Legenda se vraća
25

Boreham Motorworks nastavlja priču koju je Ford završio prije 50 godina

E. L.
Uz prethodnu saglasnost Forda, britanska kompanija Boreham Motorworks u život je vratila Ford Escort RS prve generacije koji je napravljen "od nule" i bit će ponuđen u samo 150 primjeraka.

U britanskoj kompaniji Boreham Motorworks koja ima dugu istoriju saradnje s evropskom filijalom Forda odlučili su da se neće bavili restomod projektima na osnovici već proizvedenih Escorta prve generacije, jer su uz prethodnu saglasnost iz "plavog ovala" donijeli odluku da će legendarni Escort s oznakom RS napraviti "od nule" i usput modernizovati.

Priča o oživljavanju Fordovog modela koji je prestao da se proizvodi prije pola stoljeća zasnovana je na verziji 1600 RS iz 1970. godine, a za potpuno nove karoserije koje će u Borehamu napraviti Ford je osigurao brojeve šasija s kojima će se nastaviti njihova davno završena priča.

Stari/novi Escort RS sa sobom donosi originalni izgled trovolumenske karoserije čiji su paneli napravljeni od lima. Shodno današnjim vremenima, u kućištima svjetala sada je LED tehnologija, a iza čeličnih 15-inčnih felgi (opciono magnezijumskih) koje popunjavaju proširene blatobrane kriju se znatno efikasnije kočnice s većim diskovima na obje osovine.

U kabini s modernizovanim analognim instrumentima koja je obložena kombinacijom kože i alkantre dominiraju dva izrazito profilisana sjedišta uz koje se mogu naručiti i pojasevi s četiri tačke pričvršćivanja, a tu je i sigurnosni kavez s kojim je postignuta dodatna krutost karoserije Escorta čija masa iznosi samo 800 kilograma. Poput originala, Boreham kreacija nema ABS-a, servoupravljač, kontrolu trakcije..., ali je opremljena klima-uređajem i minimalistički dizajniranim multimedijalnim sistemom.

Najveća novost krije se ispod prednjeg poklopca, jer je originalni 1,6-litarski motor (117 KS) svoje mjesto ustupio znatno većem i snažnijem 2,1-litarskom četverocilindarskom motoru koji razvija 300 konjskih snaga i spreman je „zavrtjeti“ se daleko iznad 9.000 obr/min, a za prijenos snage na zadnju osovinu odabran je ručni 5-stepeni mjenjač s karakterističnom "dogleg" šemom. U opciji je i jeftinija verzija s kojom stiže 1,8-litarski četverocilindraš koji razvija 185 konjskih snaga, a kombinovan je s 4-stepenim ručnim mjenjačem.

Boreham Motorworks će automobil publici premijerno predstaviti sredinom naredne godine, proizvodnja počinje početkom jeseni, a 150 kupaca trebaju biti spremni da izdvoje skoro 345.000 eura, koliko iznosi početna cijena oživljene legende.