Banja Luka je četvrtu godinu domaćin međunarodnog susreta ljubitelja ovog motocikla, koi je proslavila i filmska industrija.
"Na današnjem druženju učestvuje oko 150 vlasnika 'vespi' iz svih država regiona. Po prvi put su došli i gosti iz Italije i Bugarske, a imamo i jednog vozača 'vespe' iz Moskve", kaže predsjednik banjalučkog “Vespa kluba” Aleksandar Rajačić.
Proizvodnja “vespi” počela je 1946 .godine, a svoju "vespu" proizvedenu 1951. godine iz Pule je, bez problema, u Banju Luku danas dovezao njen vlasnik.
Ti stariji modeli su sve više traženi, a vozači "vespi" ističu da je vožnja na tom motociklu poseban način života.
Iz Slovenije su u najveći grad RS-a došli i vlasnici "vespi" proizvedenih 80-ih godina.
"Bolje su nego nove", priča predsjednik "Vespa kluba" Ljubljana Gašpar Bizjak, navodeći da stare modele znaju i sami popraviti.
I iz Beograda su u Banju Luku došli vlasnici starih "vespi", a predsjednik njihovog udruženja Marko Dimitrijević priča da imaju modele iz 1952.godine pa sve do najnovijih.
"Možemo da se pohvalimo značajnim brojem starih 'vespi', s njih više od 40, a ovaj life stajl nikada ne izlazi iz mode", uvjerava Dimitrijević.
Uz ovaj motocikl su, priča, neki odrastali, saživjeli se s njim, a putovanje "vespom" je, uvjerava, posebno, ljepše nego nekim drugim modelom ili novijim "vespama".
Vlasnici i ljubitelji "vespi" pričaju da su proputovali region i svijet, a svima je zajednička ljubav prema ovom motociklu, simbolu italijanskog "slatkog života", koji je u aprilu ove godine proslavio 70. rođendan.
Kada je Enrico Piaggio krajem aprila 1946. u Firenci registrovao patent za "vespu", namjera mu je bila revitalizirati porodičnu aeronautičku kompaniju koja je teško stradala u Drugom svjetskom ratu.
Jednog od svojih inžinjera, Corradina d’Ascanija, zadužio je da osmisli motocikl koji će kompaniji biti jeftin za proizvodnju, a potrošačima pristupačan za kupovinu.Uspjeh u prodaji je uskoro uslijedio, posebno zbog mogućnosti da se njome može brzo kretati kroz saobraćajno zagušene gradove.