Razvija 427 KS
10

Unikatni Ford Ka je inspirisan relijem i ima pogon Audija S3

D. B.
Ford Ka prve generacije bio je simpatičan mali gradski automobil, no u jednom slučaju je vješti mehaničar Wayde Evans iskoristio svoje znanje te je od njega napravio "raketu".

Evans je vlasnik radionice Mohawk Customs, koja se nalazi u britanskom Cowbridgeu, a upravo on stoji iza projekta nazvanog Ford Ka Quattro. Automobil je dobio široki body kit, ali i pogon iz Audija S3 zbog kojeg je vjerovatno postao najbrži Ford Ka na svijetu.

Posla je bilo mnogo, uloženo je dosta truda i vremena, no rezultat nije razočarao.

Sve je počelo tako što je skromni Ford Ka ostao bez svoje šasije te je postavljen na šasiju prve generacije Audija S3 (1999. - 2003.) Iako je trag točkova dva automobila značajno drugačiji, međuosovinsko rastojanje Audija S3 je samo 67 duže u odnosu na Ford Ka, tako da je konverzija bila izvodiva.

Automobil je dobio široke prednje i stražnje blatobrane, nove branike i produžene pragove, zbog čega izgleda poput reli vozila. U ovom procesu je žrtvovano nekoliko branika modela SportKa i StreetKa kako bi se dodali dodatni diejlovi poput naglašenog splitera.

Aftermarket LED svjetla imaju uglovit oblik kao model SportKa (2003. - 2008.), a nazad su četiri završetka izduvnih cijevi, ventilacijski otvori na blatobranima te dodatni otvori na vratima prtljažnika. Unutrašnjost je prilično "spartanska" i sadrži zaštitni kavez.

Ispod haube je smješten 1,8-litarski 20V četverocilindrični motor iz Audija S3, koji je u ovom modelu razvijao do 222 KS, no s obzirom na činjenicu da je značajno modificiran, sada isporučuje 427 KS s potencijalom povećanja na 500 do 600 KS putem "agresivnijeg" mapiranja ECU jedinice. Tu je i Holster Hx35 turbopunjač, ACL trkaći ležajei, prilagođeni usis koji "viri" iz haube, kao i prilagođena izduvna grana.

Snaga se prenosi na sva četiri točka putem 6-stepenog manuelnog mjenjača i Audijevog quattro pogona (Haldex). Prednje ogibljenje i velike Brembo kočnice preuzeti su od prve generacije SEAT-ovog modela Leon Cupra R (2002. - 2006.), koja je bila blisko povezana s Audijem S3. ovjes i aftermarket 18-inčne felge "zaokružuju" promjene.

Evans je sam radio na automobilu koristeći veoma ograničen izbor alata, tako da neki od njegovih radova nisu baš najbolji. Ipak, on uživa u svom projektu.