FOTO+VIDEO / Vozili smo Škodu Octaviju A7
Nakon što smo isprobali treću generaciju Octavije jasno je zašto je Škoda uz razvoj novih modela ipak većinu svojih snaga usmjerila na razvoj ovog automobila. Ipak se od Octavije očekuje najviše, a u svom trećem izdanju ona zaista i daje najviše.
Kao što se moglo i očekivati, napravljen je veliki napredak, pa se sada Octavija može pohvaliti značajno boljim materijalima, modernijim motorima, ali i još većom prostranošću i praktičnošću.
Već na prvi pogled bilo nam je jasno zašto nova Octavija izaziva tolike kontroverze u vezi njene klasne pripadnosti. Uživo izgleda još veće i raskošnije nego na fotografijama i zaista nije je tako lako svrstati u isti koš s Golfom, Meganeom, 308-icom i ostalom kompaktnom konkurencijom. Ipak, činjenica je da Octavija pripada među takve automobile, a između ostalog isto čuđenje poticale su i prethodne dvije generacije Škodinog bestsellera. Recept je očito toliko jednostavan i istovremeno uspješan da rijetki to žele prihvatiti kao činjenicu.
Dakle, na temeljima MQB platforme Octavija je koncept petovratnog kompakta u varijaciji trovolumenske forme dodatno unaprijedila. Opet s lakoćom odnosi titulu najprostranijeg auta u klasi, a o prtljažniku zapremine 590 litara mogu samo sanjati i mnogo veći automobili.
Jednostavan dizajn koji traje Kako nam je Peter Olah iz Škodinog dizajnerskog studija istakao prilikom predstavljanja nove Octavije u Portugalu, izgled nove Octavije detaljno je razrađen, ali je naglasak bio na tome da se izbjegnu sve suvišne linije i ukrasi na karoseriji, te da se jednostavnim oblicima i "čistim" površinama stvori automobil koji će biti moderan ali i dizajnerski dugotrajan.
Upravo u tome su i uspjeli. Octavia nije auto za kojim se okrećete zbog njenog izgleda. Ona je skladna i moderna, i takva će ostati dugo vremena. Detalji kojima ističe svoju originalnost su svakako stop svjetla sa "C" oblicima, kao i prednja maska s vertikalnim šipkama i poklopac motora koji svojim V utorom ističe novi Škodin logotip. Dakle, ničega radikalnog tu nema, ali nekoliko prepoznatljivih detalja i "ziheraški" oblici panela karoserije vjerovatno će učiniti da kao i na prethodnim generacijama Octavia zadovolji vrlo širok dijapazon kupaca.
U poređenju sa svojom prethodnicom, Octavia je narasla značajno u dužinu i širinu. Novi model je 90 mm duži i 45 mm širi nego druga generacije Škode Octavije. U isto vrijeme, međuosovinski razmak je porastao za 108 mm, uglavnom u korist unutrašnjeg prostora, pogotovo na zadnjim sjedištima. Upravo ovdje je možda i napravljen najveći pomak jer prtljažnik prethodne Octavije nikome nije bio malen, ali su mnogi željeli više mjesta nazadnjim sjedištima. U Škodi su uslišili te molbe, pa kada su vozač i suvozač prosječnog rasta putnici na zadnjim sjedištima lako mogu pomisliti da se umjesto Octavije voze u Superbu.
Bogata i primjetno kvalitetnija unutrašnjost Najveći vidljiv napredak Octavia donosi u uređenju unutrašnjosti. Ovaj put su se u Škodi potrudili da svi materijali koji su na dohvat ruke butu znatno kvalitetniji ali i ugodni na dodir. U ovoj generaciji Octavia zaista minimalno zaostaje za Golfom po pitanju kvaliteta materijala u unutrašnjosti. Naravno, ne treba zaboraviti da je hijerarhija u okviru VAG koncerna itekako jasna, pa se može vidjeti kako su detalji poput dijelova obloga na vratima i centralnom tunelu izrađeni od grublje i jeftinije plastike.
Pored obilja prostora, boravak u Octaviji je znatno ugodniji i zbog kvalitetnije zvučne izolacije. Pri vožnji brzom cestom huk vjetra je bio minimalan, a kako nas vrijeme nije baš poslužilo, uvjerili smo da brisači također ne stvaraju vrtloženja zrak ai prateće zvukove. Zahvaljujući ovako tihoj vožnji, pogotovo s benzinskim motorom Octavia na još jedan način koketira s automobilima koji su za klasni i cjenovni broj veći.
Sjedišta Octavije su odmjereno mekana, ali su osjetno udobnija nego ranije. Jasno, kako je Octavija uglavnom porodični auto bočni oslonci sjedišta su prilično mali, pa brža vožnja kroz zavoje nije baš kompatibilna s ovakvim sjedištima. S druge strane, kombinacija boja i materijala u ponudi ima sasvim dovoljno i za sve ukuse, a posebnu pažnju smo obratili na sam kvalitet izrade sjedišta i presvlaka jer se proizvode u Bosni i Hercegovini. Mjesta za bilo kakve kritike na njihovu izradu zaista nema, šavovi su uredni i kvalitetni, te ne zaostaju za sjedištima koja Prevent pravi i za ostale modele VAG koncerna.
Naravno, u floti testnih Octavija koje su nam bile na raspolaganju nije bilo modela sa osnovnom opremom, tačnije većina ih je bila potpuno opremljena najbogatijim paketima i doplatnom opremom. U takvoj Octaviji vožnja i život su zaista lagodni. Posebne pohvale zaslužuje Columbus multimedijalni sistem s velikim ekranom koji zahvaljujući preglednom "interfaceu" i dobro podešenom ekranu osjetljivom na dodir podsjeća na odlično integrisan tablet računar.
Pohvalu zaslužuje i sam broj pametnih i praktičnih rješenja kojima je Škoda nakrcala Octaviju. Pored samih pretinaca, svojom jednostavnošću i upotrebljivošću oduševljavaju rješenja za učvršćivanje prtljaga. Tako je prtljažnik po želji doslovno prepun praktičnih mreža koje će držati prtljag tamo gdje želite, dok nam se posebno svidio detalj plastičnog "L" profila koji se "čičak" trakom lijepi za oblogu prtljažnika i omogućava da učvrstite bilo kakav prtljag na bilo kojem mjestu u prtljažniku. Posebno je pohvalno i rješenje police prtljažnika koja po potrebi može kliznuti iza samog naslona zadnjih sjedišta i tako osloboditi dodatni prostor za prtljag. Sviđa nam se i razmišljanje Škode o svakodvenoj upotrebi auta, koju su pokazali smještanjem strugalice za led u poklopac rezervoara. Ovakva rješenja proizvođače gotovo da ne koštaju ništa, a itekako upotpunjuju auto u svakodnevnoj upotrebi.
Udobna i sigurna vožnja uz tehničke novotarije U vožnji Octavia je ostala prepoznatljiva, ali zahvaljujući boljoj zvučnoj izolaciji ostavlja utisak kvalitetnije vožnje nego prije. Tako prelasci preko grubljih neravnina nisu praćeni bukom ovjesa. Također, slijedeći filozofiju koncerna Octavia nije podešena premekano, naprotiv, djeluje čak i nešto čvršća i tvrđa od Golfa sedme generacije, s kojim naravno dijeli i koncepciju ovjesa.
Kao i kod Golfa, i Octavia se nudi s dvije verzije ovjesa na zadnjoj osovini. Modeli snage do 110 kW tako dolaze s jednostavnijim rješenjem torzione osovine, dok će snažniji modeli, kao i Scout verzije s pogonom na sve točkove, biti opremljeni kapacitetnijim i modernijim multilink ovjesom.
U vožnji Octavia s torzionom osovinom nazad ne otkriva da je riječ o jednostavnom ili na bilo koji način lošem rješenju. Auto se vodi sigurno i uvjerljivo, čak i na brzim zavojitim dionicama. U prilog solidnim dinamičkim osobinama Octavije ide u prilog i činjenica da je uprkos povećanju dimenzija Octavia olakšana za više od 100 kilograma, pa i zbog toga sasvim agilno prolazi kroz zavoje.
Naravno, Octavia kako svojim ukupnim pristupom tako i dinamičkim osobinama nije posvećena vozačima koji prije svega žele dinamičnu vožnju. Za takve vozače koji ipak ne mogu odoliti praktičnosti Octavije preporučujemo da ipak sačekaju dolazak sportske RS verzije.
Moderniji, snažniji i prije svega čišći motori Ponuda motora za Octaviju značajno je osvježena. Iako je i ovdje naglasak na "downsizingu" i smanjenju emisije CO2, ponuđeni su i motori koji nude sasvim pristojne performanse.
U prilog ekološkoj osvještenosti najbolje ide moderni 1.6 TDI od 110 KS za kojeg Škoda obećava nestvarno nisku potrošnju od svega 3,4 litra dizela na 100 km i još nevjerovatniju emisiju CO2 od samo 89 grama po kilometru. To su prilično nevjerovatne vrijednosti za veliki porodični auto, a koje su prije samo nekoliko godina jedva ostvarivali koncpetni automobili u laboratorijskim uslovima.
Mi smo isprobali Octaviju sa 1.2 TSI turbobenzinskim motorom od 105 KS i onu poželjniju s 2.0 TDI motorom od 150 KS. Iako je za očekivati da će na našem konzervativnom tržištu benzinski motori tradicionalno biti rijedak izbor moram istaći da će oni "hrabri" koji se ipak odluče za TSI napraviti odličan izbor. Iako zvuči da tako mali motor nema šta tražiti u autu ovih proporcija, činjenica je da je 1,2 TSI malen samo svojom radnom zapreminom. Performanse su na odličnom nivou, međuubrzanja vrlo dobra, pa ni dostizanje maksimalne brzine ne predstavlja napor kakav bi možda očekivali. Uz odlično proračunat 6-stepeni mjenjač TSI od 105 KS sasvim fino vozi Octaviju, a kako smo se uvjerili i neočekivano ekonomično. Uz vrlo brz tempo na autoputu i planinskoj cesti prosjek potrošnje nakon 100-injak kilometara spao je ispod 7 litara. Iz Škode obećavaju da ovaj motor može trošiti i samo 4,9 litara u prosjeku. Dovoljno da se zapitamo kome i zašto treba dizel?
Gornji dio ponude motora za Octaviju koji smo isprobali predstavljao je dvoliterni TDI od 150 KS. U donosu na mali benzinac itekako se osjeti dodatnih 145 Nm okretnog momenta, tačnije ukupno 320 Nm. S ovim motorom Octavia postaje već ozbiljnije brz automobil, s tim da bi definitivno bila poželjnija u kombinaciji s DSG-om umjesto 6-stepenog ručnog mjenjača kojeg smo mi imali. Nije stvar u tome da ručni mjenjač ne radi svoj posao dobro, ali uz ovakav motor šteta je ne imati prednosti koje sa sobom nosi DSG.
Ostatak ponude motora zadovoljiće definitivno sve ukuse. Osnovu tako čini 1.2 TSI sa 86 KS i 160 Nm te će zadovoljiti samo one zaista skromne vozače, dok ostatak benzinske ponude uz 1,2 TSI od 105 KS čine 1,4 TSI od 140 KS i 250 Nm dostupnih od 1,500 do 3,500 okr/min, te 1,8 TSI koji je sa 180 KS i 250 Nm trenutno najsnažniji motor u Octaviji.
Među dizelskim motorima osnovu čini 1.6 TDI od 90 KS, dok zlatnu sredinu predstavljaju dvije verzije ovog istog motora. Jedna proizvodi 105 KS, a druga 110 KS, gdje je snažnija ujedno i štedljivija, te dolazi samo uz ručni 6-stepeni mjenjač. Poznavajući navike naših kupaca vjerujem da će Octavia 1.6 TDI u jednoj od ove dvije verzije s 105 ili 110 KS biti i najčešći prizor na našim cestama.
I dalje među najpristupačnijim porodičnim automobilima Uz sve novosti i poboljšanja koje je donijela nova Octavia na temeljima nove grupacijske platforme utješno zvuči i informacija da cijenama neće otići daleko od svoje prethodnice. Zvanični cjenovnik za naše tržište još uvijek nije poznat, ali prema prvim najavama, u prosjeku bi trebala biti skuplja tek za oko 3% u odnosu na prethodni model.
Jasno, sada Octavia i u osnovnim paketima dolazi bolje opremljena, dok je broj dodatnih opcija postao prilično impresivan. Bilo da ih birate pojedinačno ili u sklopu jednog od tri paketa opreme (Active, Ambition i Elegance), Octaviju je sada moguće dobiti s praktičnim i luksuznim detaljima kao što se KESSY sistem pokretanja bez ključa ili Driving Mode Selection sistem koji po prvi put u jednoj Škodi nudi mogućnosti podešavanja rada motora, upravljačkog sistema i ostalih parametara u modovima Normal, Sport, Eco i Individual.
Obogaćena je Octavia i opcijama poput panoramskog krova dimenzija 821 × 981 mm, nekoliko tipova multimedijalnih uređaja i odličnog Canton audio sistema, kao i sistema automatskog parkiranja, automatskog aktiviranja dugih svjetala, te adaptivnog tempomata koji automatski održava razmak između ostalih učesnika u saobraćaju.
Jasno je da Octavia otvoreno koketira s višom klasom ne samo svojim dimenzijama, nego i opremom koja je sada zaista rakošna. Ipak, kako to radi idalje s korektnom cijenom ne vidim u čemu je problem. U Škodi su već imali dobar recept, sada su ga samo usavršili odličnim začinima. Nema sumnje da će i treća Octavia biti čest prizor na cestama, jednostavno nema razloga zašto ne bi bila.