ali ima nekoliko prednosti.
Zavisno od odabrane razine opreme, potpuno digitalna ploča s instrumentima može biti od 7 ili 10,1 inča. Multimedijski sistem, Media Display ili Media Nav, radi na 10,1-inčnom ekranu, koji se nudi kao standard. Odlučite li se za Media Nav sistem, dobivate i Arkamys 3D audio sistem sa šest zvučnika.
Potpis u obliku slova Y, nalazi se i unutar ventilacijskih otvora i na panelima vrata.
Govorimo li o centralnoj konzoli, dostupnoj u tri varijante: niska, srednja i, po prvi put, visoka konzola koja integriše naslon za ruke (s hlađenim pretincom), indukcijsko punjenje mobilnih telefona i izdašan prostor za odlaganje.

Dok smo kod "prostora", novi Bigster nudi jedan od najvelikodušnijih unutrašnjih prostora u C-segmentu. Bigster u smislu dostupnog prostora za glavu, kao i prostora za noge u segmentu (čak 24 cm) postaje jedan od najvećih unutra. Rumunski SUV nažalost prima do pet putnika. Dakle, iako smo svi zbog gabarita očekivali verziju sa sedam sjedišta, od toga nema ništa. To bi smanjilo veliki prtljažni prostor i komfor koji putnici uživaju u drugom redu. Sa svim sjedištima u normalnom položaju, kapacitet prtljažnika je 701 litar – najveći u segmentu. Nasloni stražnjih sjedišta mogu se preklopiti pomoću funkcije Easy Fold ili, jednostavnije, pomoću dvije poluge smještene s obje strane prtljažnog prostora. Kada s prednjih sjedišta pogledate odzada tek tada vidite dubinu koju Bigster nudi. To je njegova najveća snaga.

Električna vrata prtljažnika
Novi Dacijin teškaš nudi vrata prtljažnika sa električnom asistencijom, dostupna su kao standardna oprema na paketima Journeyju i Extreme. Klupa je podijeljena u omjeru 40/20/40, a centralni dio naslona može se preklopiti i transformisati u velikodušni naslon za ruke koji nudi dva držača za boce i držač za mobitel. Također, kada je preklopljen naslon, ravna podnica prtljažnika nudi maksimalnu dužinu utovara od 2,7 metara. Novost je i da od paketa Journey, vozačevo sjedište nudi električnu kontrolu visine i nagiba, dok se po dužini pomjera ručno.
Velika novost je panoramski krov, dužine 1,20 metara. Krovni otvor s električnim upravljanjem, koji je standardan na razini opreme Extreme i opcijski na modelu Journey, se može potpuno otvoriti praveći otvor za zrak od 35 cm.
YouClip sidrišne tačke također su prisutne u Bigsteru. Standardno postoji pet takvih tačaka za pričvršćivanje, a još dvije se mogu postaviti iza naslona za glavu prednjih sjedišta. Na te se tačke mogu pričvrstiti različiti dodaci, uključujući držač za tablet, malu torbu za odlaganje, držač za telefon, vješalicu ili uređaj "3u1".

Hibridni motori, plin i 4x4 verzija
Možda ćete pasti u iskušenje da kažete da je Bigster samo malo veći Duster. No, predomislit ćete se kada pogledate njegovu ponudu motora. Bigster je prvi model unutar grupe Renault koji koristi novi Hybrid 155 motor. Novi pogonski sklop proizvodi se u Španiji i uključuje 1,8-litreni benzinski atmosferski motor, električni motor od 50 KS, visokonaponski starter/generator i bateriju od 1,4 kWh.
Sklop razvija ukupno 155 konjskih snaga i povezan je s elektrifikovanim automatskim mjenjačem koji smo vidjeli na Renaultovim hibridima s takozvanim kandžastim kvačilom. U pozadini svega su svega četiti stepena prenosa predviđena za za motor s unutrašnjim sagorijevanjem i još dva stepena predviđena električnoj jedinici.

Na prezentaciji smo "odradili" dvije ture s najjačom opcijom i možemo reći da hibridni sklop esencijalno ravnopravan rivalima, jer kad god sistem prepozna sporiji i tečniji režim vožnje, ona se odvija na čistu struju. Čak je i grafika protoka struje, odnosno pogona zgodno osmišljena u Dacia stilu, bez suvišnih detalja.
Drugi motor koji nudi novi Bigster je TCe 140. Ova varijanta izvedena je iz motora TCe 130, dostupnog i na Bigsteru i na Dusteru, i nudi 140 konjskih snaga. I dalje je riječ o 1,2-litrenom benzincu s 48V blagom hibridnom sistemu i šestostepenom ručnom mjenjaču. Njegova prosječna potrošnja smanjena je za 10 posto, omogućavajući potrošnju od 5,6 litara/100 km. Nama u BiH će biti zanimljiv Bigster "plinaš". Naime, verzija ECO-G 140, s dva tanka po 50 litara vozilo može preći oko 1.500 kilometara u komadu.

Kod Bigstera na radost kupaca nema malog 1,0-litarskog benzinca kao kod Dustera. Kod njega je shodno gabaritima instaliran blago hibridni motor sa 130 KS. Ova verzija je trenutno jedina dostupna s 4x4 pogonom. Ako označite verziju TCe 130 4x4, dobivate tehnologiju 4x4 Terrain Control s pet režima vožnje. To su Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road i Eco.
Off-road način rada nudi poboljšanu upravljivost na teškim cestama. Sličan je načinu rada 4x4 Lock na novom Dusteru, ali ide korak dalje i automatski raspoređuje obrtni moment između prednje i stražnje osovine, zavisno od uslova prijanjanja i brzine kretanja. Sistem kontrole brzine na nizbrdici standardan je na verziji Extreme, a aktivira sistem kočenja kako bi se brzina automobila držala pod kontrolom između 0 i 30 km/h.

Pasivna sigurnost na prvom mjestu
Predstavnici Dacije između ostalog su podcrtali da Bigster udovoljava najnovijem evropskom sigurnosnom standardu, nazvanom GSR 2. To znači da u serijskoj opremi, bez obzira na razinu opreme, nudi dugačak popis sigurnosnih sistema.
Ovdje nalazimo automatsko kočenje u nuždi (funkcija detekcije vozila, pješaka, biciklista i motociklista), prepoznavanje saobraćajnih znakova s upozorenjem na ograničenje brzine, pomoć pri parkiranju straga, signal za zaustavljanje u nuždi, upozorenje na promjenu vozne trake, pomoć pri održavanju vozne trake, sistem za praćenje pažnje vozača i hitni poziv. Tu je i taster "My safety" koji omogućava brzi pristup željenoj konfiguraciji sistema pomoći u vožnji.
Međutim, menadžeri Dacije su istakli, da brendu nisu bitne zvijezdice na testovima sigurnosti jer Dacia polaže veliku pažnju na pasivnu sigurnost. Dakle, Bigster je poprilično dobro opremljen sigurnosnim dodacima.

Gdje Bigster "završava" rivali tek počinju s cijenom
U Daciji su odlučni da najveći Dacia model u ponudi marke svih vremena, na temelju navedenih aduta, nametnu kupcima u Evropi. Cijena itekako postaje važan preduslov, a Bigster kao najpovoljniji SUV u C segmentu, s obzirom da verzija s unutrašnjim sagorijevanjem košta ispod 25.000 eura, a hibridna u najskupljem izdanju košta oko 30.000 eura, ima najvažniji magnet za privlačenje kupaca.
Cijene na bh. tržištu imaju raspon od 47.800 do 59.500 KM. Četiri su paketa opreme, a Dacijin teškaš, koji će se proizvoditi u Rumuniji, u svakom od njih nudi širi i bogatiji spisak od Dustera. Verzija s 4x4 pogonom ima početnu cijenu od 52.400 KM, dok novi hibrid od 155 KS starta od 56.500 KM. Dakle, gdje Bigster "završava" s cijenom, tu konkurenti "počinju".