![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/b_250211044.jpg?v=1)
Toyota Motor Corporation je 15. januara predao dokumentaciju brazilskom Nacionalnom institutu za industrijsku svojinu i Ministarstvu ekonomije. Nažalost, osim imena, drugih detalja o nadolazećoj osmoj generaciji sportskog automobila zasad nema.
Činjenica da je Toyota zaštitila ime GR Celica u Brazilu nagovještava da bi se model mogao prodavati u Južnoj Americi uz ključna tržišta poput Japana i Evrope. Međutim, dostupnost će ovisiti o Toyotinoj široj strategiji te o tome da li će pogon zadovoljiti regionalne propise o emisiji.
O povratku Celice se priča već godinama, uprkos činjenici da je model sedme generacije otišao u historiju još 2006. godine bez direktnog nasljednika. Toyota je konačno prekinula špekulacije 2024. godine, kada je predsjednik Yuki Nakajima potvrdio da kompanija razvija Celicu.
Toyota trenutno razvija novi 2,0-litarski četverocilindrični motor s turbopunjačem, koji bi mogao pokretati GR Celicu. Ovaj motor razvija do 406 KS u verziji za cestovno legalne automobile, a može se upariti s pogonom na sva četiri točka. Moguća je i ugradnja GR-Four "reli" sistema iz modela GR Yaris i GR Corolla.
Historijski, svih sedam generacija Celice prodavanih između 1970. i 2006. godine su imale motor smješten naprijed, a logika nalaže da će i osma slijediti tradiciju. Ipak, nedavni izvještaji iz Japana govore da bi GR Celica mogla usvojiti postavku s motorom smještenim u sredini. Ove glasine su dobile na značaju nakon što je Toyota predstavila prototip GR Yaris s motorom smještenim u sredini na sajmu automobila u Tokiju. Prvobitno se vjerovalo da ovaj koncept najavljuje model MR2.
Japanski magazin Best Car je sugerisao da su Celica i MR2 nasljednici zapravo isti automobil. I dok to može imati smisla kada je riječ o istraživanju, razvoju i troškovima, ipak je suprotno ranijim komentarima vozača Gazoo Racinga koji je nagovijestio "MR nešto".
Osim toga, raniji teaser iz anime serije Toyota GRIP je uključivao osmu generaciju Celice i četvrtu generaciju modela MR kao dio buduće GR ponude japanskog brenda. Ipak, Toyotini zvaničnici tek trebaju potvrditi informacije o pogonu nove Celice, čime se ostavlja mogućnost da dijeli razvoj s modelom MR2.
Zasad nema zvaničnog datuma dolaska novog člana Toyotine GR porodice, tako da treba sačekati više detalja. U međuvremenu će u julu ove godine GR Yaris M Concept debitovati u trkaćoj Super Taikyu seriji.