Vraćaju se stari trendovi: Novi automobili će se nuditi bez "kilometarske" opcione opreme
Beskrajnim listama opcija, koje su servirane kupcima kako bi im na račun personalizovanih automobila trgovci u salonima izvlačili više novca iz novčanika, bliži se kraj.
Ovakav koncept postaje neodrživ da bi bilo koji proizvođač imao takvu strukturu ponude. Brendovi će biti prisiljeni smanjiti broj kombinacija paketa opreme i liste opcija, jer takav vid prodaje donosi sve manje zarade.
Sigurnosni elementi više nisu na listi opcija
Ako su prije samo tri godine Evropljani trošili u prosjeku 3.000 eura na opcione dodatke, sada je normalan iznos blizu 2.000 eura. Kupci su se opametili i paze na šta troše novac. Uostalom, Evropa je odgovorna za obaveznu upotrebu asistenata za sigurnost u vožnji, pa ih je nemoguće prodavati kao opcije.
Vremena su se promijenila, o čemu svjedoči i činjenica da su "full LED" farovi sada standard čak i na malim modelima, a nijedan automobil na EU tržištu ne može se prodati bez prednje kamere. Parking senzori sa zvučnim upozorenjem, navigacijom i pristup vozilu i pokretanju motora bez upotrebe ključa donedavno su bili opcioni, a sada su standardni.
Era specijalne opreme se bliži kraju, jer osnovna oprema na automobilima postaje sve opsežnija i lakša za korištenje. Dijelom su krivi rivali iz Kine. Naime, sa sve većim prilivom kineskih automobila, jeftini evropski automobili će biti bogatije opremljeni od ulazne verzije.
Koliko Evropljani troše na dodatnu opremu?
Rastući troškovi života sve manje ostavljaju kupcima prostora za "napucavanje" automobila. Odnosno, kupci počinju da se zadovoljavaju standardnom opremom ili s malo više od toga. Prema podacima specijalizovane konsultantske kuće Jato, samo u prvoj polovini godine, na pet najvećih evropskih tržišta, fakturisano je oko 12 milijardi eura na račun opcija.
Kod manjih automobila normalna stvar je paket doplata u visini od 530 eura, dok je za automobile visoke klase prosječna cijena dodatne opreme iznosila u prosjeku 14.707 eura sa ukupno desetak različitih opcija.
U Mercedesu kupci u prosjeku plaćaju 10.580 eura za 11 opcionih najčešće biranih dodataka, pri čemu je G-Klasa iznimka, budući da posebno lakiranje kod ovog modela može koštati desetine hiljada eura. U Audiju i BMW-u kupci troše nešto više od 7.000 eura na dodatke.
Opciona oprema na nekoliko stranica
Trenutna situacija je dostigla neodrživ nivo čak i za firmu iz Wolfsburga. Naime, cjenovnik za novi Golf koncentriše opcionu opremu na manjem broju stranica nego prije. Tako je u ponudi samo jedan opcioni "volan" u odnosu na pet iz 2021. godine, dok je broj kombinacija različitih guma i felgi smanjen sa 31 na 17.
U premium modelima kao što je BMW, mogućnosti prilagođavanja u Seriji 5 su ogromne. U ponudi vjetrobranskog stakla postoji osam različitih verzija. Da, dobro ste pročitali, sa ili bez zvučne izolacije, sa ili bez termičke zaštite, sa funkcijom grijanja, sa head-up displejom, itd. Ukupno, kod Serije 5 je više od 39 konfiguracija samo u segmentu stakala. Međutim, doći će do redukcije.
Tesla i "Kinezi" su kraljevi u optimizaciji troškova
Sve je to ogroman novac koji brendovi troše, a od kojeg ne zarađuju, jer mnogi kupci u zadnje vrijeme sve više ignorišu ovaj arsenal. Evropljani sada mijenjaju strategiju i kopiraju Teslu i kineske proizvođače. Dakle, vraćamo se opet na staro. U ponudi kod nekih brendova su dva paketa bogate standardne opreme, uključujući sigurnosne karakteristike, koje su na automobilu već standardne.
Maksimalno šest boja sa najčešćim bojama, dva tipa felgi i dva ambijenta enterijera. Tek toliko da se zadovolji potreba da se kupcima ponudi više od jedne opcije, ostalo je bacanje novca. Drugim riječima, kupovina automobila se mora svesti na ono što je kupcima potrebno, a ne ponuda beskrajne liste, uglavnom preskupih opcija koje kupci uglavnom ne razumiju, niti znaju koristiti.