Vlasnici oldtimera neće još dugo čekati na pravilnik o registraciji u BiH
"Sva tri pravilnika moraju biti objavljena u isto vrijeme. Vjerujem da će to biti uskoro jer su i ostala dva pravilnika u pripremi", navela je Tatarević.
Glasnogovornica Ministarstva unutrašnjih poslova RS Danica Gnjatović istakla je da se građani obraćaju MUP-u sa pitanjem o mogućnosti registracije oldtimera, te da će policija početi da primjenjuje pravilnik o oldtimerima.
Ona je naglasila da će se ovim pravilnikom urediti postupak vrednovanja i klasifikacije oldtimer vozila, izdavanje identifikacione isprave, vođenje jedinstvenog registra, registracija i način vođenja evidencija o registrovanim oldtimerima.
Gnjatović kaže da Zakon o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima BiH propisuje da je oldtimer motorno vozilo proizvedeno prije 30 i više godina, koje je radi njegovanja historijskih nasljeđa i tehničke kulture sačuvano ili ponovo sastavljeno u izvornom obliku.
Ona je dodala da se potvrda o registraciji može izdati trajno.
Govoreći o stavu zainteresovanih građana u RS da je u Federaciji BiH moguće registrovati oldtimer, Gnjatović je rekla da je poznato da je u FBiH moguće registrovati ova vozila samo na osnovu starosti vozila, bez prilaganja neophodne dokumentacije na osnovu koje bi se utvrdilo da vozilo ima karakteristike oldtimera.
"Napominjemo da u BiH još ne postoji organizacija koja je ovlaštena za sprovođenje poslova vrednovanja i klasifikacije oldtimer vozila", navela je Gnjatović.
Ona je istakla da ovlaštenje daje Međunarodna dogovorna organizacija udruženja nacionalnih saveza, klubova i ostalih grupacija koja se brine za očuvanje, obnovu i upotrebu oldtimera na svjetskom nivou (FIVA).
"Klasifikacija oldtimer vozila provodi se na osnovu vrednovanja koje obuhvata pregled vozila i dokumentacije, utvrđivanje izvornosti, ocjenjivanje, bodovanje i kategorizaciju vozila, njegovih dijelova i sklopova, u skladu sa uputstvom ovlaštene organizacije", naglasila je Gnjatovićeva.
Sportski koordinator u Auto-moto društvu Banja Luka Milan Mačković rekao je da je u Republici Srpskoj 2016. godine registrovano 30.000 vozila starijih od 30 godina, ali da to nije pravi pokazatelj koliko postoji oldtimera.
"Tu su pobrojani Golfovi 2, Stojadini, Fiće i neka druga vozila koja ispunjavaju samo jedan uslov, a to su godine starosti. Da bi auto mogao da se registruje kao oldtimer, mora da ima originalne fabričke dijelove i ispunjava druge tehničke uslove, a takvih vozila je malo", kaže Mačković.