Prezentacija u Kutjevu
83

Vozili smo redizajnirani Renault Captur: Francuski šarmer u carstvu vina

D. B.
Renault je u aprilu zvanično predstavio redizajnirani i poboljšani subkompaktni SUV Captur, a ove sedmice je u Kutjevu u Hrvatskoj održana regionalna prezentacija za medije, gdje smo se bolje upoznali s ovim modelom i poboljšanjima koja donosi kako bi bio još konkurentniji u borbi s rivalima.

Kutjevo je jedan od najmanjih hrvatskih gradova, a nalazi se u Požeško-slavonskoj županiji. Ovo mjesto ima bogatu historiju te je poznato po sjajnom kutjevačkom vinu, čija tradicija seže do srednjovjekovnog pa i do rimskog doba. Naša "baza" na regionalnoj prezentaciji bila je upravo jedna od vinarija u Kutjevu, gdje smo se malo bolje upoznali s Capturom.

Fokus je svakako na osvježenjima i poboljšanjima koje je Captur dobio sredinom svog životnog ciklusa, a to se prije svega ogleda u usvajanju najnovijeg Renaultovog dizajnerskog jezika te bogatije tehnološki opremljenu unutrašnjost.

Već na prvi pogled ka dostupnim primjercima na ovoj prezentaciji smo uočili da više nema ni hroma ni kože, što je u skladu s Renaultovom politikom da se posveti održivosti. Captur je sada dostupan i s novim najboljim paketom opreme pod nazivom Esprit Alpine. S druge strane, pogonske opcije su uglavnom prenesene od prethodnog modela te uključuju benzinske, LPG, blage hibridne i hibridne verzije, dok dizelska varijanta nije dio ponude.

Atraktivniji i dinamičan dizajn

Osvježeni Captur odlikuje redizajnirana maska, koja je očigledno inspirisana modelima Scenic E-Tech te većim Rafaleom. Dizajneri predvođeni Gillesom Vidalom su željeli da ovaj gradski SUV izgleda više premium pa sada nova prednja svjetla standardno sadrže full-LED tehnologiju, a pridružena su im dnevna svjetla u obliku strijele na također redizajniranom braniku. Ostatak karoserije je prilično nepromijenjen, ali svakako treba izdvojiti nešto drugačije LED potpise stražnjih svjetala. Ne treba zaboraviti ni činjenicu da je Captur napokon dobio novi Renaultov logotip, a kupci imaju izbor od 14 kombinacija boja i nove setove felgi različitog dizajna te veličine od 17 do 19 inča. Uzimajući u obzir sve ove promjene, može se reći da su Vidal i saradnjici uspješno ostvarili svoju misiju.

Što se tiče novog paketa opreme Esprit Alpine, on zapravo mijenja nekadašnji RS line paket te sada ima status flagshipa u ponudi. Vizuelno je prepoznatljiv zbog Slate sivih umetaka na braniku, detalja u sjajnoj crnoj boji kao i 19-inčnih felgi specifičnih za ovu verziju modela. U unutrašnjosti su presvlake proizvedene od održive tkanine umjesto od kože, Alpineovi logotipi te motivi francuske zastave, plavi konac, plavo-sivi umetak na armaturnoj ploči te aluminijske papučice.

Prostrana i tehnološki naprednija unutrašnjost

Sa svojom dužinom od 4.239 mm, Captur je i dalje dobra opcija za porodice, ima prilično prostranu unutrašnjost za svoju veličinu, dok zapremina prtljažnika iznosi između 484 i 616 litara.

Putnicima u redizajniranom gradskom SUV-u je na raspolaganju novi 10,25-inčni digitalni instrument klaster, kao i nešto veći 10,4-inčni ekran osjetljiv na dodir, koji je namijenjen OpenR infotainment sistemu. Ovaj sistem koristi Googleov Android Automotive 12 softver, a putnici mogu puniti svoje uređaje putem dva ili četiri USB-C porta. Također, tu je i bežični punjač za mobitel, a treba istaći i ambijentalno osvjetljenje koje se prilagođava periodu dana. Za još bolji ugođaj u unutrašnjosti opciono je moguće dobiti Harman Kardon ozvučenje s devet zvučnika. Redimo i da OpenR podržava Android Auto i Apple CarPlay sisteme za lako povezivanje sa smartphoneom.

Unapređenja šasije i sigurnosnih sistema, poznata ponuda motora

Obnovljeni Captur je zadržao provjerenu CMF-B platformu, naprijed je MacPherson ovjes, dok je nazad ugrađena polukruta osovina. Međutim, Renaultovi inžinjeri su promijenili geometriju ovjesa, karakteristike amortizera i kalibraciju upravljačkog sistema s ciljem unapređenja iskustva vožnje.

Najsnažnije verzije modela su opremljene potpuno novim amortizerima, a recimo i da se Esprit Alpine "kotrlja" na Michelin gumama dimenzija 225/45R19 s još boljim prijanjanjem.

Ponuda motora je preuzeta od prethodnog modela, osnovni pokreće 1,0-litarski TCe trocilindrični turbobenzinac, koji razvija 90 KS, odnosno 100 KS u LPG varijanti, a uparen je sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem. Snažniji 1,3-litarski TCe četverocilindrični turbobenzinac opremljen 48V blagim hibridnim sistemom isporučuje 140 KS kada je uparen sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem, odnosno 160 KS u slučaju verzije s EDC automatskim mjenjačem. Kupci na određenim tržištima mogu dobiti i 1,3-litarski TCe motor bez električne asistencije, koji nudi 155 KS.

Najefikasniju opciju predstavlja E-Tech hibrid, koji se sastoji od atmosferskog 1,6-litarskog motora, dva elektromotora i baterije kapaciteta 1,2 kWh. Ovaj pogonski sklop raspolaže s kombinovanom snagom od 145 KS te je uparen s "dog-clutch" mjenjačem s više načina rada, koji je konstruisan bez spojke. Ovaj mjenjač ima četiri stepena prijenosa za benzinski motor te dva stepena prenosa za glavni električni motor. Pored toga, E-Tech hibrid može kombinovati snagu SUS i električnog motora na 14 različitih načina te tako povećati energetsku učinkovitost. Automobil se automatski pokreće u 100 posto električnom modu rada te omogućava obavljanje 80 posto gradske vožnje na potpuno električni pogon, a time se tokom gradske vožnje štedi do 40 posto goriva u poređenju s benzinskom verzijom.

Nova funkcija E-SAVE aktivira se pritiskom na dugme postavljeno na armaturnoj ploči s lijeve strane upravljača, a služi za održavanje napunjenosti baterije na najmanje 40 posto. Na taj se način osiguravaju optimalne performanse prilikom zahtjevnijih vožnji, kao što je vožnja uzbrdicom. U poređenju s prethodnom generacijom, visokoučinkoviti pogon smanjuje emisije CO2 na samo 105 g/km te tako stavlja novi Captur uz bok najboljim modelima u klasi. Također, njegov hibridni motor je tih poput električnih, ali ne zahtijeva punjenje. Prema zvaničnim podacima koje ima Renault, više od 41 posto kupaca Captura u Francuskoj bira full hibrid.

Sve verzije redizajniranog Captura imaju isključivo prednji pogon, međutim, uz Multi-Sense modove vožnje pod nazivom Eco, Sport, Comfort i MySense, Renault je dodao i Extended Grip mod namijenjen za snijeg, odnosno sve terene. Ovaj mod može povećati prijanjanje u situacijama vožnje off-road terenima.

Sigurnost je u svakom slučaju na prvom mjestu pa redizajnirani Captur donosi poboljšanja i u ovom segmentu. Može imati do 28 ADAS sistema, uključujući Active Driver Assist i opcioni Hybrid Predictive Driving. Svi modeli su opremljeni sistemom automatskog kočenja u hitnim situacijama (AEB), asistencijom za održavanje vozila u traci, sistemom za prepoznavanje saobraćajnih znakova, eCall funkcijom, parking senzorima i kamerom za pomoć pri kretanju unazad. Lijepo je vidjeti da u Renaultu nisu "škrtarili" na sigurnosnoj opremi u jeftinijim verzijama. Podsjetimo, Captur je 2019. godine dobio pet EuroNCAP zvjezdica za sigurnost.

Prvi utisci i iskustvo vožnje - vrlo dobar

Iako se teško istaknuti u pretrpanom segmentu SUV-ova baziranih na supermini modelima, u Renaultu definitivno s pravom mogu reći da su s Capturom napravili prilično dobar posao. S pomenutim promjenama eksterijera su dizajneri zaista uspjeli unijeti dozu svježine.

Ovaj model bi trebao biti privlačan kupcima, posebno onim koji su vjerni Renaultu, ali i porodicama koje postaju veće i koji vode računa o stilu, prostoru i sigurnosnoj opremi. Francuska kompanija je redizajniranim modelom ispunila sve navedene uvjete. Kada se pojavi na cesti, obnovljeni Captur neće proći neprimijećen, a mnogi će se složiti i da ima nešto više stila u odnosu na rivale zahvaljujući svom francuskom šarmu. Unutrašnjost je prilično udobna i praktična, posebno zbog "trika" kliznih stražnjih sjedišta, kao i zbog pomenute zapremine prtljažnika koja iznosi od 484 do 616 litara.

Također, ima dosta pretinaca za odlaganje različitih sitnica i predmeta, što uvijek dobro dođe. Putnici u stražnjem dijelu automobila mogu tražiti najudobniju poziciju, odnosno najbolji mogući omjer prostora za koljena i glavu, zahvaljujući činjenici da su stražnja sjedišta klizna. S druge strane, vozač i suvozač neće imati tih problema jer se smještaju udobno u svoja sjedišta s dosta prostora oko njih. Za sjedišta se može reći da su mekša, no njihova potpora tijelu je sasvim dovoljna da učini ugodnim i duža putovanja. Pozicija vozača je generalno prilično dobra zahvaljujući mogućnostima podešavanja sjedišta i stuba upravljača.

Što se tiče materijala, istina je da ima tvrde plastike koja djeluje jeftino, no to kompenziraju gornji su dijelovi aurmaturne ploče ugodniji na dodir. U izradi unutrašnjosti Captura su korišteni reciklirani materijali umjesto hroma i kože, što bi također moglo privući ekološki osviještene kupce.

Korištenje infotainment sistema je jednostavno, a smartphone se lako povezuje zahvaljujući Android Auto i Apple CarPlay sistemima. Pohvalno je i to što pored upravljanja sistemima putem ekrana osjetljivog na dodir, vozač i dalje na raspolaganju ima fizičke kontrole koje su na dohvat ruke. Kvalitet kamere za pomoć pri vožnji unazad je mogao biti bolji, no ona će definitivno besprijekorno obaviti posao za koji je zadužena.

U vožnji je reakcija na okretanje upravljača precizna, dok je naginjanje karoserije minimalno, a to u kombinaciji daje samopouzdanje vozaču. Captur je lako upravljiv, agilan i prilično okretan u gradskoj džungli, dok bi za vožnju na otvorenom možda bilo bolje da je upravljač malo "teži". Na off-road terenu ne treba očekivati mnogo jer ovakav tip malog SUV-a i nije za tu namjenu, a osjetljivi će uočiti i da je ovjes malo "tvrđi" na neravninama gradskih ulica kada se automobil "kotrlja" na većim točkovima. Ipak, ne može se reći da je neudoban. Kada je riječ o izolaciji, ona je prilično dobra, kako od zvukova okoline, tako i od motora. Kada uzimajući sve u obzir, Captur je ipak sasvim dobar paket, definitivno kompletniji u odnosu na prethodnika.

Dostupnost na tržištu i cijene

Obnovljeni Captur je dostupan na evropskom tržištu od aprila ove godine, a proizvodnja se obavlja u Renaultovom postrojenju u Valladolidu u Španiji, baš kao što je slučaj s prethodnim modelom. Među rivalima na Starom kontinentu su Peugeot 2008, Ford Puma, Nissan Juke, Volkswagen T-Cross i Škoda Kamiq.

Kada je riječ o bh. tržištu, osnovni model s TCe 90 benzinskim motorom (90 KS) i u Evolution paketu opreme košta 40.500 KM, dok je za najskuplji E-Tech full hybrid (145 KS) s Esprit Alpine paketom opreme potrebno izdvojiti 58.900 KM.

Guma M je pripremila posebnu ponudu bogato opremljene TCe 90 Evolution verzije uz gratis Flame crvenu metalik boju po akcijskoj cijeni od 38.900 KM. Od važnije serijske opreme ove verzije izdvajaju se full LED prednja i stražnja svjetla, 10,4-inčni openR link sistem s Akramys Classic ozvučenjem, 7-inčni infotainment ekran s instrument klasterom u boji, kamera za pomoć pri vožnji unazad te sistem pomoći pri parkiranju unazad.

Garancija iznosi pet godina ili 100.000 pređenih kilometara za sve modele.