Šta donosi budućnost?
8

Tvrdnje iz Nissana: Voljeli bismo proizvoditi GT-R još 17 godina, ali su zakoni problem

D. B.
Nissan će proizvoditi svoj model GT-R u Japanu do 2025. godine nakon obustave prodaje u Evropi, no on bi "živio" mnogo duže da se pitaju čelnici kompanije.

"Još uvijek je u prodaji, prodaje se već 17 godina i voljeli bismo ga proizvoditi još 17 godina, no zakoni nam zadaju probleme", izjavio je Nissanov šef za proizvode Pierre Loing govoreći o modelu GT-R koji je prisutan na tržištu kao R35 generacija.

Nakon što Godzilla napokon ode u historiju, postavlja se pitanje da li će nešto drugo popuniti prazninu.

"Naravno, volio bih da imamo nešto što će popuniti prazninu, no ukoliko pogledate historiju modela GT-R, uočit ćete da smo i ranije imali ove praznine. Pokazali smo GT-R koncept 2001. godine, potom smo 2002. okončali proizvodnju modela R34 Skyline GT-R, a R35 nije stigao do 2007. godine. Period između Kenmeri Skylinea GT-R od 1975. godine do 1989. godine i početka generacije R32 bio je još duži. GT-R je dovoljno snažan da živi s ovim prekidima u proizvodnji. Prekidi su nam potrebni jer ulazimo u elektrificirani svijet. Mnogo se raspravlja o tome šta je GT-R u eri elektrifikacije. Još uvijek nemamo sve odgovore, usred smo tih debata", rekao je Loing za Top Gear.

Preciznije, raspravlja se o tome da li će GT-R imati hibridni ili potpuno električni pogon, kao i ulozi koju će imati. Postavljaju se pitanje da li će to biti potpuni napad na performanse ili će poslužiti kao vodilja ostalim nadolazećim modelima dok Nissan Europe ide ka potpuno električnoj budućnosti.

"Svaki korak je napredak u pogledu onoga što trenutno možemo učiniti s litij-jonskim baterijama. Blizu smo da napravimo prototip solid-state baterije do proljeća 2025. godine. Prototip automobila ćemo imati dvije godine kasnije, koji će koristiti prave baterije. Eventualno, do 2028. godine želimo imati automobil za prodaju, vjerovatno u malim količinama i za početak u Japanu. Trenutno sve ide prema planu. Mislim da će to uspjeti i da solid-state tehnologija rješava mnoge probleme s baterijama za električna vozila poput gustoće, toplote i slično. Vozila s baterijama kapaciteta 150 ili 200 kWh su besmislena zbog težine, troškova, velikih felgi, guma i kočnica koje su im potrebne. Solid-state nam pomaže da prekinemo taj krug", završio je Loing.