Bolji od originala
2

U Velsu ne odustaju od legendarnih trkaćih Escorta prve i druge generacije

E. L.
U zavisnosti od namjene i specifikacije, za temeljito dorađenu prvu ili drugu generaciju Ford Escorta koju poznata velška kompanija MST pravi „od nule“ treba izdvojiti od 99.000 do 146.000 eura.

MST je, bez sumnje, među najpoznatijim kompanijama koje se dugi niz godina bave pripremom i servisiranjem trkaćih i rally verzija Ford Escorta prve i druge generacije koji se i dan-danas često koristi u kružnim i rally trkama širom Velike Britanije.

Zbog evidentnog smanjenja broja originalnih cestovnih/trkaćih/rally primjeraka, što i nije čudno s obzirom da su posljednji Escorti druge generacije proizvedeni početkom osamdesetih godina, u MST-u su odlučili da „od nule“ ručno prave prve dvije generacije legendarnog Fordovog modela s kojima se kupcima istovremeno nude i mnogobrojna tehnička rješenja primjerena današnjem vremenu, ali bez praćenja sve popularnijeg 'restomod' principa, jer Velšani za osnovicu „priče“ umjesto restaurirane koriste novu karoseriju koju (prema Fordovim specifikacijama) prave sami.

MST obje generacije Escorta nudi u četiri verzije (Fast Road & Touring, Fast Road & Track, Group-4 Rally Car i Ultimate Rally Car), a na fotografijama se može vidjeti kako izgledaju u verziji Fast Road & Track u koju je ugrađen 2,5-litarski četverocilindarski motor (Duratec) koji razvija više od 200 konjskih snaga.

U opciji su i dvije još snažnije verzije (više od 230 i više od 300 KS), a za prijenos snage na zadnju osovinu kupac može birati između 5-stepenog ili 6-stepenog ručnog mjenjača sa skraćenim prijenosnim odnosima. MST uz doplatu nudi i 6-stepeni sekvencijalni mjenjač.

Iza standardnih 13-inčnih aluminijskih felgi (Minilite) na kojima su gume dimenzija 235/45 kriju se kapacitetne AP Racing kočnice i višestruko podesiv ovjes s Bilstein amortizerima, a prijanjanju zadnje osovine pomaže i mehanička ograničena blokada diferencijala. U opciji su i 15-inčne aluminijske felge, a u slučaju da sve skupa krene naopako pomoći će standardno ugrađen sigurnosni kavez.

Jasno je da MST-ovi Escorti Mk.1 i Mk.2 za zainteresovane kupce u kontinentalnom dijelu Evrope imaju volan na pravoj strani.