Formula 1 je oduvijek bila tehnološka borba najboljih timova, automobilskih kompanija i inžinjera iz cijelog svijeta. Traže se hiljaditi dijelovi sekunde koji mogu odlučiti o sljedećem svjetskom prvaku. I dok se mnogima može činiti da je dominacija Maxa Verstappena i Red Bulla dosadan dio aktuelnih događanja u Formuli 1, iza kulisa svi neumorno rade na poboljšanjima koja će njihovu ekipu i vozače staviti na vrh.
Jedna od vrlo važnih komponenti bolida Formule 1 je njegov upravljač. Pilot preko njega podešava skoro sve kontrole i postavke bolida, komunicira s timom i trkaćem inžinjerom, pije tekućinu, šalta brzine, otvara DRS itd. Sve mora jednostavno biti na dohvat ruke, a otprilike 30-tak tipki uz centralni LCD display tim dizajnira dijelom po vozačevim preferencijama. Cijena jednog primjerka je oko 60.000 eura, a svaki tim ima svoj dizjan. Za Williams je karakteristično što su jedini tim koji je godinama zadržao malo stariji dizajn bez integrisanog LCD-a.
Slika upravljača sa najuspješnijeg Mercedesovog jednosjeda W11 iz 2020. godine, s opisom najvažnijih pojedinačnih tastera i prekidača koji se nalaze na njemu pokazuje koliku koncentraciju vozači moraju imati tokom svakog trkaćeg vikenda.
STRAT (Podešavanje) Strat mod (engine mode) je, ukratko selektor uz pomoć kojeg se podešavaju različiti modovi motora i ujedno snage snage unutar trke. Preko ovog rotirajućeg točkića mogu se štimati modovi motora za kvalifikacijski način rada, kišne uslove ili ako se dese iznenadni tehnički problemi. Inžinjeri moraju biti sinhronizovani s vozačem i pratiti promjene.
Menu (Centralni rotirajući taster) Univerzalni taster koji omogućava pilotu osnovna podešavanja bolida, od promjene glasnoće radija, nivoa osvjetljenja displeja do drugih osnovnih podešavanja na bolidu.
Konfirmacija/potvrda (Taster X) Tipka kojom pilot potvrđuje svoj prethodni korak – pojednostavljeno rečeno, to je tipka ‘’enter’’ na upravljaču formule.
Mark Pritiskom na ovaj taster pilot označava mjesto na stazi gdje mu se nešto ne čini kako treba ili gdje misli da bi mogao brže odvoziti zadani dio staze. Označeni dio staze povezan je s telemetrijom, te pilot može raditi s inžinjerima na rješavanju problema u pronalaženju postavki i balansa bolida koji će biti produktivniji.
Diferencijal (Tasteri Entry + MID) Podešavanje diferncijala igra takođe bitnu ulogu. Pilot može mijenjati obrtni moment između lijevog i desnog zadnjeg točka na bolidu tokom trke, jer različite postavke diferencijala odgovaraju za različite dijelove staze. Vozač faktički više puta u toku svakog kruga podešava diferencijal shodno sporim ili bržim zavojima, ali i brzini ulaska u isti.
Balans kočnica (BBAL – Desni scroll točkić)
Balansiranje kočnica također se kontroliše pomoću scroll prekidača. Ovdje se piloti igraju s postavkama kočnica i njihovom upotrebom. Mogu postaviti veće kočiono opterećenje na prednjoj ili na stražnjoj osovini.
Kočenje motorom (BMIG) Pilot može aktivirati intenzitet kočenja motorom kada pusti gas skrolanjem preko ovog prekidača. Rekuperirana energija pohranjuje se u bateriju preko hibridnog sistema s mogućnošću kasnijeg korištenja.
Start trke (Zeleni scroll točkić desno) Kao što naziv sugeriše, pritiskom na ovaj taster bolid je postavljen u poziciju za start trke sa maksimalnom snagom motora. To znači da će motor istovremeno postići maksimalnu snagu i idealan broj obrtaja kako bi start bio što efikasniji.
Mjenjač neutralni mod (N) Da, čak i jednosjed Formule 1 ima ‘’ler’’ položaj u mjenjaču. Pilot će ovu tipku koristiti u slučaju oštećenja mjenjača ili kada nije moguće prešaltati u drugu brzinu.
Brzina u boksu (PL) Vrlo važno dugme s kojim se poštuje maksimalna brzina kretanja kroz boks. Maksimalna brzina prolaska kroz boksove postavljena je na 80 km/h ili na pojedinim stazama 60 km/h, a brzina jednosjeda se ograničava upravo na tu vrijednost nakon pritiska na tipku PL - Pit Lane speed.
Pit confirm (PC) Čim trkaći inžinjer obavijesti vozača da je potrebno da uđe u boks, vozač mora potvrditi svoj pristanak ovim tasterom. Istovremeno, ako vozač stisne ovaj taster šalje automatsku poruku u boks bez upotrebe radija da se tim mehaničara pripremi na dolazak.
Radio (Talk) Vozačima omogućava komunikaciju s timom na pit wallu. Između ostalog, radio u Formuli 1 donosi i zabavu. Tokom zadnjih godina komunikacija dostupna u televizijskim prenosima donose bezbrojne legendarne objave. Možda je najpoznaija ona od legendarnog Kimija Raikkonena: ‘’Leave me alone, I know what I’m doing.’’
Osvježavajuće piće (Drink) Svaki vozač odlučuje koliko i hoće li piti tekućinu tokom trke. Napici se razlikuju od vozača do vozača, ali u osnovi sadrže mješavinu minerala/elektrolita/proteina neophodnih za visoku koncentraciju. U bolidu ima mjesta samo za oko litru tekućine. Zanimljivo, Amerikanac Logan Sargeant iz Williamsa, prema njegovim riječima, tokom trke uopšte ne pije tekućinu. Međutim, većina vozača koristi ovu opciju. S obzirom na težinu gotovo dvosatne trke i veliki gubitak tjelesne tečnosti, nismo uopšte iznenađeni.
Preticanje (OT) Približavate se protivniku ispred sebe i treba vam malo dodatne snage. Tipka za preticanje služi da vozač nakratko dobije veću snagu kako bi efikasnije obavio ovaj zahvat. Ali tokom trka vidimo da se tipka "Overtake" koristi i kada se brani pozicija.
DRS Ovo je jedan od najvažnijih elemenata moderne Formule 1. Ako se pilot nalazi u tzv. zoni detekcije manje od jedne sekunde iza bolida ispred sebe, ima mogućnost korištenja DRS sistema, koji nakon ptitiska na DRS taster otvara podesivu plohu na zadnjem krilu i time smanjuje otpor zraka, a bolid uz manji otpor zraka postiže veću brzinu.
HPP (Postavke motora i kontrola menadžmenta ERS sistema) Bolidi omogućavaju različite postavke nivoa snage i momenta motora kao i kontrolu menadžmenta kinetičke energije. Vozač preko ovog kružnog prekidača nakon komunikacije s inžinjerom podešava adekvatan mod shodno potrebama u datom trenutku.
BB+/BB- (Balans kočnica) Kočenje je izvedeno preko sistema shift-by-wire i vozači preko ovih tipki mogu podešavati balans.