Pregled od 3,5 sati
20

Za završni pregled Toyote Century potrebno je istrenirano oko posebno obučenih inspektora

A. M.
Japanski proizvođač automobila, poznat po svojoj kvaliteti i posvećenosti detaljima, omogućava nam da saznamo iza kulisa kako teče završni pregled novog najluksuznijeg SUV-a ove marke. Novi Toyota Century SUV ima samo dva zaposlena i posebno obučena ‘’inspektora’’ koji mogu obaviti završne provjere kvalitete.

Toyota Century je ove godine ušla u novu eru. Po prvi put u historiji, japanska marka predstavila je svoj ekskluzivni model za domaće tržište u SUV obliku, stvorivši tako novog konkurenta luksuznom Rolls-Royce Cullinanu. U današnjem svijetu postoji ogromna potražnja za luksuznim SUV-ovima, ali proizvođač automobila želi održati ovaj flagship marke visoko ekskluzivnim i zato ga proizvodi u ograničenom broju. I to s iznimnom pažnjom.

U službenom časopisu Toyota Times pojavile su se nove informacije o pedantnom procesu proizvodnje novog najluksuznijeg SUV-a marke. Novi Toyota Century SUV proizvodi se u tvornici Tahara u Japanu i ne prolazi baš kroz uobičajeni postupak provjere. Uostalom, Toyotin zaštitini znak jeste kvaliteta, ali za ovaj luksuzni SUV treba oko sokolovo prilikom završne provjere.

Svaki proizvedeni SUV Toyota Century detaljno provjerava jedan glavni inspektor koji mora obaviti završni pregled cijelog vozila. Za obične modele marke nekoliko inspektora kontroliše različite dijelove automobila, ali za perjanicu marke Toyota bira školovane stručnjake. Naime, Toyota za posao završnog pregleda povjerava samo dvojici zaposlenih stručnjaka.

Oba inspektora završila su temeljit program obuke za dobivanje potrebnog certifikata. Toyoti je jako stalo do novog Century SUV modela, a budući da se ne radi o automobilu masovne proizvodnje, jednostavno se mora temeljito posvetiti svakom proizvedenom primjerku. Iako se završni pregled sastoji od samo 17 tačaka, on uglavnom obuhvata cijelo vozilo – boja mora biti besprijekorna, motorni prostor mora biti besprijekoran, zazori na karoseriji također.

Toyota kaže da izlazni pregled za SUV Century ima znatno strože standarde od onih za Lexus. Kod Toyotine premium marke, provjere boje obično se provode samo na odabranim uzorcima vozila, ali za Century, inspektori moraju pregledati svaki proizvedeni automobil. Oba inspektora moraju provjeriti boju u isto vrijeme kako bi bili sigurni da nema praznina ili neravnina na spojevima između sekcija karoserije.

Vozilo zatim prolazi kroz tehnološka testiranja, gdje se nakon napuštanja tvornice luksuzni SUV kreće autonomno isključivo na električnu energiju, a to je omogućeno zahvaljujući plug-in hibridnom pogonu. Toyota takođe simulira gradske uslove vožnje i vrši finalno podešavanje. Nakon toga, luksuzni SUV ponovno se vozi na namjenskoj testnoj stazi, gdje se testira pri većim brzinama kako bi se otkrile neželjene karakteristike ili zvukovi.

Proizvođač automobila kaže da završna provjera svakog proizvedenog Century SUV-a traje 3,5 sata. Očekuje da će Japanci prodati otprilike 30 automobila mjesečno s osnovnom cijenom od oko 160.000 eura. Međutim, ovakvi automobili nikad se ne prodaju u baznoj verziji, već kupci traže niz personalizovanih dijelova opreme, pa prodajna cijena svakog prodatog modela drastično prelazi navedeni iznos.