Proces chip tuninga je komplikovan i zahtjevan, ali su rezultati odlični, poručuju stručnjaci.
"Chip tuning je povećavanje perfomansi vozila, prvenstveno snage i obrtnog momenta. To je potrebno uraditi u sigurnim okvirima kako ne bi bilo negativnih posljedica po vozilo. To radimo softverski, iščitavamo softver iz motornog kompjutera koji upravlja komponentama motora, potom slijede obrada i modifikacija, a onda i učitavanje modifikovanog softvera u kompjuter automobila. Nakon toga se vrše mjerenje i analiza reakcije automobila na chip tuning, odnosno na naš softver", rekao nam je vlasnik AS chip tuninga Nedeljko Simanić.
Ukoliko se neko želi ozbiljno baviti ovim poslom te na siguran i ispravan način tunirati automobile, mora biti spreman na veća ulaganja. Dinamometar (valjci za mjerenje snage i parametara automobila) je jedno od najvećih ulaganja u ovom poslu, ali je i neophodan za pravilan rad.
"Kada je riječ o opremi, može se krenuti od nekih osnovnih stvari, a među posljednjim stepenicama je dinamometar, mašina koju mi imamo i koja je predviđena i za vozila s pogonom na sva četiri točka. Tuneri ili oni koji se tako nazivaju većinom nemaju dinamometar, jer misle da im ne treba. Međutim, upravo ova mašina je jedna od najvažnijih stavki za otkrivanje problema s vozilom koje ne može otkriti nijedna druga dijagnostika", rekao je naš sagovornik.
Bez obzira na starost, automobili zbog određenih problema nisu pogodni za tuning ili ne mogu u potpunosti iskoristiti prednosti koje donosi ova modifikacija.
"Bilo je novih automobila s malim brojem pređenih kilometara kod kojih su otkriveni kvarovi. Ukoliko se ne obavi test i ne naprave grafikoni, nastat će problemi. Takvi automobili ne zadovolje inicijalni test, najčešće se radi o problemu s diznama, turbinom ili začepljenim DPF filterom. Takvi problemi u 70 posto slučajeva blokiraju tuniranje. U tom slučaju mušterija se uputi stručnjacima na popravak. Samo ispravno vozilo može ući u proces chip tuninga", kazao je Simanić.
Koliko snage se može dobiti chip tuningom bez ostalih modifikacija ovisi o automobilu, njegovom stanju, zapremini motora i slično. Ipak, svaka promjena se itakako osjeti.
"Sve zavisi od motora, generacije i tipa vozila, nema pravila čak ni za isti automobil i motor, jer nisu isto očuvani. Tuning dijelimo na tri vrste, dobar i siguran tuning kad dobijete očekivanu snagu, dobar tuning kad se ne dobije očekivana, nego malo manja, ali ipak sigurna snaga, te loš tuning kojim se dobije malo ili mnogo nesigurne snage. Bez prepravki se iz manjih motora do 2.0 litra može izvući dodatnih 20-35 KS, dok se iz većih motora može dobiti i 100 KS. Snaga atmosferskih motora se može povećati za 10-15 KS. U slučaju da se želi dobiti više snage, potrebne su modifikacije ovisno o automobilu, a uključuju dizne, turbine, međuhladnjak, hladne usise, downpipe, izduvni sistem i modifikaciju softvera mjenjača ukoliko je riječ o automatskom mjenjaču. Kod manuelnih mjenjača je važno koliko obrtnog momenta kvačilo može da trpi. Veća snaga zahtijeva i izdržljivije kvačilo", istakao je Nedeljko.
Kao i u svakom poslu, greške su moguće, a u ovom slučaju nerijetko skupo koštaju.
"Greške se ne praštaju, jer i najmanja može rezultirati velikim problemom. Zato i služi dinamometar koji pokaže kako automobil reaguje na modifikovani softver. Prije upisivanja softvera vrše se najmanje dva testa, jer i na testu od 10 sekundi se mnogo može vidjeti. U slučaju greške može stradati DPF filter, dizne, turbina, elektronika i slično", dodao je on.
Predrasuda prema chip tuningu ima, ali ih sve više razbijaju prednosti ove modifikacije te iskustva vozača.
"Prednosti tuninga su mnogobrojne, jer dobro odrađen posao odmah pravi veliku razliku nabolje. Dobijate više snage, preticanja su sigurnija, a potrošnja goriva ostaje ista ili se čak smanji. Rijetko koji automobil poveća potrošnju. Predrasuda je mnogo, ali ih razbijamo kada vlasnici uoče koliko chip tuning pozitivno djeluje na njihovo vozilo", završio je Simanić.